• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Hermansson
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:25:34 följande:

Nej, jag har ingen att prata med. Min kompis är ju död. Jag mår så fruktansvärt dåligt hela tiden nu.
    men TS, om du mår så dålig finns det så många möjligheter till att få prata med någon, behöver ju inte alltid vara en vän eller släkting. Gå till kyrkan, moskén eller någonstans där du känner dig trygg och säker.
  • Anonym (phhhh)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:22:59 följande:

Nej, jag pratar inte om flyktingar utan om invandrare. Jag har själv bott i många andra länder, har aldrig krävt något då.
    Flyktingar, ja. De som fått sina hem sönderbombade, sett sina släktingar dö och sina föräldrar misshandlas/våldtas... Det är de barnen du pratar om. Inte de som "bott i många länder" för att de tycker att det är kul.
  • kaffeamanda

Nej, jag har ingen att prata med. Min kompis är ju död. Jag mår så fruktansvärt dåligt hela tiden nu.
    Men snälla, du borde nog prata med någon. Ring jourhavande präst eller ta kontakt med öppenpsykiatrin imorgon.
  • Anonym (PS)

Stackars avundsjuka TS! Måste välja ett rasistparti! Pluttenutt då!!

• Anonym (...)
    Anonym (hm) skrev 2013-12-19 23:25:26 följande:
    fast det stämmer ju inte.. vet folk som får bidrag från soc och dom får mycket mer än så.. 3700kr/månad utöver hyra

Det stämmer, men pga vissa omständigheter som jag inte kunde påverka så ligger jag efter flera månader i hyra. Så jag har matbidrag på 1000 kr i 30 dagar, utöver det betalas inget. Inte el, gas, telefon eller tv. INGET!

Skulle gärna invandra någonstans och få denna lyx!
  • Dr Mupp
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:20:08 följande:

Nej, det gör dom inte. Jag fick detta för en vecka sen, så jag VET att detta stämmer.
    minsta du kan få från soc är 3880 kr + hyra och el (och arbetsresor, läkemdelel, läkarbesök, a-kassa mm) Så normen är på 129 kr om dagen och utöver det så är det alltså pengar för hyra, el och andra godkända räkningar.  

http://www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012november/nuharregeringenfaststalltriksnormenfor2013
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (suck)

Beklagar din sorg, men det är ju knappast FLYKTINGBARNENS fel att din vän är död? Eller? Varför hoppa på dom, som kanske sett släktingar och syskon dö. Vet du ens vad krig är?
  • Anonym (hm)
    Dr Mupp skrev 2013-12-19 23:34:56 följande:
    minsta du kan få från soc är 3880 kr + hyra och el (och arbetsresor, läkemdelel, läkarbesök, a-kassa mm) Så normen är på 129 kr om dagen och utöver det så är det alltså pengar för hyra, el och andra godkända räkningar.  

www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012november/n...
  • Anonym (suck)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:32:37 följande:

Det stämmer, men pga vissa omständigheter som jag inte kunde påverka så ligger jag efter flera månader i hyra. Så jag har matbidrag på 1000 kr i 30 dagar, utöver det betalas inget. Inte el, gas, telefon eller tv. INGET!

Skulle gärna invandra någonstans och få denna lyx!

Du kan gärna precisera vad dessa omständigheter är. Så vi kan bilda oss en uppfattning om hur synd det egentligen är om dig.
  • Anonym (...)

Äh glöm denna tråd....... Jag har inte fått träffa mitt barn på flera månader nu och min bästa kompis och största stöd i livet dog nyligen.  Alla hennes kompisar ringer mig och frågar hur jag mår....... svarar inte......

Orkar inte mer och tänker på psykakuten hela tiden........ men det går inte, har  en fängelsedom som jag måste utföra. Mitt liv är slut. God Jul!

Blev bara förbannad när jag hörde om detta eftersom min ekonomi är åt helvete. Diskutera vidare om ni vill..... jag lämnar nu!

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare