• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Nu har jag varit och tränat riktigt ordentligt. Först ett spinningpass och sen mitt eget skivstångspass. Totalt 90 minuter träning. :) Hur går er helg då? Vad ska ni äta idag? Här ligger en köttfärslimpa och puttrar i ugnen på 71 grader. "Slow cooking" recept som ska bli spännande att smaka. Vad äter ni förresten till frukost för att hålla er mätta till lunch? Jag har hemgjord müsli, turkisk 10% yoghurt och ett äpple. Måste vara den feta yoghurten annars håller jag mig inte mätt.

• Anonym (mammakropp)

Sämst på frukost så där ska jag inte säga nått. 

Har ätit en halv kebbab till middag så känns ju sådär. Mitt gamla jag skulle ha satt i sig hela så är nöjd med att jag inte kände jag var tvungen att pressa i mig hela idag. 

För övrigt så dök min mens upp idag som en överraskning. Har inte haft någon sen 2an föddes för 10mån sen så känns ovant. Började ju direkt fundera på hur var dte nu, när börjar man lägga på sig vätska och när är den ur än igen... Vägning imorgon så får vi se iaf. 

• Anonym (Alice)

Nu är vi hemma efter en fantastisk helg och två helvetes-bilturer... Trött som få och tänker dra mig mot sängen direkt. Hoppas att ni haft en grym helg! Vågar knappt stå på vågen imorgon. Hu-hah.

• Anonym (Elin)

Jag väger mig på måndagar. Tror inte att det har hänt speciellt mkt på viktfronten. Eller inte någonting alls faktiskt. Mätte midjan tidigare idag och den har bara minskat med 0,5 cm! Det är ju ingenting. Blir så ledsen. Kämpar varje dag med att äta rätt och inte för mycket och jag tycker att jag sköter det riktigt bra men ändå händer inget.

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-19 21:05:52 följande:
    Jag väger mig på måndagar. Tror inte att det har hänt speciellt mkt på viktfronten. Eller inte någonting alls faktiskt. Mätte midjan tidigare idag och den har bara minskat med 0,5 cm! Det är ju ingenting. Blir så ledsen. Kämpar varje dag med att äta rätt och inte för mycket och jag tycker att jag sköter det riktigt bra men ändå händer inget.

Hur länge har du hållit på nu? Jag hamnar lätt på en platå efter ett tag och då måste jag ställa om programmet på viktklubb, sätta en ny nivå och justera maten. Sen är det ju så att kroppen inte alltid gör som man vill. Men du kan vara säker på att du kommer gå ner i vikt om du fortsätter sköta maten. Även om kroppen stannar upp ett tag. Förresten, väger och mäter du allt du äter? Jag har väldigt lätt för att låta mina portioner bli för stora om jag gissar mängden. Men annars är det nog bara tålamod som gäller, för tänk på att du går ner en del redan, ska du sabba det genom att ge upp nu? :)
  • Anonym (Li)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-19 21:05:52 följande:

Vad äter du? Någon diet, räknar kalorier eller vad? Vilket som prova att öka proteinintaget, men håll dig ändå till samma mängd kalorier som innan :).

Och är du konsekvent så kommer det ge sig. (Man ska inte äta allt för lite heller) :)
  • Anonym (IA)

Har varit bortrest några dar, och klarat mig nöjaktigt med maten tycker jag. Alltid svårare när man inte är hemma och kan ha koll på vad som lagas. Vågen stannade på 78,2 i morse, så det går långsamt neråt i alla fall! Jag har också väldigt olika behov inom familjen. Allt från riktig övervikt, till mig som behöver gå ner för att jag ligger lite för nära övervikt, till aktiva växande barn som kan och behöver äta hur mycket som helst. Jag köpte en dietvåg från Lidl igår, för att få lite bättre koll när jag ska laga lunchlådor, och blev genast varse att pasta är grymt energitätt. Jag gjorde en jätteladdning köttfärssås, och vissa lådor med pasta, och vissa med kokt helt korn. Och medan jag knappt kunde ta nån pasta alls innan kalorimängden jag beräknat var uppfylld, så hade jag nästan svårt att rymma kornet i matlådorna. Lägg därtill att det mättar bättre och har högre innehåll av mineraler, kostfibrer och dylikt, så vinner kornet med hästlängder! Ändå kör jag saltå kvarns pasta, eftersom jag upplever att den ger bättre (längre) mättnadskänsla än andra sorter. Så jag kan tipsa om den där vågen, som antagligen hör till veckans erbjudanden från Lidl. Mäter vikt, kalorier, protein, fett, kolhydrater osv. Och den var inte oanständigt dyr heller! Startvikt 7/1: 80,1. Vikt idag: 78,2. Mål: en bit under 70.

• Anonym (87,4)

Den där vågen lät jätteintressant. Jag ska kolla upp den. Men hur funkar den? Hur vet vågen vilket livsmedel som man väger? Jag gör min veckovägning på måndagar och den stannade på 83,7. -300 hg sen förra veckan och det känns lite men å a dra sidan har jag fortfarande mens och så var det ju några middagar som var onyttigare under konferensen förra veckan. Hoppas på bättre resultat nästa måndag! Det är ju nästan så jag längtar till måndagar för att få logga resultaten! Hur har eran helg varit? Stod ni emot allt fredagsmys och lördagsgodis?

• Anonym (Elin)

Idag är det två veckor sen jag la om kosten. Äter inte någon speciell diet utan försöker ändra mitt matbeteende för en långvarig viktnedgång och sedan kunna stanna kvar på den vikten. Ingen läsk, saft, juice eller sånt. Bara vatten eller citronvatten. Jag väger maten så jag vet hur mycket jag får i mig av allt. Använder även Lifesum-appen som jag tycker är toppen, speciellt scanfunktionen. Och jag har inte dragit över mitt kaloribehov/dag en enda gång.

Vågen nu imorse visade -0,7 kg. Trots min tröga mage. Hade jag kunnat dumpa på toan så hade det nog iaf blivit 2 hg till. Men jag får vara glad för det lilla.

• Anonym (Elin)

84,7 - Din mens till trots så har du ju faktiskt gått ner! Superbra ju!

Svar på tråden Anonyma viktklubben