• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Stampis

Hej! 

Jag och min sambo har haft oskyddat i 6 år och inget har hänt. Vi började seriöst tänka lite på vad som kunde vara fel för ca 2 år sedan. Och i November började jag med min första enkeldos med Pergotime. Så nu inväntar jag bara BIM så får vi se vad som sker :D De kunde inte hitta några "fel" på varken mej eller min sambo och när jag var in på kontroll så såg dom att det fanns 2 st ägg som växte som de skulle =) 

• Fiiaa

Det sket sig på detta försöker, sambon kunde inte komma igår, och jag har nog äl idag någon idag. Har aldrig vart så ledsen i hela mitt liv, att ett helt försökt går åt helvete. Det är jobbigt som det är att äta alla hormoner å ta sprutor:( å så blir de inget sex ens..

• Majken33
    Fiiaa skrev 2013-12-06 06:11:10 följande:
    Det sket sig på detta försöker, sambon kunde inte komma igår, och jag har nog äl idag någon idag. Har aldrig vart så ledsen i hela mitt liv, att ett helt försökt går åt helvete. Det är jobbigt som det är att äta alla hormoner å ta sprutor:( å så blir de inget sex ens..

Jag förstår att du är besviken. Men det är troligen i stundens hetta som det känns så extremt jobbigt och det brukar kännas bättre efter en stund... Plus att allt förstärks av hormonerna...

Ni två är ju de viktigaste personerna, sedan kommer det förhoppningsvis en tredje person. Ta hand om varandra och stötta och försök förstå varandas press och stress. Kram!
  • many87

Här har vi fått till de lite, men borde vara äl i morgon enligt uträkning osv men inatt kom magsjukan på besök här så bara att hoppas att de tagit sig ändå för nu får vi inte till de något mer denna månad =/

lycka till er andra,,, =)

• Majken33
    many87 skrev 2013-12-06 12:19:34 följande:
    Här har vi fått till de lite, men borde vara äl i morgon enligt uträkning osv men inatt kom magsjukan på besök här så bara att hoppas att de tagit sig ändå för nu får vi inte till de något mer denna månad =/

lycka till er andra,,, =)
    Usch, stackars er!! Håller tummarna att det tar sig ändå Glad
  • Fiiaa

Tyvärr har de vart såhär alla försök i våras med, räcker ju inte en gång, man vill ju två el tre. Jag hoppas på ikväll, enligt sprutan ska jag ägglossa ikväll om jag inte gjort de under dagen typ! Men de blir nog svårt.

Tråkiga är ju att vi inte får göra ivf tidigast nästa höst, eftersom vi fick missfall så hamnar man längre bak i kön å får försöka 6 mån själv! Är de som gör mig mest ledsen:(

• Thessi

Ok tjejer nu behöver jag lite experthjälp!!! och det snabbt Hade blinkande gubbe på äl test i tisdags, och fast smiley i onsdags. Mys onsdag kväll. Kände inget i magen och hade inga flytningar. Har dock fått reda på att man kan få färre äl-flytningar av Pergotime. Sedan dess har jag haft mer och mer värk i tjejmagen I dag kom det riktigt segt äl-flytning ( ursäkta infon!) och det är nästan som mensvärk i magen. Vad tror ni? Hade clearblue fel eller brukar man ha det så här efter ägglossning?? Är det försent att mysa till det ikväll igen i så fall? Är ju fyra dagar sedan sist... Kan tillägga att jag är på cd 21!

• Fiiaa

Thessi- du kan nog lita på testet, frågade min gyn läkare om de i veckan när jag testade positivt på dag 11 redan, om de stämmer när man tar pergotime, men de gör de. Hade äl i fredags, Jag själv får aldrig såna spec flytningar med pergotime, men kan nog komma lite efter fick pytte pytte lite segt slem i lördags!

Sen kan nog äl tester visa lite svagt med tabletterna efter äl! Iaf på mig.

• Bimbo

Tog sista Pergon igår och har troligtvis äl på torsdag.. så nu ska det mysas på! Cool

• Fiiaa

Bimbo, gött! Hoppas de blir bra, mys dagen efter äl med, läste på 1177 att de va bra dygnet efter!!

Jag hade äl i fredags!!

Svar på tråden Pergotime December 2013