• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Fiiaa

Imorgon/idag fredag är de bim, tyvärr så vet jag att den kommer pga av mitt vanliga tecken, ändrad färg på flytningarna.

Men varför skulle man lyckas på första försök efter MA eller efter 4a andra kurer med pergotime. Just nu mår jag så dåligt över detta :( detta är 5e kuren sammanlagt..

Å måste göra 4a till (om de inte tar sig) innan vi får remiss till ivf.

Jag har beslutat att hoppa över pergotime nu i slutet av dec, så kör vid nästa mens i jan.

Hoppas någon plussar här snart, de ger lite hopp!!

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-20 03:17:01 följande:
    Imorgon/idag fredag är de bim, tyvärr så vet jag att den kommer pga av mitt vanliga tecken, ändrad färg på flytningarna.
    Men varför skulle man lyckas på första försök efter MA eller efter 4a andra kurer med pergotime. Just nu mår jag så dåligt över detta :( detta är 5e kuren sammanlagt..
    Å måste göra 4a till (om de inte tar sig) innan vi får remiss till ivf.
    Jag har beslutat att hoppa över pergotime nu i slutet av dec, så kör vid nästa mens i jan.
    Hoppas någon plussar här snart, de ger lite hopp!!
    Kan man se det på ändrade flytningar?
  • Fiiaa

Bimbo- på mig själv kan jag se de, har alltid likadant 1-2 dagar innan mens!

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-21 19:37:08 följande:
    Bimbo- på mig själv kan jag se de, har alltid likadant 1-2 dagar innan mens!
    aha ok.. jag använder crinone så det är lotionsfärgat ändå så det är svårt att se...
  • Yarrow

Hej! Hoppar med in här om det är okej :) alltid kul att följas åt medan dra i samma situation. Äter provera nu för att framkalla mens och sedan ska jag ta en kur med pergotime. Åt pergotime i nästan 5 år utan att bli gravid. Tog sedan ett uppehåll och blev gravid naturligt. Nu har mina äggstockar blivit inaktiva igen så vi försöker med pergotime igen !

• many87

I morgon är de bim, ingen känsla för mens, ont i brösten vilket jag aldrig brukar ha.. hmm.

• Pling123

Hoppas du får ett plus i julklapp då many87. :) Jag har bim på nyårsafton tror jag. Det är bara att hålla tummarna. Detta är vårt 17:e försök, 5:e gången med pergotime..

• many87

Tack Pling123 ? vi hoppas på de bästa men försöker att inte hoppas för mycket ändå. Dottern är ju ivf barn å har bara lyckats en gång med pergo å ägglossningsspruta tidigare så vågar inte tro att de tagit sig, men hade varit en perfekt julklapp ?

• many87

Jag tror jag precis +at. =-O har aldrig sett ett tydligare posetivt test.. jösses vilken överraskning...

• Bimbo
    many87 skrev 2013-12-23 11:37:31 följande:
    Jag tror jag precis +at. =-O har aldrig sett ett tydligare posetivt test.. jösses vilken överraskning...
    Trots magsjuka och allt!! Grattis igen! :)
Svar på tråden Pergotime December 2013