• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-16 16:06:52 följande:
    Kan känna igen mig i det där. Sist tänkte jag att jag inte ville känna mig både fet och bitter på soffan så stålsatte mig tröstätandet. Kände mig ist stolt över mig själv när jag klarat att stålsätta mig.  
    Tack för tanketipset mammakropp!!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-16 18:36:45 följande:
    Godkväll!

Är ruskigt trött och middagen har precis avslutats, blev tortillas så inte världens bästa.... Undrar om jag åt förmycket för nu mår jag nästan illa :( Skippade dock tortillabrödet (efter alla upplysningar här!) och tog några nachos istället, kanske 8 st. Sen blev det massa grönsaker, tacofärs, en halv avokado, kvarg och tacosås.. Får se vad vågen visar imorgon, är glad om jag lyckats att inte gå upp något!!

Sambon är på styrelsemöte, får se om vi får en "av oss" inröstade i styrelsen så att vi kan få lite insyn (vi är en väldigt liten förening). De ville inte självmant gå med på detta så nog ligger det en hund begraven här. De har förmodligen kört vår tidigare så fina ekonomi i botten Skrikandes Usch, ska inte pladdra om det här, men man blir så upprörd. Min hjärna känns kokfärdig.

Var och fikade med en väninna i eftermiddags, det var trevligt! Tog en kopp kaffe bara utan kaka.

Alice: Jag tror du kommer ner till 74 ganska snart, du verkar ha flyt nu! :) Det är ju inte långt kvar iallafall! Hur gamla är ni andra då? :) Jag är 28 själv men känner mig ofta som 20 fortfarande

Elin: Känns det bättre nu på kvällen? Usch, hela denna veckan har jag känt sådär, har inte orkat kämpa mycket alls och det har åkt ner ditten och datten :( Men vi klarar detta! Imorgon är en ny dag och jag hoppas du känner piggare då. Grönt te brukar hjälpa mig, att krypa ner i soffan med en varm kopp:)

Tycker ändå du klarade av middagen bra! :)  Har en kyckling "lasagne" i ugnen (skivad zucchini istället för pasta) som blir kvällens middag :3

Ah, håller tummarna för er då!;) 

Jomen det känns som att det är fullt möjligt! :D Och inom rätt snar framtid^^
    Jag är 21, därav min fanatism av smileys ;)

• Anonym (tjockis)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-15 23:34:47 följande:

Hur mycket rör du på dig? 

Vad äter du? Hur skulle du kunna tänka dig att äta? Vad kan du absolut inte utesluta?

Ca4-5 dagar i veckan minst 30 min.
    Äter allt förutom socker och kollisar, men är så trött på att skippa kollisarna, sugen som fanpå de. vet ej om man orkar räkna kcal, men de borde väl de bästa egentlgien?

• Anonym (bullmamman)

Hejloj! 

Har varit fullt upp här hemma så jag har väl inte direkt hunnit lägga arslet på sofflocket om man säger så :) Minstingen är bara 50 dagar gammal så jag har väl inte direkt fått så mycket sömn ännu. Det i sig påverkar min energi och motivation. I och för sig så HAR jag motivationen för jag känner mig som om jag vore en tjur som står och stampar bakom grinden och som bara väntar på att den ska öppnas. Behöver några timmar till på dygnet :) 

Det verkar som om motivationen är i tråden är på topp, och det är härligt att se, även om det kommer lite svackor ibland men...what the heck! Vi är ju inga elitidrottare som tränar inför en tävling. Vi gör ju det här bara för att må bättre. Eller hur? Har ju som sagt inte all världens tid eller energi men jag försöker att röra mig mot mitt mål så gott det går och hoppas på att våren kommer snart så att man kan få komma ut i skog och mark. 

Usch, vad jag pladdrar på! Hittade en stegräknare som jag ska få i dagarna. Spännande det ska bli att se hur mycket jag egentligen går. Dricker naturdiet nu och det är faktiskt skönt att inte äta. Magen får ju vila lite. Men undrar om man ska prova på såna där glukomannantabletter. 

Tack för alla tips om mellis! 

• Anonym (Alice)
    Anonym (tjockis) skrev 2014-01-16 21:22:49 följande:
    Ca4-5 dagar i veckan minst 30 min.
    Äter allt förutom socker och kollisar, men är så trött på att skippa kollisarna, sugen som fanpå de. vet ej om man orkar räkna kcal, men de borde väl de bästa egentlgien?

Personligen skulle jag aldrig palla med att räkna och lära mig så mycket... Därför föredrar jag att vara utan kolhydraterna istället :) Min kropp mår bättre av det också, min mage är långt ifrån lika svullen och orolig jämfört med annars... 
  • Anonym (fd)

Jag är kostersättning numera. På grund av medicin har aptiteten flygit kos så det går bra att göra så.

• Anonym (87,4)

Hej på er! Hela konferensen är nu avklarad. Ska bara flyga hem idag. I morgon ska jag väga mig och se vad som hänt. Jag har varit duktig, gått så mycket som möjligt, joggat två gånger, inte ätit något godis eller snacks och ingen alkohol. Frukost och lunch har varit bra men middagarna har varit knepiga men jag har försökt göra så kloka val som möjligt. Men hörni, om jag kan stå emot gratisdrinkar varje kväll och skålar med godis framför näsan varje dag så kan ni fixa det här också! Total nolltolerans är det enda som funkar tror jag, smaka inte ens. Låt det gå några veckor utan snacks och godis, sen kan vi ha typ "lördagsgodis" för oss. Ha en skön helg nu!

• Anonym (Elin)

God morgon! Idag känns det bättre! En natt med bra sömn gör mycket! Sambon fick ta den lilla i natt. Nu har jag precis kommit hem från gymmet.

Brorsans tjej ska springa ett lopp i maj och peppar mig till att hänga på och jag överväger det starkt! Då har jag ju ett datum att kämpa mot. Hon springer milen men jag ska i första hand klara femman. Idag blev det 20 min på crosstrainern (18 min i tisdags) så jag märker ju redan förbättring. Dessutom avverkade jag 8 min på motionscykeln innan eftersom att "min" crosstrainer var upptagen när jag kom.

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-17 06:49:43 följande:
    Hej på er! Hela konferensen är nu avklarad. Ska bara flyga hem idag. I morgon ska jag väga mig och se vad som hänt. Jag har varit duktig, gått så mycket som möjligt, joggat två gånger, inte ätit något godis eller snacks och ingen alkohol. Frukost och lunch har varit bra men middagarna har varit knepiga men jag har försökt göra så kloka val som möjligt. Men hörni, om jag kan stå emot gratisdrinkar varje kväll och skålar med godis framför näsan varje dag så kan ni fixa det här också! Total nolltolerans är det enda som funkar tror jag, smaka inte ens. Låt det gå några veckor utan snacks och godis, sen kan vi ha typ "lördagsgodis" för oss. Ha en skön helg nu!

Starkt jobbat att motstå alla frestelser!
  • Anonym (Victoria)

Godmorgon!

Har precis käkat frukost, vägde mig innan och jag fick faktiskt lite minus trots min "dåliga" vecka! -0,7 kg, men känns motiverande! Nu har jag snart gått ner 5 kg sedan trådstarten!!

Svar på tråden Anonyma viktklubben