• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Lejonmamman01
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:55:46 följande:
    Jo men ska vi ha fria skolmåltider?

Ska de som har råd betala 50 % av dagisavgiften alltså ca 6000 kr per unge?

I länder som Storbritanien är det just de familjer på gränsen som har det värst.

Man lever på bidrag så får man ett jobb, o hoppsan där försvann barnbidrag, bostadsbidrag, fria skolmåltider, fria skolkläder, subventionerad barnomsorg, så kan löna sig för familjen att inte jobba. Kostar för mycket att jobba.

Varken vänster eller högern i Sverige vill att vi ska ha för höga trösklar.
    I Storbritannien kom ju ett förslag för några månader sedan - vet inte om det gick igenom? - att familjer som gick på soc endast skulle få bidrag för två barn. Ville man ha fler, så måste man alltså kunna hushålla - alternativt skaffa sig ett jobb. Det tycker jag vore vettigt även här i Sverige, för då skulle folk vara tvungna att tänka sig för innan de skaffade många barn. Precis som de skulle ha fått göra i sitt hemland.

Även här är det ju så, att har man många barn så får man ut mera i sociabidrag, än om man har ett låglöneyrke. För lönen påverkas ju inte av antalet barn man har hemma. Det lönar sig alltså inte att jobba efter tredje barnet eller så.
  • Lejonmamman01
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 16:06:14 följande:
    Tror inte du förstår att då skulle incitamenten minska för alla att betala skatt.

Är precis samma sak som att det inte är några patientavgifter för barn inom många landsting samma för alla.

Då skulle vi snarare kunna ta bort maxtaxan på förskolan.
    Nej, det är inte bakgrunden till att det är gratis att söka vård för sina barn, oavsett inkomst. Orsaken är att även rika kan vara snåla - eller ha knutit upp sina höga inkomster i höga amorteringar och avbetalningar, så att de inte har så mycket cash ändå. Man är rädd för att folk ska avstå att söka vård för sina barn tills det blir för sent, om det kostar något.
  • Ermenegildo
    TrendyFarsa skrev 2013-12-20 16:57:06 följande:
    "behöver hjälp" 

*fniss* Har du också gått på den lögnen?
    Ta bort vardena krona i bidrag som dessa "flyktingar" få så ska du få se hur intressant Sverige är som asylland.
    Varför sätter du flyktingar inom citationstecken? Hur många syriska flyktingar har du intervjuat för att komma till dina slutsatser om vad som är deras drivkraft för att fly från ett land med inbördeskrig?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 17:22:51 följande:
    Nej, det är inte bakgrunden till att det är gratis att söka vård för sina barn, oavsett inkomst. Orsaken är att även rika kan vara snåla - eller ha knutit upp sina höga inkomster i höga amorteringar och avbetalningar, så att de inte har så mycket cash ändå. Man är rädd för att folk ska avstå att söka vård för sina barn tills det blir för sent, om det kostar något.
    Va bara ett exempel vi har även subventionerad barnomsorg, de skulle lika gärna kunna ta fullt pris på 10-12 000 per unge.
  • Anonym (utländsk)
    Anonym (jzd) skrev 2013-12-20 16:43:53 följande:

LÄGG FOKUS PÅ DET SOM VERKLIGEN ÄR FEL ISTÄLLET! 
    SOM TE.X POLITIKER SOM FÖRSKINGRAR SKATTEPENGAR, POLITIKERS SKYHÖGA PENSIONER, POLITIKERS HÖGA LÖNER... 

nä istället gnäller vi på de som kommer hit och behöver hjälp... Snacka om naiva människor

Det ena utesluter inte det andra. När det gäller just allas våra skattepengar tycker jag man måste få vetskap om vart pengarna går i verkligheten.
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 17:00:29 följande:
    Mer värre är att många med handikappade barn söker sig just till Sverige.

Varför just till Sverige? Jo här kan ju både mamma och pappa jobba som personliga assistenter åt barnet. Bostandsanpassning mm.

De flesta stora assistantbolag, söker sig aktivt just till flerspråkiga.
    Det är faktiskt lite skrämmande tycker jag. Just assistans som försäkringskassan betalar stora belopp till privata aktörer som vill tjäna hur mycket som helst. Det finns inga gränser för vad man kan få om man hamnar utanför de timmar som kommunen först ska stå för. Tror det är hjälpbehov som sträcker sig till max 25 tim i veckan.
    Där går helt otroligt mycket pengar. Konstigt att man inte diskuterar det mer öppet något gång.
    Fast äntligen har ju försäkringskassan börjar sätta dit miljonbluffare.
    De som blir lidande är de som måste kämpa ihjäl sig för att få några enstaka timmar beviljat av kommunen i LSS. 
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 17:19:49 följande:
    I Storbritannien kom ju ett förslag för några månader sedan - vet inte om det gick igenom? - att familjer som gick på soc endast skulle få bidrag för två barn. Ville man ha fler, så måste man alltså kunna hushålla - alternativt skaffa sig ett jobb. Det tycker jag vore vettigt även här i Sverige, för då skulle folk vara tvungna att tänka sig för innan de skaffade många barn. Precis som de skulle ha fått göra i sitt hemland.

Även här är det ju så, att har man många barn så får man ut mera i sociabidrag, än om man har ett låglöneyrke. För lönen påverkas ju inte av antalet barn man har hemma. Det lönar sig alltså inte att jobba efter tredje barnet eller så.
    Lite så jag menade att det inte lönar sig. 
    Men tycker det är för hårt med gräns för 2 barn.
    Med slopa flerbarnstillägget. Har man 1 barn får man ca 1000 kr har man 10 barn får man ca 20 000 kr, man borde få 10 000 kr bara för 10 barn.
  • Anonym (s 2)
    Anonym (utländsk) skrev 2013-12-20 17:50:01 följande:
    Det ena utesluter inte det andra. När det gäller just allas våra skattepengar tycker jag man måste få vetskap om vart pengarna går i verkligheten.
    Det är faktiskt lite skrämmande tycker jag. Just assistans som försäkringskassan betalar stora belopp till privata aktörer som vill tjäna hur mycket som helst. Det finns inga gränser för vad man kan få om man hamnar utanför de timmar som kommunen först ska stå för. Tror det är hjälpbehov som sträcker sig till max 25 tim i veckan.
    Där går helt otroligt mycket pengar. Konstigt att man inte diskuterar det mer öppet något gång.
    Fast äntligen har ju försäkringskassan börjar sätta dit miljonbluffare.
    De som blir lidande är de som måste kämpa ihjäl sig för att få några enstaka timmar beviljat av kommunen i LSS. 
    Jo är helt fel vissa gör miljardvinster, idag kostar snart assistanttimmarna sverige mer än 30 miljarder är mer än polisväsendet kostar.

Sen blir det fel va en story om en pojke från Balkan som sökte asyl för att barnet var handikappat. Han fick avslag på avslag, men sen fick pappan arbetsvisum som personlig assistent Visst synd om pojken absolut.

Men vi kan inte ha handikappsinvandring , då kan fattiga amerikanare också söka asyl här.
  • Anonym (phhhh)

Åh herregud så synd jag tycker om er stackars satar som lägger SÅ mycket tid och energi på att gräma er åt hur andra människor får pengar... om ni skulle lägga ens en bråkdel av den tiden till att själva skaffa er pengar så skulle ni vara miljonärer! Glad

• Anonym (utländsk)
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 17:57:38 följande:
    Jo är helt fel vissa gör miljardvinster, idag kostar snart assistanttimmarna sverige mer än 30 miljarder är mer än polisväsendet kostar.

Sen blir det fel va en story om en pojke från Balkan som sökte asyl för att barnet var handikappat. Han fick avslag på avslag, men sen fick pappan arbetsvisum som personlig assistent Visst synd om pojken absolut.

Men vi kan inte ha handikappsinvandring , då kan fattiga amerikanare också söka asyl här.
    Nej så kan vi ju inte ha det. Däremot fruktansvärt för barnen. Det får ju heller inte bli så att man "sjukgör" sina barn som en anledning att få stanna.
    Öppnar man upp för några fall ja då får man ju öppna för allt så småningom.
    I ytterst ömmande fall så klart de ska få hjälp men det får inte överutnyttjas. 

Ja och assistans för övrigt det borde granskas stort av något objektivt media...
  • puss

jaha, men oj då, fick du höra det, a då är det bäst du röstar på SD genast.

*puss puss puss puss*
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare