• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Alltidväntarmanpånåt

Yarrow: Läste din presentation och kunde verkligen inte låta bli att fälla en tår. Blev verkligen berörd. Så fantastiskt det måste ha varit att få er lille Hugo efter allt ni kämpat och efter de tråkiga beskedet du fick när du var 14! Att du orkat kämpa på... Det får mig verkligen att va extremt tacksam över det jag har och att det gick så lätt att få vår son. Får vi inga syskon till honom så är det tråkigt men vi får iaf le tillsammans med honom varje dag:) Tack för din presentation!

• many87

Tänkte bara tacka för stödet här som jag fick i december... nu har vi fått se vår lilla skatt på ultraljud och är så lyckliga..
    lycka till alla å hoppas ni får era efterlängtade pluss snart...

• Yarrow

Alltidväntarmanpånåt, Ja, gv ar tvungen att läsa min egen presentation för att fatta vad du pratade om, hehe. Allt det där känns så himla långt bort nu. Träffade min fertilitet läkare nu sist jag var hos gynekologen sist och han trode mig knappt när jag sa att jag varit gravid och fött barn. Haha. När till och med han kallar min son för ett litet mirakel så... Känns ju iofs mindre bra inför framtiden, hur stor är chansen för 2 mirakel? Men jag knaprar pergo och hoppas på det bästa :) som du skrev så får man njuta varje dagm ed sonen i stället :)

• CaptainEm

yarrow  - glad gubbe igen? på äl.testet?
    jag tänkte efter och kanske var dumt att sluta med äl.testen efter att jag fått en glad gubbe, kom på det några dagar senare..
    men du har alltså fortsatt med äl.test efter prel äl?

• Yarrow

Japp, igen. Fick en sån konstig känsla när strecken på Stickan inte var lika starka så jag fortsatte att testa. Och så igår var där en glad gubbe igen och denna gången var strecken lika starka. Dag 19 är det för mig nu, har annars en cykel på 40 dagar så det känns bra i alla fall och igår så bestämde vi att jag blev gravid så nu är jag det.. Haha.

• Alltidväntarmanpånåt
    Yarrow skrev 2014-01-19 19:29:11 följande:
    Japp, igen. Fick en sån konstig känsla när strecken på Stickan inte var lika starka så jag fortsatte att testa. Och så igår var där en glad gubbe igen och denna gången var strecken lika starka. Dag 19 är det för mig nu, har annars en cykel på 40 dagar så det känns bra i alla fall och igår så bestämde vi att jag blev gravid så nu är jag det.. Haha.

Haha:) Det är som en oskarpad lott. Sålänge den förblir oskarpad så kan man va miljonär. Och så länge inte mensen kommer så kan man ju likagärna va gravid:) Hoppas den inte kommer och att det växer en liten böna därinne, eller kanske två:) Chansen (vill inte skriva risken som det annars ofta står) är ju större m Pergotime:)

Själv är jag på dag 16. Inga tecken på äl, inga positiva test el blinkande gubbar men det kommer väl... Läste att de här nya äl-testen fr CB skulle tas m morgonurin. Lite knepigt eftersom alla andra test absolut inte ska göras det. Är det nåt jag missat? Och de små stickorna jag köpte fr billiga tester, där ska urinen svalna. Vem sjutton har tid med det?! Det blir kroppstempurerat för min del och en påminnelse till mig själv att inte köpa dem igen!
  • choklaa

När jag testa med cl digitala ägglossningstest fick jag aldrig en glad gubbe trots att jag körd med två stickor de dagar jag viste att jag någon gång skulle ha ägglossninfen. Fick endast på aco ägglosningsticks ett streck men aldrig på de digitala.

• Yarrow

Nä, det där med äl-tester är en ren djungel. Man får nog prova sig fram till vad som passare n själv bäst. Körde på testlagrets innan för att de var billigast. Däremot så gav de aldrig riktigt starkt positivt för mig och månaden jag faktiskt blev gravid fick jag inget utslag alls på dem. Haha. Så nu vågar jag inte använda dem. Köpte hem en årsförbrukning av clearblues tester från ebay. Så nu testar jag hej vilt :) har 11 paket kvar ändå .. Hade inte planerat att behöva använda fler ;)

Svar på tråden Pergotime December 2013