Har varit bortrest några dar, och klarat mig nöjaktigt med maten tycker jag. Alltid svårare när man inte är hemma och kan ha koll på vad som lagas. Vågen stannade på 78,2 i morse, så det går långsamt neråt i alla fall! Jag har också väldigt olika behov inom familjen. Allt från riktig övervikt, till mig som behöver gå ner för att jag ligger lite för nära övervikt, till aktiva växande barn som kan och behöver äta hur mycket som helst. Jag köpte en dietvåg från Lidl igår, för att få lite bättre koll när jag ska laga lunchlådor, och blev genast varse att pasta är grymt energitätt. Jag gjorde en jätteladdning köttfärssås, och vissa lådor med pasta, och vissa med kokt helt korn. Och medan jag knappt kunde ta nån pasta alls innan kalorimängden jag beräknat var uppfylld, så hade jag nästan svårt att rymma kornet i matlådorna. Lägg därtill att det mättar bättre och har högre innehåll av mineraler, kostfibrer och dylikt, så vinner kornet med hästlängder! Ändå kör jag saltå kvarns pasta, eftersom jag upplever att den ger bättre (längre) mättnadskänsla än andra sorter. Så jag kan tipsa om den där vågen, som antagligen hör till veckans erbjudanden från Lidl. Mäter vikt, kalorier, protein, fett, kolhydrater osv. Och den var inte oanständigt dyr heller! Startvikt 7/1: 80,1. Vikt idag: 78,2. Mål: en bit under 70.