• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Thomas66

Det går inte att betala av på samma sett idag? Då alla flyr ytterområdena . Så att få sina barn att gå i en normal skola kan kosta några miljoner. Sverige har fortfarande en rätt bra exportindustri. Tror du att jobben ökar om man tar emot 50000 nya arbetslösa varje år ?

Anonym (suck) skrev 2013-12-19 23:33:30 följande:
    Skärp dig! Detta var riktat mot TS som inte har kunnat hushålla med sina pengar under hela 37 år! Mina föräldrar betalade av sitt hus på 20 år efter vanliga knegarjobb. Men då den tiden FANNS det jobb inom industrin, nu tillverkas allt i KINA. Och de har aldrig skyllt på invandrarna för någonting! Särskilt inte på barnen, en vecka före jul...

• Dr Mupp
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:40:15 följande:
    Äh glöm denna tråd....... Jag har inte fått träffa mitt barn på flera månader nu och min bästa kompis och största stöd i livet dog nyligen.  Alla hennes kompisar ringer mig och frågar hur jag mår....... svarar inte......

Orkar inte mer och tänker på psykakuten hela tiden........ men det går inte, har  en fängelsedom som jag måste utföra. Mitt liv är slut. God Jul!

Blev bara förbannad när jag hörde om detta eftersom min ekonomi är åt helvete. Diskutera vidare om ni vill..... jag lämnar nu!
    så du vanvårdar ditt barn och bryter mot lagen, men dig är det mer synd om än invandrarna.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (...)
    Dr Mupp skrev 2013-12-19 23:44:41 följande:
    så du vanvårdar ditt barn och bryter mot lagen, men dig är det mer synd om än invandrarna.

Jag har ALDRIG vanvårdat mitt barn någonsin. Den som vanvårdar mitt barn är socialtjänsten!

Dessutom bröt jag inte mot lagen i mina ögon. Men var lugn för att jag har straffats HÅRT.... i alla instanser. Nu är min väninna död, jag är många tusen kronor fattigare och har suttit i häkte utan mat och vatten vid 5 tillfällen i Spanien.
    Därefter satt jag i 10 dagar på Spaniens mest ökända fängelse, sen 1 månad i Sverige.

INGEN tyckte att jag gjorde fel.....jag gick fri........alla domare ville fria mig.........min son var så misshandlad av familjehemmet och han borde inte hamnat där från början ens!
  • Anonym (idioti)

Tre ord: vilken idiotisk tråd

• Anonym (Ja, men....)
    Hermansson skrev 2013-12-19 22:52:15 följande:
    Länk på det tack..

Här är däremot en länk som visar EXAKT vad en familj får per dag när de kommer hit. Stora summor? Inte direkt.

Aktuella ersättningsnivåer

Har den sökande eget hushåll, vilket är vanligast, och sköter matinköpen själva är dagersättningen:

71 kr/dag för vuxna ensamstående 61 kr/dag och person för vuxna som delar hushåll 37 kr/dag för barn upp till 3 år 43 kr/dag för barn 4–10 år 50 kr/dag för barn 11–17 år (fr.o.m. tredje barnet halveras bidraget)Bor den sökande på en av
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...

och så myter om asylsökande
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/F...
    Hej Hermansson (och övriga),

Dina länkar gäller asylsökande, vilka inte tråden handlar om. Föräldrapenning ges inte till asylsökande.

För invandrare gäller dock samma regler som för svenskar; 480 dagar/barm, som ska tas ut innan barnet är 8 år. Ersättningen ges på 3 nivåer, men för invandrare som inte arbetat blir den på lägsta nivån (180kr/dag i 90 dagar, 225 kr/dag 390 dagar). Och ja, den ges retroaktivt, men maximalt till barnet är 8 år. Visst går det att utnyttja och personligen tycker jag att regeln är idiotisk, men min personliga erfarenhet är att det inte utnyttjas så mycket? 

(För ett barn blir det alltså totalt 103 950 kr på knappt 16 månader; dvs 6497kr/mån (exkl. jämställdhetsbonus).)
  • Anonym (Håller med)

Det blir SD för min fel också. När vi inte kan ta hand om våra egna så är det bara dumt att släppa in utlänningar. Dessutom borde vi utvisa dem som kommer hit och bara förstör

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Håller med) skrev 2013-12-20 01:13:55 följande:
    Det blir SD för min fel också. När vi inte kan ta hand om våra egna så är det bara dumt att släppa in utlänningar. Dessutom borde vi utvisa dem som kommer hit och bara förstör

För min del*
  • Klotjohan
    Anonym (Håller med) skrev 2013-12-20 01:13:55 följande:
    I konsekvensens namn borde även järnrörsviftande och kvinnoofredande män utvisas.
  • mixxiec

Snacka om att Sverige rövslickar invandrare ibland. Börjar bli trött på det, fine by me att dom ska ha exakt samma rättigheter, men detta är för mycket (..om det är sant, har inte kollat upp källan).

• mixxiec

Snacka om att Sverige rövslickar invandrare ibland. Börjar bli trött på det, fine by me att dom ska ha exakt samma rättigheter, men detta är för mycket (..om det är sant, har inte kollat upp källan).

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare