• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Fiiaa

Blinkande gubbe igår och i morse, på CBs äl test, ska bli en fast gubbe ju när det är dax, men nu på kvällen va det bara en ring :/ alltså neg.

Fattar inget.. Någon som har en liten förklaring.

• Alltidväntarmanpånåt
    Yarrow skrev 2014-01-03 21:06:00 följande:
    Allltidväntarmanpånåt, första gången jag åt pergo fick jag inte utslag fören på dag 26 eller nåt.. Så än är det inte för sent ;)

Det låter ju lovande:) Har inga fler stickor hemma nu och har bestämt mig för att ALDRIG köpa fler utan bara sexa på. Får se om jag kan hålla det. Egentligen, varför ska ett företag tjäna otroliga pengar på min längtan efter barn?! Blir som besatt av de där stickorna och är förbannat trött på dem och att hålla koll på mina toabesök. Blir bara att jag grubblar ännumer och blir besviken dag på dag när det aldrig blir glad gubbe. Nä, nu är det stickförbud och godisförbud hemma hos oss:)
  • FruB

Efter första Pergokuren i december tog jag i morse ett gravtest bara för att slippa bli besviken & hysterisk när mensen skulle komna i morgon. Döm om min förvåning när det visade sig två streck på testet. Overkligt efter alla negativa test de senaste 1,5 året.

Jag fattar inte att jag är gravid. Wii!!

• CaptainEm
    FruB skrev 2014-01-05 13:10:05 följande:
    Efter första Pergokuren i december tog jag i morse ett gravtest bara för att slippa bli besviken & hysterisk när mensen skulle komna i morgon. Döm om min förvåning när det visade sig två streck på testet. Overkligt efter alla negativa test de senaste 1,5 året.

woooho grattis! nu orkar jag inte bläddra tillbaka och kolla men var detta första, eller andra kuren Pergo då som du blev gravid? :D vad roligt! det glädje mig så att se att detta funkar på alla andra. *hoppas på glad äl.sticka i veckan* :)
  • CaptainEm
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2014-01-03 15:43:03 följande:

Oj vilken viktresa du gjort. Bra kämpat!!! Hur mår du, några biverkningar? Jag fick inga biverkningar alls men tror som sagt inte att de funkade. Har inte fått nån glad gubbe på äl-testen. Även om jag haft oregelbunden cykel de senaste så har det allt vart glad gubbe nån gång men nu så nä... Vet inte vad felet är. Får se vad blodprovet visar. Funkar det inte denna gång så får vi väl hoppas på en starkare dos nästa månad:) Du får berätta hur det går för dig sen...

ja det kan man kalla det.. men mått psykiskt dåligt i perioder så det blev att jag svälte mig, och sen började jag väl tröstäta istället. men nu mår jag toppen! bättre än någonsin! :) dock bara det där lilla fröet som saknas.. ;)

jag läste ju om biverkningar.. och vet ej om jag det är psykiska biverkningar :P men jag har haft lite yrsel och lätt huvudvärk, sedan då jag är väldigt frysen av mig så har jag fått panik och blivit supervarm på 1 sekund, svettas och bara få panik måste klä av mig. haha? biverkning?

annars mår jag bra av Pergon! (är också rädd att det inte ska ge äglossning..) hoppas hoppas! isåfall blir det förhoppningsvis pos. på äl.test i veckan :)

då jag har pco, så jag har ofta fått pos/stegring på äl.testen, men som sagt.. inte haft egen äl endå, så konstigt det visat positivt på testen..

kanske blev lite mycket där, haha som jag snurrar till att!

• Alltidväntarmanpånåt
    FruB skrev 2014-01-05 13:10:05 följande:

Grattis:) Så fantastiskt roligt! Första barnet? Nu börjar en spännande resa vill jag lova:) En underbar resa:)

CaptainEm: Oj, det där verkar nästan som biverkningar. Men klart värt för att få ett plus antar jag:) Ska hålla tummarna för att du får utslag på äl-stickan. Tråkigt att höra att du mått dåligt. Skönt att du mår bättre iaf:) Får man fråga hur gammal du är? Det är första barnet ni försöker tillverka nu va?

Själv började jag äl-testa på dag 15 och fram till dag 22 tror jag (och nu slutat för gott). Irriterad över att det aldrig blev positivt. Nu fick jag mens på dag 24!!! Vet att jag tänkte runt dag 10 att det kändes lite som äl men slog bort det efter som man överallt pratar om att cykeln blir längre m Pergotime och hade fått info om att runt dag 17 borde äl komma. Jag vet att jag har en l-fas på 13 dagar så uppenbarligen måste det ju vart äl då. Så knepigt men det stämmer ju med dagarna... Kan man ha så här kort cykel? Brukar (innan allt strul) ha 32-35 dagar... Tog ju ett blodprov i fre och har tfnkontakt om 1,5 vecka för att få information om första Pergodosen funkade. Men jag ska väl börja m Pergotime igen nu på dag fem? Eller hade ni hoppat över en månad och inväntat tfn-tiden m läkaren? Tanken har liksom aldrig slagit mig att jag skulle kunna få mens innan samtalet så har inte frågat. Men hon har ju skrivit ut fler tabletter. Känns lite skönt att få mens. Kanske att det hela funkat. Vi hade inte sex dessa dagar (visste att vi skulle ha massor av det sen så sparade oss kanske...vet inte..blev iaf så..kommer inte låta detta ske en gång till...) så då känns det ju ok att inte va gravid. Hade känts värre om vi prickar in äl men ändå fått mens, om ni förstår hur jag menar. Dessutom fick jag ju ta Provera för att få igång mensen inför Pergotime men nu kom den ju utan Provera och det är ju oxå positivt:)
  • Fiiaa

Alltså med pergotime kan man nog få äl ifrån dig 11-12 å framåt. Efter dag 22 är börjar nog äggen bli dåliga.

Jag har haft på dag 14, dag 16-18 å 19 en gång, så kan variera!

Du har ju haft äl iaf eftersom du fick mens:)

Jag hade kört på med ny dos om du ändå fått mera.

Jag själv tog paus nu i dec men fick egen äl, pergotime kan sitta i månaden efter med. Sen går jag alltid på vul under behandling för att kolla antal ägg och när äl ungefär blir, och så man inte blir överstimulerad, de kan va farligt!

• Alltidväntarmanpånåt
    Fiiaa skrev 2014-01-05 22:52:45 följande:
    Alltså med pergotime kan man nog få äl ifrån dig 11-12 å framåt. Efter dag 22 är börjar nog äggen bli dåliga.

Jag har haft på dag 14, dag 16-18 å 19 en gång, så kan variera!

Du har ju haft äl iaf eftersom du fick mens:)

Jag hade kört på med ny dos om du ändå fått mera.

Jag själv tog paus nu i dec men fick egen äl, pergotime kan sitta i månaden efter med. Sen går jag alltid på vul under behandling för att kolla antal ägg och när äl ungefär blir, och så man inte blir överstimulerad, de kan va farligt!

Ja, det verkar ju så:) Men mensen va väldigt sparsam så det kanske inte va nån jättebra äl.

Tack för rådet. Jag tar tabletterna och kör på. Jag tror jag kommer få fler. Tror bara att jag har nåt tillfälligt fel... Har haft ett stressigt år med utbrändhet så det kan nog bero på det. Blev ju gravid utan problem för exakt tre år sen. Och jag har inte fått nån diagnos eller så. Kroppen verkar bara ha beslutat sig för att ta en paus och inte fungera:(

Jag har ju precis tagit ett blodprov men VUL har vi inte pratat om. Ska fråga henne när hon ringer. Har oxå läst det här överstimulering. Får du göra VUL även nu när du inte tar Pergotime? Visst va det du som skrev nåt om blinkande gubbe..? Har bara haft test där det blir antingen en tom ring el en glad gubbe (Clearblue). Vad är det för test du tagit?
  • Fiiaa
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2014-01-06 19:22:40 följande:

Ja, det verkar ju så:) Men mensen va väldigt sparsam så det kanske inte va nån jättebra äl.

Tack för rådet. Jag tar tabletterna och kör på. Jag tror jag kommer få fler. Tror bara att jag har nåt tillfälligt fel... Har haft ett stressigt år med utbrändhet så det kan nog bero på det. Blev ju gravid utan problem för exakt tre år sen. Och jag har inte fått nån diagnos eller så. Kroppen verkar bara ha beslutat sig för att ta en paus och inte fungera:(

Jag har ju precis tagit ett blodprov men VUL har vi inte pratat om. Ska fråga henne när hon ringer. Har oxå läst det här överstimulering. Får du göra VUL även nu när du inte tar Pergotime? Visst va det du som skrev nåt om blinkande gubbe..? Har bara haft test där det blir antingen en tom ring el en glad gubbe (Clearblue). Vad är det för test du tagit?
    Jag gör bara vul när jag äter pergotime, varje gång! För att kolla så jag ens får ägg, har även problem att släppa äggen, så får oftast en äl spruta när läkaren kollat med vul.

Ja de va jag med de blinkande testet, det är CBs nya test som visar de bästa 4a dagarna!

Vet inte hur mensen ska vara, men jag har oftast sparsam oavsett äl eller inte!! Jag kommer äta 2 kurer nu sen paus igen!
  • CaptainEm

Alltidväntarmanpånågogott - jag blir 22 iår, har varit tillsammans med min pojkvän i 5 år (nov -12) så inne på vårat sjätte år iår ;) "försökt" sen sommaren/hösten 2012.. Utredning/spermaprov/progkräm men nu så testar vi med pergotime :)

Svar på tråden Pergotime December 2013