• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-15 13:36:11 följande:

Jag väger mig lite när jag har lust. En gång i veckan, på ungefär samma tid på dagen ska väl vara lämpligt. Men jag är inte fullt så regelbunden av mig. Framför allt då för att man helst ska väga sig innan man klätt på sig för mycket, och vissa mornar är jag rätt frusen. Men i morse visade vågen 78,6. Det kändes glädjande, eftersom jag varit lite nere och känt för att ge upp ett par dar. Så även om det med största sannolikhet rör sig om nån slags normalvariation, så fick jag en liten sporre! Jag fyller år i slutet av februari, och tänkte försöka se om jag kan klara 75 kilo till dess. Som ett delmål att sporra sig lite extra inför. Fast det kan nog bli tufft, eftersom jag vägt runt 78 ganska länge, och jag nu bara tappat det jag lagt på mig de månaderna jag trillat tillbaks lite i sockermissbruket. Men alldeles omöjligt ska det väl inte vara?! Utgångsläge 7/1: 80,1 kg Idag 15/1: 78,6

Jag säger också grattis, 1,5 kilo är mycket! Jag har också haft jobbiga dagar här, och jag har inte varit lika stark som du utan har satt mig i soffan med en macka och choklad :( Får se imorgon hur mycket jag gått upp, tänker inte ge upp iallafall. Ska nog se till att sova bättre i fortsättningen, det påverkar mitt sug ganska mycket har jag märkt!

Nu blickar vi frammåt, veckorna kommer snabbt bli månader och snart är det dags att äntra stranden -men i en slimmare kroppshydda!!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-16 08:55:11 följande:
    Hej alla härliga tjejer!

Känns som om det varit kaos denna veckan, massor på jobb och massor privat. Vi har jättebråk inom vår bostadsrättsförening, inte kul :/ Får hoppas att det löser sig snart. Så maten har ju inte gått så där toppenbra alls faktiskt :/ Har varit dagar med både mackor, choklad och kakor varvar med någon dag då jag knappt fick i mig något alls! Så idag är det fokus på att äta regelbundet igen och nyttigt. Måste ändå säga att magen inte känns så pluffsig som tidigare, så det är skönt. Förmodligen har jag väl gått upp något kilo, men har jag inte gått upp ALLT så är jag glad! Vägning imorgon.

Hej igen :D Undrade nästan vart du tog vägen... Hoppas det löser sig med din brf! Aldrig kul när de börjar bråka... (Själv motverkar jag den risken genom att gå med i styrelsen under våren, hehe Demon)

Håller tummarna för dig på vågen och att du kommer igång med rutinerna igen! :) 

Här stod vågen på 76.9kg imorse, så misstänker skarpt att allt vatten i kroppen har släppt nu^^ Till helgen ska jag upp till skogarna i Småland och jaga. Så blir mycket skogspromenader då, längtar!^^

• Anonym (Victoria)
    Anonym (envis) skrev 2014-01-16 09:04:16 följande:
    Ändrat om kost o kört gym 2dgr i veckan. Lyckats gå ner 7kg på en månad ca :) bara 43kg kvar men nöjd är man ändå ^^,
    Jättebra!
    Vad tränar du när du är på gymmet och hur har du lagt om kosten?:)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-16 09:29:29 följande:

Hej igen :D Undrade nästan vart du tog vägen... Hoppas det löser sig med din brf! Aldrig kul när de börjar bråka... (Själv motverkar jag den risken genom att gå med i styrelsen under våren, hehe Demon)

Håller tummarna för dig på vågen och att du kommer igång med rutinerna igen! :) 

Här stod vågen på 76.9kg imorse, så misstänker skarpt att allt vatten i kroppen har släppt nu^^ Till helgen ska jag upp till skogarna i Småland och jaga. Så blir mycket skogspromenader då, längtar!^^

Haha, ja så nu får jag ursäkta att jag spammat tråden igen när jag missat allting! Det är ju sån aktivitet här :)

Wow, 1 kilo över en dag!! Ja, vi får väl se, du kanske fortsätter rasa! :)
    Jag har bott i Småland som liten, saknar skogarana där ibland. Hoppas att du får jätteroligt! :)

Ja, vår styrelse är totalt inkompetent, om man får säga så Demon De har satt hela föreningen i en stor soppa och det misstänks att det är något fiffel inblandat. Är bara så trött på hela röran så orkar inte tänka på det mer. Men det kankse löser sig inom kort! 

Ha en fin dag Alice! Ska jobba nu, men kikar in ikväll!
  • Anonym (Bettan)

Dagen för vägning är här och jag hade gått ner 0,9 kilo till på en vecka! Så härligt att äntligen se det gå neråt på vågen. 2,8 kilo på två veckor:)

Är nöjd med veckan som varit, känns som jag kommit in mer i rutiner, bra frukost, promenad ca fyra dagar i veckan och styrketräning tre gånger i veckan!

• Anonym (envis)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-16 09:29:43 följande:
    Jättebra!

Vad tränar du när du är på gymmet och hur har du lagt om kosten?:)

Kör en träning som heter milon samt liknande crosstrainer. Tagit bort i stort sett all pasta ris o potatis :) äter mycket grönsaker o frukt.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-16 09:36:26 följande:
    Haha, ja så nu får jag ursäkta att jag spammat tråden igen när jag missat allting! Det är ju sån aktivitet här :)

Wow, 1 kilo över en dag!! Ja, vi får väl se, du kanske fortsätter rasa! :)
    Jag har bott i Småland som liten, saknar skogarana där ibland. Hoppas att du får jätteroligt! :)

Ja, vår styrelse är totalt inkompetent, om man får säga så Demon De har satt hela föreningen i en stor soppa och det misstänks att det är något fiffel inblandat. Är bara så trött på hela röran så orkar inte tänka på det mer. Men det kankse löser sig inom kort! 

Ha en fin dag Alice! Ska jobba nu, men kikar in ikväll!

Haha^^

Ser lite sjukt ut på vågen :) Jag hoppas iaf att det går snabbt. Bara jag kommer under 74 är jag glad, då är jag iaf på "normalvikt", som jag inte varit på sen tonåring... Iofs är jag rätt ung, så det uttrycket kanske inte har samma innebörd som för andra x) 

Usch vad trist. Vår är sjukt spännande. Delvis bara massa tanter och gubbar, men sen så startades den av två ekonomer, ekonomin är lysande. De senaste 8åren har januari varit hyr-fritt, förutom i år pga renoveringar som behövdes göras... Så ska bli spännande och se hur de har lyckats med detta :) 

Hoppas din dag blir bra Victoria! Ikväll ska jag på gruppmöte på itrim... Blir intressant^^

• Anonym (Elin)

Idag ingen bra dag. Så nära att ge upp just nu! Irriterad och allmänt less. Inte nog med det, sambon ska iväg och kolla på hockey. Något jag inte missunnar honom men det hade inte gjort något om det var någon annan dag när mitt humör var bättre. Stora tjejen är inne i någon trotsperiod så kvällen kommer nog sluta med att jag ligger i sängen med en påse chips.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-16 15:14:15 följande:
    Idag ingen bra dag. Så nära att ge upp just nu! Irriterad och allmänt less. Inte nog med det, sambon ska iväg och kolla på hockey. Något jag inte missunnar honom men det hade inte gjort något om det var någon annan dag när mitt humör var bättre. Stora tjejen är inne i någon trotsperiod så kvällen kommer nog sluta med att jag ligger i sängen med en påse chips.
    Kan känna igen mig i det där. Sist tänkte jag att jag inte ville känna mig både fet och bitter på soffan så stålsatte mig tröstätandet. Kände mig ist stolt över mig själv när jag klarat att stålsätta mig.  
  • Anonym (Victoria)

Godkväll!

Är ruskigt trött och middagen har precis avslutats, blev tortillas så inte världens bästa.... Undrar om jag åt förmycket för nu mår jag nästan illa :( Skippade dock tortillabrödet (efter alla upplysningar här!) och tog några nachos istället, kanske 8 st. Sen blev det massa grönsaker, tacofärs, en halv avokado, kvarg och tacosås.. Får se vad vågen visar imorgon, är glad om jag lyckats att inte gå upp något!!

Sambon är på styrelsemöte, får se om vi får en "av oss" inröstade i styrelsen så att vi kan få lite insyn (vi är en väldigt liten förening). De ville inte självmant gå med på detta så nog ligger det en hund begraven här. De har förmodligen kört vår tidigare så fina ekonomi i botten Skrikandes Usch, ska inte pladdra om det här, men man blir så upprörd. Min hjärna känns kokfärdig.

Var och fikade med en väninna i eftermiddags, det var trevligt! Tog en kopp kaffe bara utan kaka.

Alice: Jag tror du kommer ner till 74 ganska snart, du verkar ha flyt nu! :) Det är ju inte långt kvar iallafall! Hur gamla är ni andra då? :) Jag är 28 själv men känner mig ofta som 20 fortfarande

Elin: Känns det bättre nu på kvällen? Usch, hela denna veckan har jag känt sådär, har inte orkat kämpa mycket alls och det har åkt ner ditten och datten :( Men vi klarar detta! Imorgon är en ny dag och jag hoppas du känner piggare då. Grönt te brukar hjälpa mig, att krypa ner i soffan med en varm kopp:)

Svar på tråden Anonyma viktklubben