• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • CaptainEm

Konstigt detta.. Jag hade BIM i söndags, i fredags fick jag lite lite blod på pappret. Och i helgen har jag haft binda då det kommit lite blod emellanåt. Även i söndags och igår hade jag trosskydd, men endast behövt byta 1 gång då det varit blod. Idag har jag huggande mensvärk, har haft ont i magen/ryggen till och från hela helgen. Men varför inte mer mens? Det är alldeles för lite för att vara en normal mens, men om jag var gravid skulle det inte komma i flera dagar såhär känner jag? Så jobbigt att inte veta...

• Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-28 09:04:50 följande:
    Konstigt detta.. Jag hade BIM i söndags, i fredags fick jag lite lite blod på pappret. Och i helgen har jag haft binda då det kommit lite blod emellanåt. Även i söndags och igår hade jag trosskydd, men endast behövt byta 1 gång då det varit blod. Idag har jag huggande mensvärk, har haft ont i magen/ryggen till och från hela helgen. Men varför inte mer mens? Det är alldeles för lite för att vara en normal mens, men om jag var gravid skulle det inte komma i flera dagar såhär känner jag? Så jobbigt att inte veta...

Vad säger gravtestet då?
  • CaptainEm

har inte tagit test. men igår kom det som ett slag i magen, mensen. kom en gång på dagen men sen ingenting på kvällen.. men nu inatt kom det lite grann, klumpigt och så..

igår var det jobbigt, grät pallade inte mer ett tag. visst inte självklart att Pergo ska funka på första försöket. men blir så nojjig att det inte ska funka... väntar på svaren från blodprovet, hoppas att det var rätt dos.. och väntar redan på nästa äl!

• Bimbo
    CaptainEm skrev 2014-01-29 09:21:25 följande:
    har inte tagit test. men igår kom det som ett slag i magen, mensen. kom en gång på dagen men sen ingenting på kvällen.. men nu inatt kom det lite grann, klumpigt och så.. igår var det jobbigt, grät pallade inte mer ett tag. visst inte självklart att Pergo ska funka på första försöket. men blir så nojjig att det inte ska funka... väntar på svaren från blodprovet, hoppas att det var rätt dos.. och väntar redan på nästa äl!

Usch vad tråkigt.. hoppas nästa kur går bättre!!!
  • CaptainEm

jag tar inte nästa kur förens nästa mens, nu är jag ju på dag 2 i cykeln, och min gyn sa åt mig att bara ta Pergo varannan månad. då Pergo sitter i, i 50 dagar ungefär så är det stor risk jag får äl. denna månade ändå. plus att det är risk för flerbörd och cystor. vilket jag tycker låter vettigt. sen har jag läst att dom flesta blir gravida dom månaderna emellan, när man pausa.

men vad har ni fått för order? att ta varje månad eller hur gör ni.. ?

var en hemsk dag igår, blev knäckt när mensen kom, men fan hoppet känns redan bättre idag och nu längtar jag till äl ;)

• Yarrow

Jag stod på Apoteket och velade igår, skulle jag köpa ett digitalt test eller två vanliga. Till sist valde jag det digitala, kände att jag inte orkar analysera svaga streck och sånt, blir alltid så besviken när det visar sig vara en skugga eller spökstreck eller bara mina ögon som luras med mig. Tog testet i morse för att stilla mitt testberoeende.. Är Bim-4 så hade inte alls förväntat mig svaret Gravid 1-2 veckor! Känns så overkligt, sist gjorde vi 15 pergotime kurer under 5 år utan att det fungerade, denna gången sate det sig på första!! Nu håller vi tummarna att den lilla stannat kvar där inne!

• Bimbo
    Yarrow skrev 2014-01-29 12:54:09 följande:
    Jag stod på Apoteket och velade igår, skulle jag köpa ett digitalt test eller två vanliga. Till sist valde jag det digitala, kände att jag inte orkar analysera svaga streck och sånt, blir alltid så besviken när det visar sig vara en skugga eller spökstreck eller bara mina ögon som luras med mig. Tog testet i morse för att stilla mitt testberoeende.. Är Bim-4 så hade inte alls förväntat mig svaret Gravid 1-2 veckor! Känns så overkligt, sist gjorde vi 15 pergotime kurer under 5 år utan att det fungerade, denna gången sate det sig på första!! Nu håller vi tummarna att den lilla stannat kvar där inne!

Grattis!!!! Håller alla tummar att den lilla stannar!!
  • Fiiaa

Är de någon här som kan ge lite hopp, jag äter ju pergotime å min sambo har slöa simmare å lite få i antal, är de någon mer som känner igen sig som lyckats bli gravida ändå?

Efter 6 kurer börjar jag tappa hoppet!

• Yarrow

Fiiaa, har ni provat glidmedel? Finns sån som gör att de små simmarna kommer lättare fram. Har även hört att ens egna slem blir lättare att simma i om man äter slemlösande, t.e.x bisolvon.

Svar på tråden Pergotime December 2013