• Bimbo

Pergotime December 2013

Någon mer som ska äta Pergotime i under December? För mig är det första gången och det skulle kännas bra att diskutera lite med andra under behandlingen. Om du vill kan du berätta lite om din situation och bakgrund med hjälp av följande frågor.. det kan vara till hjälp för andra att få höra hur du har det.. men du får naturligtvis skriva vad du vill! :)

Frågor som du kan svara på:
    Är det första gången du provar Pergotime? Annars, hur många gånger har du testat innan?
    Hur länge har du försökt bli gravid?
    Vad har du gjort för undersökningar/behandlingar innan?
    Har du egen ägglossning?
    Tar du någon annan fertilitetshöjande medecin samtidigt? (både ifrån läkare och hälsokost)
    Vilka styrka av Pergotime tar du?

• Svar på tråden Pergotime December 2013
  • CaptainEm

Jag ska börja på min andra pergokur nästa mens. Men är nu dag 12 i cykeln. Funderar dock på, då jag inte tog pergo senaste Mensen (ska bara ta pergo varannan mens) så är det ju inte säkert jag får ägglossning eller mens som det ska denna månaden. Hur har ni gjort dom månaderna ni inte tagit pergo? Har mensen kommit endå eller?... Min gyn hoppades på att jag Skulle få ägglossning även när jag inte tar pergo, men det är ju ingen garanti..

• Yarrow

Captainem, min mens slutade alltid ifall jag inte tog pergotime en månad, så fick börja med en nu kur med pergotime då..

• CaptainEm

Ok.. Får se annars får jag väl ta provera för att få igång mensen.. Men jag hade relativt regelbunden mens innan, lite längre cykel bara, mens varje månad men ingen ägglossning.. Tänk vad konstig kroppen kan vara. Man blir lurad och tror såklart jag haft äl eftersom jag haft mens varje månad, Men inte.

• CaptainEm

jag blev sjukt överraskad av ägglossningen som kom denna månaden (utan Pergo) grät av lycka. nu väntar jag på bim som är om ca 2 dagar. om mensen kommer börjar jag med pergokur 2... men så otroligt glad att jag fått ägglossning av första pergokuren!  och en cykel utan Pergo. :) dock har jag haft ondare vid äl. än vid mens.. sjukt ont vid äl! men det är det värt :) har alltid haft problem med sjuuuuk mensvärk.

• CaptainEm

Yarrow- hur går det för dig, vilken vecka är du i nu? :) Hade du några grav symptom? Jag inbillar mig hela tiden att jag har symptom, men kom på att jag kanske ha/haft magont och molande ryggvärk enda sedan jag hade Min första ägglossning nästan varje dag (känns som det iallafall) men tror att det kan vara för att det händer något med min kropp, ägglossning och regelbunden mens. Det kan ju vara därför jag har lite ont, min kropp är ju inte van vid detta...

• Yarrow

CaptainEm- ja, det tar ju lite tid för kroppen att vänja sig vid sånt med :) varje gång jag åt pergotime så blev jag helt skengravid redan innan äl kom, helt värdelöst och skitjobbigt. Sen inbillar man sig så himla mycket med men varje gång jag varit gravid så har jag inte känns ett dugg. Haha. Jag går in i vecka 9 på lördag, känns om om tiden står still nu,, vill att det ska bli vecka 12 så man kan slappna av lite! Mår illa på dagarna och är trött. Uppblåst är jag med, ser ut som om jag skulle vara gravid i vecka 25. Haha. Går nog inte att hålla hemligt så mycket längre till..

• CaptainEm

Yarrow- Åh vad roligt! Det kommer gå bra.. :) Jag väntar fortfarande på mens, vill inte ta gravtest ännu.. Väntar på mensen och dyker den ej upp innan helgen är slut får jag nog testa mig.. Har haft ömma bröst i 2 dagar nu ungefär, jäkla vad jobbigt det är :P och magont emellanåt (känns som jag är bajsnödig) haha. Intalar mig att mensen kommer snart, i helgen. För den är redan någon dag sen.. Men inte så enkelt med EXAKTA BIM tycker jag. Men ställt in mig på att Mensen kommer snart. Hoppas dock ej på det ;)

• CaptainEm

Yarrow- Åh vad roligt! Det kommer gå bra.. :) Jag väntar fortfarande på mens, vill inte ta gravtest ännu.. Väntar på mensen och dyker den ej upp innan helgen är slut får jag nog testa mig.. Har haft ömma bröst i 2 dagar nu ungefär, jäkla vad jobbigt det är :P och magont emellanåt (känns som jag är bajsnödig) haha. Intalar mig att mensen kommer snart, i helgen. För den är redan någon dag sen.. Men inte så enkelt med EXAKTA BIM tycker jag. Men ställt in mig på att Mensen kommer snart. Hoppas dock ej på det ;)

• Yarrow

CaptainEm, håller tummarna för dig :) jag skulle aldrig kunna hålla mig från att testa. Varje månad försökte jag intala mig själv att jag skulle vänta.. Hehe. Men Nääää.. Denna gången tog jag ett digitalt på Bim-4 och var helt säker på att set skulle stå ej gravid...m en men :)

Svar på tråden Pergotime December 2013