Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-16 08:01:41 följande:
Ger mig själv en klapp på axlen för att igår ha motstått flera frestelser och promenerade ca 9km. Hade ätit en dålig frukost och var i mataffären när suget blev stort och i vanliga fall skulle jag köpt en dubbel snickers och en cola och sätta i mig påvägen vidare. Nu köpte jag barnmat (till barnet) och två musli bars ist. Tog en bar och gick hem och åt lunch bestående av grekisk sallad med ungsgtillagad kycklingspett sen dagen innan.
Senare på kvällen hade sambon sötsug och köpte chokladcola och turkisk peppar. Höll mig från att änns smaka. Tycker nog att ju mer socker jag lyckas kapa och ju längre sen jag åt det ju mindre sug har jag efter socker.
De där muslibarerna i butiken tycks vara ganska söta de med konstaterade jag senare och tittade på om man kan göra egna. Någon med ett bra recept? Kollade på nätet och alla recept jag hittar hålls ihop med något sött som kan vara sirap, hounung, socker och i ett alt använde de äpple jouce koncentrat.
Alltså, jag hade behövt din beslutsamhet och styrka denna veckan!! Riktigt duktigt! Jag har trillat dit både en och tre gånger :/
Min mamma äter 5:2 sedan ett halvår, hon brukar göra egna muslibarer. Hon har diabetes och gillar inte söta grejer så mycket, så tror inte hon gör dem översöta. Jag ska fråga henne efter recept! :)