• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Mosen

Av alla jävla dumheter man läser här så gör sånt här mig mest förbannad.

För det första, prata inte om saker du uppenbarligen inte har en aning om. Det stämmer inte, läs på lite innan du snackar skit.

Dessutom, "nu blir det sd för mig i valet".  

Seriöst, "åååh jag hittade en grej här som jag inte gillar, så nu ska jag rösta på ett parti som både är kvinnofientligt, anti-jämställdhet, vars företrädare kallar folk för horor och skriver skit på avpixlat, som tror att alla problem kan lösas bara vi ser till att inte ta in äckliga mörkhyade djur".

Du borde skämmas, och jag hoppas att din mamma skäms över dig också. Du är en del av det som är fel med Sverige.

Du själv har, om du är uppvuxen i Sverige, kostat i form av skola, vård, tandvård, infrastruktur, osv osv i all oändlighet.

Tror du på riktigt att du har tjänat in det genom den skatt du betalar? Tjänar du över 100k i månaden? Nej, trodde inte det. Så lägg ner, läs en bok eller skaffa en hjärna. 

God jul.

• Mosen
    Anonym (jobbar med det) skrev 2013-12-20 10:53:10 följande:
    Jag älskar verkligen sådana här diskussioner! :)

SÅ kul att se att snälla Sveriges politik inte fungerar och att konflikträdda politiker som vägrar ta i frågan för att det blir hus i helvette och attackerade som "rasist" för att man vågar tala om problematiken som finns.
    För låt oss inse, fler och fler blir arbetslösa, hårdare utredning för svenskar som faktiskt arbetat upp en standard i sitt liv, måste nu sälja av allt de äger och har för att få sk. socialbidrag, allt blir dyrare och det är mycket svårare idag att få ett arbete än vad det var när Sverige faktiskt behövde "arbetskraft".
    Dessa svenskar sitter nu och "tittar på" hur nysvenskar kommer hit och bara får ALLT serveras, för låt oss vara ärliga, det är så det uppfattas!
    Sverigedemokraterna som är ett gäng samling av bönder, har nu blivit det TREDJE STÖRSTA PARTI i Sverige.. HALLÅ?!? Är detta inte en signal till våra fega politiker? Det finns ett missnöje hos medborgarna! Det är kanske inte invandrarnas fel, men det är systemet!
    Det kommer hit en familj utifrån, etableringsersättning, bostadserättning, bostadsbidrag, full föräldrapenning, barnbidrag.. när dessa ersättningar är slut, så fortsätter det på socialbidrag... För någon som inte arbetat en dag i sitt liv, är detta tak över huvudet, mat på bordet och kläder på kroppen, vilket är ganska rättvist..
    En familj i Sverige som har arbetat upp sig med volvo, villa och hund, där båda blir arbetslösa, får gå ner i inkomst till 80%, fortsätter arbetslösheten så kan inkomsten gå ner till 65%, vi ska inte prata om att någon av de vuxna blir sjuka, reglerna idag gör det inte lätt... den familjen som en gång haft det hyggligt, har nu samma standard som en familj som precis kom hit till Sverige.. och det är HÄR det är orättvist!

Vad folk inte förstår är att Sveriges politiker tar inte hand om sina egna arbetslösa, bostadslösa eller svårt sjuka, utan hämtar hit mer som nu dessutom är krigsskadade, psykiskt sjuka och ..
    Akademiker, sjuksköterskor, läkare och "de kompetenta" flyttar härifrån då det inte finns företag eller arbete som ger dessa vad de förtjänar och in kommer folk som måste lära sig hålla i en penna.
    Men om man kan tänka, så vet man att detta beror på högerpolitik, inte på invandring. Invandring är en pluspost i svensk ekonomi på lång sikt (7 år). Godmorgon.
  • Mosen
    Errol Flynn skrev 2013-12-20 10:51:13 följande:

I Syrien och i syriska flyktingläger i grannländerna talas det mycket om Sverige eftersom vi är det enda landet i världen som ger PUT till alla som lyckas ta sig hit. Arabiska tidningar har slagit upp det ganska stort också så folk väljer Sverige medvetet. Våra generösa bidrag är vi kända för sen tidigare. Tror du även att det är en slump att 52% av alla somalier som kommit till Europa hamnat i Sverige? Det finns många länder att söka asyl på vägen i. Många söker sig vidare från ex Italien för att de måste jobba där, det behöver du inte i Sverige.
    Sverige är ett medvetet val för många. Löjligt att låtsas som annat.
    Menar du nu att det är dåligt att Sverige är ett bra land att komma till?
    Jag tycker att vi ska vara stolta över att vi har det så gott ställt att vi kan hjälpa människor som kommer från otroligt dåliga omständigheter, till Sverige, och senare kan bli en tillgång för vårt land.
  • Fenna
    Anonym (gg) skrev 2013-12-20 10:50:01 följande:
    Nej, det skulle du inte. Har du haft föräldraledigt i ett annat land så får du inte det i Sverige.
    Ja, det var det jag trodde, men sen skrev nagra att de hade flyttat tillbaka fran Norge och Storbritannien och  fatt dagarna retroaktivt. Tva länder där man har rätt att vara föräldraledig.

Tex här:
    Viewmount skrev 2013-12-20 10:14:58 följande:
    Jag flyttade hit med vår då tvååring efter att ha bott i Storbritannien. Vi fick retroaktivt barnbidrag från det vi hade skickat in papperna till FK om inskrivning,inte från det att barnet föddes. Blev väl typ 1000kr extra första månaden. Tycker det är helt rätt, vi hade ju bott i Sverige sen dess och då har man ju som alla andra rätt till barnbidrag.

Vi hade också alla föräldrapenningsdagar att ta ut. Kanske skulle räcka och vara mer rättvist om man fick hälften om man kommer hit när barnen är lite äldre. Fast bra för oss:)
  • Falajänta

Lite ot, men..

Anledningen till att så många ska lägga sin röst på SverigeDemokraterna är att folk har fått upp ögonen och TRÖTTNAT.
    Dessutom, ni som säger att SD är ett rasistiskt parti som hatar alla invadnrare, vet ni om att det är en hel del INVANDRARE som röstar/kommer rösta på SD?
    Förstår ni inte hur illa det faktiskt ÄR när invandrarna själva röstar på SD?

'Klart att ni inte gör, ni är antagligen så hjärntvättade av media. Tragiskt.

Förhoppningsvis kommer ni underfund med att dagens samhälle är illa ute, innan det är försent.

Tillägg:
    Jag är själv ingen direkt anhängare av SD, men det är det enda partiet som vågar ta upp frågan om invandring.

Du är du och jag är jag, vem är dummast?
  • Fenna
    Anonym (Ja, men....) skrev 2013-12-20 09:52:29 följande:
    Exempel med mig själv:

Jag födde barn i Norge 2008. 2013 (i somras) flyttade vi till Sverige. Hux flux har vi fått 480 dagar från försäkringskassan, för vår 5-åring... Tack, men nej tack, jag tycker det är idiotiskt!
    Och här.
  • Mosen
    Falajänta skrev 2013-12-20 11:06:00 följande:
    Lite ot, men..

Anledningen till att så många ska lägga sin röst på SverigeDemokraterna är att folk har fått upp ögonen och TRÖTTNAT.
    Dessutom, ni som säger att SD är ett rasistiskt parti som hatar alla invadnrare, vet ni om att det är en hel del INVANDRARE som röstar/kommer rösta på SD?
    Förstår ni inte hur illa det faktiskt ÄR när invandrarna själva röstar på SD?

'Klart att ni inte gör, ni är antagligen så hjärntvättade av media. Tragiskt.

Förhoppningsvis kommer ni underfund med att dagens samhälle är illa ute, innan det är försent.

Tillägg:
    Jag är själv ingen direkt anhängare av SD, men det är det enda partiet som vågar ta upp frågan om invandring.
    Suck och dubbelsuck. Alla som röstar på SD är inte rasister, men SD är ett rasistiskt och för den delen fascistiskt parti, det vet alla som har läst deras partiprogram. SÅ är man fascist, jamen så trevligt, ett parti för dig.
    För övrigt diskuteras inte invandringspolitik lika mycket i andra partier därför att det inte är ett så stort problem som sd vill få det till. Anledningen till att folk "tröttnar" är att dom går på skitpropagandan som kommer från rasistiska tidningar och företrädare för ex. sd.

Och nej, jag är inte hjärntvättad av media, jag har sysslar med politik hela mitt liv och kan helt enkelt tänka själv.
  • Anonym (df)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:11:58 följande:

DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta.........

Jag har det senaste året...

Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året.........
    Förlorat min son...... fam.hem
    sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf

förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer....
    Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu!

Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer.

NU vet du mitt liv- din tuffa jävel!

jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.
    Och då börjar du sparka på de som har det ännu kämpigare...?
  • sizzy

det e som det är .. kanske ska gå ut med att jag e själv invandrare och bott här i 31 år. men iaf.

i vårt hemland snackas det mycket om Sverige bla att man behöver bara gå till väggen å ta ut pengar.
    bland polarna va det vanligt att nedvärdera svenskarna men om en svensk sa nått så e den personen en rasse.
    eller varför inte det tjäna en extra hacka så fort nån antyder till att du inte får ett jobb eller liknande anmäl dom för rasism och man får skadestånd
    varför göra nått när man får pengar hela tiden av att sitta hemma?

ursäkta mej men tycker svenska oftast e fega.. ingen annan land har så lätta krav att få uppehålls tillstånd..

i vissa länder krävs ett språktest . e det ¨så mycket begärt?
    jag vet dessutom folk som kuggar dessutom på den gång på gång fastän dom kan språket för att fortsätta få bidrag.
    men antyder nån nått sånt e man rasse.
    pepparkaks gubbar , svenska nationalsången vad kommer härnäst.

så fort en svensk åker till ett annat land ska dom reglerna respekteras varför e det inte dessamma?
    ja menar kan man inte vara lite tacksam att man lyckats komma till ett land där man kan leva i fred? nää då ska man ställa ännu högre krav gå ut i media och grina så man får en villa etc.

Jag skulle vilja se högre krav på folk som kommer hit. inte nog att dom oftast kommer hit och latar till sig dom beter sig som svin, har en vedervärdig kvinnosyn , dissrespektfulla mot lärare etc. . 9och får höra att dom inte förtjänar respekt pga att dom äter gris bara ett exempel.

se finns det bra invandrare som gör rätt för sig men fan dom faller ur och dras med alla blodiglar dom stackarna

vad ska jag kategoriseras som jag? rasist? visst kanske e en jacky Arklöv eller vad han nu hette. men nej jag tål inte MÄNNISKOR som våldtar systemet och sen dom som verkligen behöver hjälp får skit pga. såna . sen får dom va svarta gula vita eller rosa .

imo ta hand om det som finns istället för att ta in mer.

• Falajänta
    Mosen skrev 2013-12-20 11:09:56 följande:
    Suck och dubbelsuck. Alla som röstar på SD är inte rasister, men SD är ett rasistiskt och för den delen fascistiskt parti, det vet alla som har läst deras partiprogram. SÅ är man fascist, jamen så trevligt, ett parti för dig.
    För övrigt diskuteras inte invandringspolitik lika mycket i andra partier därför att det inte är ett så stort problem som sd vill få det till. Anledningen till att folk "tröttnar" är att dom går på skitpropagandan som kommer från rasistiska tidningar och företrädare för ex. sd.

Och nej, jag är inte hjärntvättad av media, jag har sysslar med politik hela mitt liv och kan helt enkelt tänka själv.
    Nej, anledningen till att folk tröttar är inte någon "skitpropaganda".
    Många har tröttnat för att man får ingen hjälp.
    Jag själv är sjukskriven, och jag fick inte ett enda öre på ett helt år. Inget från Soc, ingen ersättning från försäkringskassan. Jag är inte ensam om att få vara med om det.

En annan anledning till att folk tröttnar är att folk som kommer hit får bostad, mat, bidrag och hjälp.
    På ålderdomshemmen sitter folket som har vart med att bygga upp detta landet. Kall mat, stressad personal, ingen att prata med bla.

Andra partier diskuterar inte detta PROBLEMET för att dom vet inte att det är ett problem!
    Bor man tryggt inne i storstaden så möter man inte problemen, jämfört med folket som bor runt om i landet.
    Vi får se hur människor blir utkastade från bostäder, för att personer från ett annat land ska bo där.
    Vi får vara med om bilbränder.
    Vi får på nära håll se hur unga tjejer i skolorna trakasseras för att dom är ljushyade. Då är man ju exempelvis en hora. Detta PROBLEMET förklaras med att pojkarna som säger detta är krigsskadade. Det är så synd om dom!

Jag tycker det är SJÄLVKLART att Sverige ska hjälpa människor i krig, eller andra hemska förhållanden.
    Men, VI KAN INTE HJÄLPA ALLA! Det går inte!

Ska man hjälpa folk, måste man se efter sig själv först!
    Du är du och jag är jag, vem är dummast?
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare