• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (df)
    sizzy skrev 2013-12-20 11:16:37 följande:
    det e som det är .. kanske ska gå ut med att jag e själv invandrare och bott här i 31 år. men iaf.

i vårt hemland snackas det mycket om Sverige bla att man behöver bara gå till väggen å ta ut pengar.
    bland polarna va det vanligt att nedvärdera svenskarna men om en svensk sa nått så e den personen en rasse.
    eller varför inte det tjäna en extra hacka så fort nån antyder till att du inte får ett jobb eller liknande anmäl dom för rasism och man får skadestånd
    varför göra nått när man får pengar hela tiden av att sitta hemma?

ursäkta mej men tycker svenska oftast e fega.. ingen annan land har så lätta krav att få uppehålls tillstånd..

i vissa länder krävs ett språktest . e det ¨så mycket begärt?
    jag vet dessutom folk som kuggar dessutom på den gång på gång fastän dom kan språket för att fortsätta få bidrag.
    men antyder nån nått sånt e man rasse.
    pepparkaks gubbar , svenska nationalsången vad kommer härnäst.

så fort en svensk åker till ett annat land ska dom reglerna respekteras varför e det inte dessamma?
    ja menar kan man inte vara lite tacksam att man lyckats komma till ett land där man kan leva i fred? nää då ska man ställa ännu högre krav gå ut i media och grina så man får en villa etc.

Jag skulle vilja se högre krav på folk som kommer hit. inte nog att dom oftast kommer hit och latar till sig dom beter sig som svin, har en vedervärdig kvinnosyn , dissrespektfulla mot lärare etc. . 9och får höra att dom inte förtjänar respekt pga att dom äter gris bara ett exempel.

se finns det bra invandrare som gör rätt för sig men fan dom faller ur och dras med alla blodiglar dom stackarna

vad ska jag kategoriseras som jag? rasist? visst kanske e en jacky Arklöv eller vad han nu hette. men nej jag tål inte MÄNNISKOR som våldtar systemet och sen dom som verkligen behöver hjälp får skit pga. såna . sen får dom va svarta gula vita eller rosa .

imo ta hand om det som finns istället för att ta in mer.
    Så varken du eller dina föräldrar har tagit emot bidrag? Med tanke på hur du skriver här så skulle du nog själv inte klara ett språktest.
    Kan vara en idé att vara påläst när man ska påstå något.
  • Mosen
    Falajänta skrev 2013-12-20 11:20:35 följande:
    Nej, anledningen till att folk tröttar är inte någon "skitpropaganda".
    Många har tröttnat för att man får ingen hjälp.
    Jag själv är sjukskriven, och jag fick inte ett enda öre på ett helt år. Inget från Soc, ingen ersättning från försäkringskassan. Jag är inte ensam om att få vara med om det.

En annan anledning till att folk tröttnar är att folk som kommer hit får bostad, mat, bidrag och hjälp.
    På ålderdomshemmen sitter folket som har vart med att bygga upp detta landet. Kall mat, stressad personal, ingen att prata med bla.

Andra partier diskuterar inte detta PROBLEMET för att dom vet inte att det är ett problem!
    Bor man tryggt inne i storstaden så möter man inte problemen, jämfört med folket som bor runt om i landet.
    Vi får se hur människor blir utkastade från bostäder, för att personer från ett annat land ska bo där.
    Vi får vara med om bilbränder.
    Vi får på nära håll se hur unga tjejer i skolorna trakasseras för att dom är ljushyade. Då är man ju exempelvis en hora. Detta PROBLEMET förklaras med att pojkarna som säger detta är krigsskadade. Det är så synd om dom!

Jag tycker det är SJÄLVKLART att Sverige ska hjälpa människor i krig, eller andra hemska förhållanden.
    Men, VI KAN INTE HJÄLPA ALLA! Det går inte!

Ska man hjälpa folk, måste man se efter sig själv först!
    Men vad beror det på att du inte fått hjälp? Tror du på allvar att det beror på invandring?
    Högerpolitik har lett till nedskärningar i den offentliga sektorn, mindre pengar satsas på äldre, skolor osv osv. Invandringspolitiken däremot är på sikt en pluspost som vi tjänar pengar på, inte tvärtom. En invandrare som kommer hit har inte kostat i form av skolgång, vård osv, utan blir när denne börjar jobba direkt ett plus i ekonomin.

Det här med att "folk i stan" inte vet något...Rent skitprat. Du vet inget om vart jag bor, det där är ett dåligt argument. I själva verket är jag uppvuxen i ett miljonprojektsområde med stor del människor från andra kulturer. Jag hade en jättebra uppväxt, har däremot haft större problem med nazister och annat pack som ville bråka i området.

Sen kan man diskutera att mottagandet behöver vara bättre, vi måste minska segregationen och förbättra sättet på vilket vi hjälper nyanlända in i samhället.

Sen är det så, att vi hjälper inte alla. Siffrorna från sd på invandring kan man granska, där består 50%, ALLTSÅ HÄLFTEN, av svenskar som flyttar tillbaka från andra länder.

Om man är lite kritiskt och lär sig om politik, så kan man genomskåda såna här saker.
  • Anonym (jobbar med det)
    Mosen skrev 2013-12-20 11:09:56 följande:
    Suck och dubbelsuck. Alla som röstar på SD är inte rasister, men SD är ett rasistiskt och för den delen fascistiskt parti, det vet alla som har läst deras partiprogram. SÅ är man fascist, jamen så trevligt, ett parti för dig.
    För övrigt diskuteras inte invandringspolitik lika mycket i andra partier därför att det inte är ett så stort problem som sd vill få det till. Anledningen till att folk "tröttnar" är att dom går på skitpropagandan som kommer från rasistiska tidningar och företrädare för ex. sd.

Och nej, jag är inte hjärntvättad av media, jag har sysslar med politik hela mitt liv och kan helt enkelt tänka själv.

Det märks att du "jobbar med politik", du är ju lika blind som alla andra "politiker"..
  • Mosen
    sizzy skrev 2013-12-20 11:16:37 följande:
    det e som det är .. kanske ska gå ut med att jag e själv invandrare och bott här i 31 år. men iaf.

i vårt hemland snackas det mycket om Sverige bla att man behöver bara gå till väggen å ta ut pengar.
    bland polarna va det vanligt att nedvärdera svenskarna men om en svensk sa nått så e den personen en rasse.
    eller varför inte det tjäna en extra hacka så fort nån antyder till att du inte får ett jobb eller liknande anmäl dom för rasism och man får skadestånd
    varför göra nått när man får pengar hela tiden av att sitta hemma?

ursäkta mej men tycker svenska oftast e fega.. ingen annan land har så lätta krav att få uppehålls tillstånd..

i vissa länder krävs ett språktest . e det ¨så mycket begärt?
    jag vet dessutom folk som kuggar dessutom på den gång på gång fastän dom kan språket för att fortsätta få bidrag.
    men antyder nån nått sånt e man rasse.
    pepparkaks gubbar , svenska nationalsången vad kommer härnäst.

så fort en svensk åker till ett annat land ska dom reglerna respekteras varför e det inte dessamma?
    ja menar kan man inte vara lite tacksam att man lyckats komma till ett land där man kan leva i fred? nää då ska man ställa ännu högre krav gå ut i media och grina så man får en villa etc.

Jag skulle vilja se högre krav på folk som kommer hit. inte nog att dom oftast kommer hit och latar till sig dom beter sig som svin, har en vedervärdig kvinnosyn , dissrespektfulla mot lärare etc. . 9och får höra att dom inte förtjänar respekt pga att dom äter gris bara ett exempel.

se finns det bra invandrare som gör rätt för sig men fan dom faller ur och dras med alla blodiglar dom stackarna

vad ska jag kategoriseras som jag? rasist? visst kanske e en jacky Arklöv eller vad han nu hette. men nej jag tål inte MÄNNISKOR som våldtar systemet och sen dom som verkligen behöver hjälp får skit pga. såna . sen får dom va svarta gula vita eller rosa .

imo ta hand om det som finns istället för att ta in mer.
    Oj, det här är bland det värsta... I don´t even... Inget av du skriver stämmer ju ens, det är problem 1. Därför blir det svårt att bemöta. Den här jäkla pepparkaksdiskussionen bryter man ju ihop över.
    Högre krav på dom som kommer hit?
    Antar att du menar asylsökande eller vad menar du? Asyl är en mänsklig rättighet när man flyr från krig eller förtryck. Om du vill ändra de mänskliga rättigheterna vet jag inte ens vad jag ska säga. Skäms gör jag, för din skull.
  • Mosen
    Anonym (jobbar med det) skrev 2013-12-20 11:26:53 följande:

Det märks att du "jobbar med politik", du är ju lika blind som alla andra "politiker"..
    Haha, vilket bra argument. Nej, jobbar inte med politik, men har sysslat med det sen tonåren.
    Läser fakta, teorier, osv innan jag bildar mig en uppfattning.
    Lyssnar inte på tyckare.

Tycker en hel del som inte är så "pk" som man oftast brukar kallas.
    Men konstigt nog, så fort man är anti-sd, så är man blind.
    Spännande det där.
  • Klotjohan
    Falajänta skrev 2013-12-20 11:06:00 följande:
    Lite ot, men..

Anledningen till att så många ska lägga sin röst på SverigeDemokraterna är att folk har fått upp ögonen och TRÖTTNAT.
    Dessutom, ni som säger att SD är ett rasistiskt parti som hatar alla invadnrare, vet ni om att det är en hel del INVANDRARE som röstar/kommer rösta på SD?
    Förstår ni inte hur illa det faktiskt ÄR när invandrarna själva röstar på SD?

'Klart att ni inte gör, ni är antagligen så hjärntvättade av media. Tragiskt.

Förhoppningsvis kommer ni underfund med att dagens samhälle är illa ute, innan det är försent.

Tillägg:
    Jag är själv ingen direkt anhängare av SD, men det är det enda partiet som vågar ta upp frågan om invandring.
    Det måste vara väldigt illa om man hellre röstar på ett populistiskt parti som helt saknar en fungerande politik så länge det inte handlar om inskränkningar i asylrätt och invandring. 
    Invandrare är inte en homogen grupp det finns invandrare som röstar på SD för att de är antisemiter, islamofober eller har väldigt konservativa värderingar. Sen finns det alltid många som röstar på SD för att de tror att det är ett parti som vill ha en seriös debatt om invandring och missat att de hellre jagar folk med järnrör och skriver hatinlägg anonymt på nätet. 
  • sizzy
    Anonym (df) skrev 2013-12-20 11:22:45 följande:
    Så varken du eller dina föräldrar har tagit emot bidrag? Med tanke på hur du skriver här så skulle du nog själv inte klara ett språktest.
    påläst? min kusins granne dödade sin fru helt jävla rått. han har svensk medborgarskap idag i Sverige kom hit som politisk flykting. fler exempel ja ta den här en högt uppsatt politisk aktiv man med två fruar RIK som fan i hemlandet har kockar betjänter chaufförer livvakter. kom hit som "politisk flykting" för att det kan bli för stressigt med sin post så Sverige e hans semester går på soc.

faktiskt inte. jag har jobbat sen jag var 16 år. . visst jag har fött ungar så visst det har jag tagit emot hujedamej .

mina föräldrar bodd i flyktingläger när dom kom sen efter uppehållstillstånd så har farsan haft eget företag sen 1983 morsan jobbat som lärare sen 1985 (fick min bror 83). vi kom till Sverige 1981.

så nej har inte snyltat har faktiskt stolthet. sen mitt språk orka bry sig hur jag skriver här . är familjeliv nya svenska provet ? hade faktiskt en 4 i svenska
  • MagdalenaZ
    Anonym (df) skrev 2013-12-20 11:22:45 följande:

Oj va töntigt!
    Jag visste inte att man ska bli hängd för att man har en åsikt.. stavfel eller inte..

Heja Sizzy! Du har alldeles rätt!  
  • Anonym (jobbar med det)
    sizzy skrev 2013-12-20 11:37:10 följande:
    påläst? min kusins granne dödade sin fru helt jävla rått. han har svensk medborgarskap idag i Sverige kom hit som politisk flykting. fler exempel ja ta den här en högt uppsatt politisk aktiv man med två fruar RIK som fan i hemlandet har kockar betjänter chaufförer livvakter. kom hit som "politisk flykting" för att det kan bli för stressigt med sin post så Sverige e hans semester går på soc.

faktiskt inte. jag har jobbat sen jag var 16 år. . visst jag har fött ungar så visst det har jag tagit emot hujedamej .

mina föräldrar bodd i flyktingläger när dom kom sen efter uppehållstillstånd så har farsan haft eget företag sen 1983 morsan jobbat som lärare sen 1985 (fick min bror 83). vi kom till Sverige 1981.

så nej har inte snyltat har faktiskt stolthet. sen mitt språk orka bry sig hur jag skriver här . är familjeliv nya svenska provet ? hade faktiskt en 4 i svenska

Det roliga är att "invandrare" som kommit till Sverige för att faktiskt bilda sig ett liv här, har mycket mer stolthet och är mer patriotiska än vad infödda svenskar har.

Som "invandrare" ser man till och med vad släktingar pysslar med för att lura staten och kommunen..
  • Anonym (df)
    sizzy skrev 2013-12-20 11:37:10 följande:

Du bildar din uppfattning på tre personer? Jag kan räkna upp långt många mer helt svenska som h gör samma eller värre.

Du borde läsa på lite, det faller platt när man kräks plattityder.

ni kom när det var som lättas, när man fick medborgaskap enkelt. Det fanns arbeta att få.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare