sizzy skrev 2013-12-20 12:05:25 följande:
ja hur många ska jag behöva dra upp? jag bildar inte min uppfattning utifrån dom. jag tar dom som EXEMPEL
har en hel del till såna exempel.
sen har jag från mina gamla polare deras åsikter kring Sverige och folket som lever här.
sen finns det svenskar som beter sig som svin . vänta nu förolämpade jag svin. men det handlar om respekt.
flyr man ett krigshärjad land där man inte har rätt att uttrycka sig eller ens andas. så skulle man väll ändå uppskatta att man kommer till ett land där man får en chans att överleva dagen en chans att få uttrycka sig utan att riskera tortyr eller död.
då kommer man inte hit och beter sig som en skitstövel.
så skrev jag även att det finns invandrare som kommer hit på grund av RIKTIGA anledningar och är värda sin vikt i guld för det dom bidrar samhället MEN oftast så försvinner dom i mängden.
jag är den jag är kommer ALDRIG bli svensk. men tack vare Sverige har jag ett liv har en möjlighet att få en framtid har en möjlighet att ge mina ungar en framtid och det e ja jäkligt tacksam över. men hålla käft om en invandrare eller svensk gör fel nää det kan ja inte.
men är uppriktigt trött på att man inte får säga ett pip utan att bli stämplat för nått.
Jag känner också invandrare som drar upp skräckexempel på hur deras landsmän beter sig. Tror inte det är ovanligt.
Att flyktingförläggningar samt hem för "ensamkommande" slås sönder eller tänds på för att man inte får cigaretter, inte får skjuts till krogen, dålig mobiltäckning osv tyder för mig på att det är ganska många falska flyktingar Sverige fått på halsen.