• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Fiiaa

En fråga till er som är duktiga här:)

Imorse provade jag cb nya äl test, och fick en glad gubbe som inte blickar, de stor maximal fertilitet, redan? Man ska tydligen ha blinkande gubbe när äl är på g. Är bara på dag 11 efter pergotime. Mina andra tester visar inte fult utslag men starkt. Brukar ha äl dag 15-18 annars.

Jag undrar då när jag kommer ha äl nu, eftersom testet visade så och jag har vul imorgon 11.40! Eller hade ni ringt?

Bimbo, nja jag kan va tjurig med, men inte jätte stor skillnad, man blir mer känslig, typ gråtig. Du får bita dig i tungan :)

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-04 07:45:30 följande:
    En fråga till er som är duktiga här:)
    Imorse provade jag cb nya äl test, och fick en glad gubbe som inte blickar, de stor maximal fertilitet, redan? Man ska tydligen ha blinkande gubbe när äl är på g. Är bara på dag 11 efter pergotime. Mina andra tester visar inte fult utslag men starkt. Brukar ha äl dag 15-18 annars.
    Jag undrar då när jag kommer ha äl nu, eftersom testet visade så och jag har vul imorgon 11.40! Eller hade ni ringt?

Bimbo, nja jag kan va tjurig med, men inte jätte stor skillnad, man blir mer känslig, typ gråtig. Du får bita dig i tungan :)
    Har faktiskt inte hört om en blinkande gubbe.. har du någon länk till testet?
  • Fiiaa

Cb nya test visar 4 mest fertila dagar! Kolla deras hemsida!

• Thessi
    Bimbo skrev 2013-12-03 16:15:05 följande:
    Idag fick jag veta att två kollegor är gravida.. båda är i min ålder.. har lipat hela eftermiddagen..

I morgon börjar jag med Pergotime.. är lite rädd för biverkningarna men jag vill ändå testa.. det har ju fungerat för några...
    Jag vet precis hur det känns. Under den tiden vi försökte få vårt första barn blev 11 vänner och kollegor gravida, några hann till och med få syskon... Det kom tårar här med kan jag lova!

Pergotime gav mig också värmevallningar på nätterna. Hade också huvudvärk som kom och gick, men det kan lika gärna ha varit annat då det är sjukdomstider nu....

Håller alla tummar för att ni ska lyckas snart!
  • Fiiaa

Hade ett fint ägg idag på 19 mm, så äl innan helgen:) hoppas man hinner mysa nu!!

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-04 18:46:52 följande:
    Hade ett fint ägg idag på 19 mm, så äl innan helgen:) hoppas man hinner mysa nu!!
    Håller alla tummar Fiiaa!!!
  • Fiiaa

Usch nu tog jag ovitrelle sprutan halv 10 ikväll, jag längtar inte efter de biverkningar jag får av den.. Fy...

• MalinmedPCO
    Börjar med min allra första kur Pergotime imorgon, cykeldag 5-9. Ska på VUL den 12 cykeldagen (nästa torsdag) och samtidigt då göra kontrastinjektion i äggledarna för att kolla passagen.

Jag har gjort en del hormontester samt opererat min ena äggstock för dermoidcysta. Har aktivit försökt bli gravid senaste året. Ingen aning om jag har egen ägglossning, mens varannan månad naturligt.

• Majken33

Hej, spännande med fler i liknande situation. 

Jag är 33 år, har föröskt bli gravid sedan i juli månad men fick ingen mens. Sökte läkare och fick diagnosen PCO och har ätit provera för att blöda ut. Fick mens en gång på egen hand men efter 35 dagar så förmodligen ingen ägglossning... Nu äter jag provera och har två tabletter kvar. Sen börjar mitt/vårt första försök med pergotime, enkel kur. Månaderna går. 

Det är första barnet och första försöket med pergotime. Lycka till alla ni andra också! 

• Majken33
    Bimbo skrev 2013-12-03 16:15:05 följande:
    Idag fick jag veta att två kollegor är gravida.. båda är i min ålder.. har lipat hela eftermiddagen..

I morgon börjar jag med Pergotime.. är lite rädd för biverkningarna men jag vill ändå testa.. det har ju fungerat för några...
    Usch, lider med dig. Avundsjuka är en hemsk känsla. 

Min bästis blev gravid för några veckor sedan och det utan att egentligen försöka. Jag var så ledsen... alltså för min skull och för att jag längtar så mycket efter en egen bebis men jag var ändå glad för dem också. Men nu har de fått missfall och då känns det väldigt ledsamt, jag ville ju att hon skulle få barn. Så konstiga tankar och känslor som blandas.  
Svar på tråden Pergotime December 2013