• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Fiiaa

Läste på 1177 "När är det störst chans att ägget blir befruktat?"

Under ägglossningen och det första dygnet --efteråt är chansen som störst att ägget blir befruktat.

Så med detta hoppas jag att vi prickade in de, äl fredagen blev hem insemination bättre än inget va:) vi fick burk och pipett tror jag de heter av läkaren, eftersom sambo får lite prestations ångest å de låser sig, så lördagen på förmiddagen fick vi till de! Så ja...

Go natt

• Bimbo

Ja då var ägglossningen över.. bara att köra crinone och vänta nu då..

• MalinmedPCO

Jag var på VUL i torsdags och då hade jag 9 ägg som alla var jämnstora och på tillväxt. Så det blev absolut sexförbud :/ 
    Ska dit imorgon igen så får vi se.

• Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-09 22:13:57 följande:
    Bimbo, gött! Hoppas de blir bra, mys dagen efter äl med, läste på 1177 att de va bra dygnet efter!!
    Jag hade äl i fredags!!
    Har hunnit med mys 3 gånger igår vid LH ökningen samt idag... om jag fattat rätt så har ägget släppts när LH ökningen försvunnit.. dvs idag.. och då har spermierna 24 timmar på sig att nå ägget.. så det stämmer nog att dagen efter funkar med.. kommer bli grymt spännande att vänta in BIM denna månaden!
  • Pling123

Hej! Jag är på cykeldag 16 och ännu inget plus på äl-sticka. Hoppas det kommer snart. Åt pergotime 5-9 dec. Hur funkar det med heminsemination fiiaa? Brukar ni få senare äl med pergotime?

• Fiiaa

Pling123- killen runkar i en burk sen drar upp de i en medicin spruta finns på Apoteket. Å sprutar in de i dig. Vi har gjort de någon gång mest för att prestations ångesten sambon får så går de inte så gör vi detta! Första gången vi provade nu i dec. Jag har bim på fredag:/

Jag kollar alltid med vul om jag får ägg och då ser hon typ när de kommer släppas! Så slipper testa! Men har haft på dag 18-19 någon gång!

• Bimbo
    Pling123 skrev 2013-12-16 19:39:45 följande:
    Hej! Jag är på cykeldag 16 och ännu inget plus på äl-sticka. Hoppas det kommer snart. Åt pergotime 5-9 dec. Hur funkar det med heminsemination fiiaa? Brukar ni få senare äl med pergotime?
    Jag får lh ökning i vanliga fall dag 12 eller 13... fick dag 15 första gången med Pergo..
  • Bimbo
    Fiiaa skrev 2013-12-16 22:04:54 följande:
    Pling123- killen runkar i en burk sen drar upp de i en medicin spruta finns på Apoteket. Å sprutar in de i dig. Vi har gjort de någon gång mest för att prestations ångesten sambon får så går de inte så gör vi detta! Första gången vi provade nu i dec. Jag har bim på fredag:/

Jag kollar alltid med vul om jag får ägg och då ser hon typ när de kommer släppas! Så slipper testa! Men har haft på dag 18-19 någon gång!
    Själv säger jag inget till min man när jag ska få äl.. för att slippa prestationsångesten hos honom... har du testat det? Eller har han koll på när du har äl? Min man vet väl på ett ungefär när jag har äl.. men att vi inte pratar om det tar udden av nervositeten..
  • Pling123

Ok fiiaa, bra alternativ om mannen har prestationsångest! Jag fick stegring på äl-test dag 17 och sedan var det svagare redan dag 18. Bara positivt en dag, jag brukar ha positivt i typ 3 dagar... Jag hade rejäla äl-smärtor i alla fall så jag hoppas att ett bra ägg släppte :) min man skulle nog genomskåda mig att jag vill ha sex så ofta helt plötsligt :-s han skulle fatta att äl var på gång, hihi.

• FruB

Å den här tråden har jag letat efter.

Gift och har en 4,5 åring men tvåan vill inte ta sig.

Tog pergo 12-16 dec. Va på vul idag. Ett ägg på 19 mm & ett på 13 mm. Så nu är det bara att köra på. Och hoppas hoppas hoppas.

Lycka till alla ni kämpar! Håller tummarna för er!!

Svar på tråden Pergotime December 2013