• Anonym (programmera)

kan jag bli programmerare??

Hej. Jag är närmare trettio och funderar på att börja plugga. Jag har läst att det är stor brist inom IT - sektorn och funderar därför på att läsa programmering. Det som avskräcker mig är att det är så få tjejer som läser detta. Kommer det vara möjligt för mig att få jobb som nyutexad kvinna 30 +??

• Svar på tråden kan jag bli programmerare??
  • Anonym (programmera)
    Vinterankan skrev 2013-12-29 07:10:59 följande:
    Om du läser systemvetenskap så kommer du inte ha några problem att få jobb sedan. Men du måste ju först ha betyg för att komma in och sedan tillräckligt med läshuvud för att klara av programmet. Annars så finns det kortare utbildningar på 1-2 år där man sedan typ jobbar i supporten hos företag som driftar IT, googla supporttekniker så kan du se lite.

Betygen är inga problem
  • Anonym (programmera)
    Kevin2011 skrev 2013-12-29 07:37:45 följande:
    Bli grym på html och css säger jag som jobbar som webb-ad. De flesta som bryter sidor som jag jobbat med är grymt duktiga på att programmera men att få till (och se!) detaljer på en webbsida verkar väldigt svårt i de flesta fall.

Att du är Kvinna och 30+ tror jag är en fördel. Många programmerare är unga och, förlåt, lite svårpratade. Du kommer trolig vara eftertraktad om du är öppen och enkel att jobba med.

Är det enkelt att få jobb med webb?? Jag läser ett program på deltid distans om just webb tjänster. Jag tänkte läsa några kurser om programmering i höst då det inte ingår så mycket programmering i denna utbildning. Vilken programmering bör jag läsa om jag är intresserad av att jobba med webb??
  • Binary
    Anonym (programmera) skrev 2013-12-29 10:46:22 följande: