• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • Yarrow

CaptainEm, tack :) det är värt all kämpan, varesig det tar 5 år eller 5 månader!

• Fiiaa

Ja grattis yarrow:) kul! Blir de oct bebis då?

Nej inte provat glidmedel, de funkar inte för sambon tyvärr han blir så stressad av de. Men bisolvon tänkte jag köra nästa cykel, börja på typ mens dag 2 å fram till äl? Eller hur ska man ta de tro?

• Yarrow

Tack :), ja den 10 oktober blir det förhoppningsvist. Hur man görme d bisolvonen vet jag inte.m en glidmedel kan du gnida in på/i dig själv innan sexy-time så stressad et inte ut honom :)

• Fiiaa

Klart de blir :) här ska inte hända några tråkigheter!

Jag fick ju MA i oct:/ så man har ju dålig lust och ork efter så lång tid nu, över 2 år tog de till de plusset, men 6 kurer pergotime än så länge.

Å nu kommer feb/mars :( vet inte om vi tar en paus då å ladda upp eller bara kör på som vanligt!? Inte sugen på dec barn, men hellre de än inget! Hur tänker ni andra?

• wassan

hej tjejer jag har en fråga  har ni magvärk under tiden ni åt era tabletter? jag har fått enkel och redan efter första tabletten har jag ont som molande värk typ. det går över efter ett par timmar. hur var det för er? 
    (sorry ifall jag bara kastar in ett inlägg bara så) 

• Yarrow

Wassan, jag hade inte det men har för mig det står i bipacksedeln att det är rätt vanligt..

• Bimbo
    wassan skrev 2014-02-02 18:48:07 följande:
    hej tjejer jag har en fråga  har ni magvärk under tiden ni åt era tabletter? jag har fått enkel och redan efter första tabletten har jag ont som molande värk typ. det går över efter ett par timmar. hur var det för er?  (sorry ifall jag bara kastar in ett inlägg bara så) 

Nej inte undertiden jag åt tabletterna... det kom sen innan äl när man blev full med ägg... dock innehåller pergotime laktos som kan ge magont om man är känslig..
  • wassan
    Bimbo skrev 2014-02-02 20:32:42 följande:

Nej inte undertiden jag åt tabletterna... det kom sen innan äl när man blev full med ägg... dock innehåller pergotime laktos som kan ge magont om man är känslig..
    Yarrow skrev 2014-02-02 20:21:34 följande:
    Wassan, jag hade inte det men har för mig det står i bipacksedeln att det är rätt vanligt..
    jag har egen ÄL trots det fick jag pergo utskrivet, fortsätter det så får jag kontakta läkaren ;) 
    tack för era svar! 
Svar på tråden Pergotime December 2013