Mosen skrev 2013-12-20 11:09:56 följande:
Suck och dubbelsuck. Alla som röstar på SD är inte rasister, men SD är ett rasistiskt och för den delen fascistiskt parti, det vet alla som har läst deras partiprogram. SÅ är man fascist, jamen så trevligt, ett parti för dig.
För övrigt diskuteras inte invandringspolitik lika mycket i andra partier därför att det inte är ett så stort problem som sd vill få det till. Anledningen till att folk "tröttnar" är att dom går på skitpropagandan som kommer från rasistiska tidningar och företrädare för ex. sd.
Och nej, jag är inte hjärntvättad av media, jag har sysslar med politik hela mitt liv och kan helt enkelt tänka själv.
Nej, anledningen till att folk tröttar är inte någon "skitpropaganda".
Många har tröttnat för att man får ingen hjälp.
Jag själv är sjukskriven, och jag fick inte ett enda öre på ett helt år. Inget från Soc, ingen ersättning från försäkringskassan. Jag är inte ensam om att få vara med om det.
En annan anledning till att folk tröttnar är att folk som kommer hit får bostad, mat, bidrag och hjälp.
På ålderdomshemmen sitter folket som har vart med att bygga upp detta landet. Kall mat, stressad personal, ingen att prata med bla.
Andra partier diskuterar inte detta PROBLEMET för att dom vet inte att det är ett problem!
Bor man tryggt inne i storstaden så möter man inte problemen, jämfört med folket som bor runt om i landet.
Vi får se hur människor blir utkastade från bostäder, för att personer från ett annat land ska bo där.
Vi får vara med om bilbränder.
Vi får på nära håll se hur unga tjejer i skolorna trakasseras för att dom är ljushyade. Då är man ju exempelvis en hora. Detta PROBLEMET förklaras med att pojkarna som säger detta är krigsskadade. Det är så synd om dom!
Jag tycker det är SJÄLVKLART att Sverige ska hjälpa människor i krig, eller andra hemska förhållanden.
Men, VI KAN INTE HJÄLPA ALLA! Det går inte!
Ska man hjälpa folk, måste man se efter sig själv först!