• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

Idag är det vilodag från gymmet och träningen. Det verkligen kryper i kroppen på mig! Vi har varit i pulkabacken och jag har dragit stora dottern uppför backen så jag har nog fått lite träning ändå. Imorgon bitti blir det gymmet igen. Känns verkligen så bra att jag börjar få rutin på det!

87,4 - Jag ställde mig oxå på vågen imorse och den visade bara -0,1 kg sen i måndags. Förvisso hade jag ätit frukost men det känns ändå sådär. Har däremot en VÄLDIGT trög mage som gärna får hjälpa till inför måndagens vägning. Motion, fibrer och vatten borde ju få igång den...

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-18 15:37:20 följande:
    Idag är det vilodag från gymmet och träningen. Det verkligen kryper i kroppen på mig! Vi har varit i pulkabacken och jag har dragit stora dottern uppför backen så jag har nog fått lite träning ändå. Imorgon bitti blir det gymmet igen. Känns verkligen så bra att jag börjar få rutin på det! 87,4 - Jag ställde mig oxå på vågen imorse och den visade bara -0,1 kg sen i måndags. Förvisso hade jag ätit frukost men det känns ändå sådär. Har däremot en VÄLDIGT trög mage som gärna får hjälpa till inför måndagens vägning. Motion, fibrer och vatten borde ju få igång den...

Du får äta lite katrinplommon! Svart kaffe gör susen för mig men jag dricker nästan aldrig kaffe, tror det är därför det funkar. :) Annars får cvi hoppas på måndag. Ska nog gå bra om vi kan sköta helgen! Jag kom just hem från spinningen och nu ska här lagas jambalaya! Men hörni, var har alla andra tagit vägen?! Ni är väl på fortfarande?! Kom igen, inte ge upp så snart! Om dagarna varit tuffa, skriv av er så stöttar vi!
  • Anonym (Li)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-18 17:56:05 följande:
    Du får äta lite katrinplommon! Svart kaffe gör susen för mig men jag dricker nästan aldrig kaffe, tror det är därför det funkar. :) Annars får cvi hoppas på måndag. Ska nog gå bra om vi kan sköta helgen! Jag kom just hem från spinningen och nu ska här lagas jambalaya! Men hörni, var har alla andra tagit vägen?! Ni är väl på fortfarande?! Kom igen, inte ge upp så snart! Om dagarna varit tuffa, skriv av er så stöttar vi!

Nej, har inte gett upp! Har bara haft en dålig vecka. Hållt mig bra kalorimässigt, men ätit nyttigt vissa dagar och mindre nyttigt andra:(. Har inte blivit någon motion denna veckan, känns tråkigt. Men ändå ett val jag har gjort, eftersom alla barnen är här denna veckan (4st).

Men blir bättre imorgon, då ska jag verkligen gå en lång, skön runda :). Längtar faktiskt!
  • Anonym (bullmamman)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-17 09:39:38 följande:
    Härligt att du har fullt upp! :) Haha, nä vi är väl inga elitidrottare, än;) Jag längtar också till våren, men nu har snön "äntligen" kommit hit ner!
    Hoppas du får chans att vila ut snart, sömnen är verkligen ovärderlig!
    Vad är glukomannantabletter??
    Glucomannan-fibern finns i olika slags viktkontrolltabletter (finns säkert i pulver med).
    Här är en beskrivning på det:

Glucomannan-kostfibern extraheras från växten Amorphophallus konjac, som både växer vilt samt odlas i Asien. Effekten hos fibern, som sväller till ca 300 gånger sin ursprungliga volym i magen, kan jämföras med en gastric bypass-magsäcksoperation. Konjac-glucomannan-fiber som intas regelbundet före måltider fyller magen och minskar mängden näring som efter det intas på ett mycket naturligt sätt, eftersom magen fylls av en mindre mängd.

EFSA godkände också glucomannan-fiberns kolesterolnedsättande verkan, d.v.s. konjac-glucomannan-fibern stöder blodets normala kolesterolvärden. Ett högt kolesterolvärde har negativ inverkan på blodtrycket, fettomsättningen, blodets koaguleringsfaktorer och kroppens infektionsreaktioner. Fetma och högt kolesterol går ofta hand i hand och utgör en klar risk för hjärt- och kärlsjukdomar.

news.cision.com/se/caprice-consulting-oy/r/glucomannan-fibern-har-godkants-som-bantande-livsmedel-,c9271714 

• Anonym (bullmamman)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-18 07:44:18 följande:
    Funderar på det här med vilken dag man ska lägga sin veckoinvägnng på. Var först inne på fredag för att få som ett kvitto på veckans slit. Kom sen fram till att det lätt kunde ge än en "belönings ätar helg" om man fick bra resultat. Måndag är kanske bättre för att inte slöa till för mkt på helgen men ger det kanske ist att man blir latare under veckan om man blir nöjd med förra veckans resultat. Svårt det där. 

Igår blev det inte så mkt motion för min del men tyckte jag skötte maten bra. Fredags snackset när barnen somnat tycker jag också gick bra mot mitt gamla jag mätt. Åt 6st turkiska peppar karameller men motstod frosseri och söta drickan. 

Mötte en jätte frestelse igår dock som blev lite svårhanterad. Sonen 3,5år (som behöver lägga på sig lite i vikt) hittar en öppnad chipspåse och vill ha. Häller upp några åt honom och tänker jag ska låta bli att hjälpa honom äta upp de. Går bra men så kommer sonen och börjar försöka mata mig med chipsen. Försöker med att men inte ska väll jag äta upp chipsen för dig. Sonen säger då jo mamma gapa här kommer en lastbil. Fick ta ett chips men sen var det bra. Fick mig dock att börja fundera på hur man ska förklara för en härmande 3,5åring att mamma bantar men att han gör motsatsen. De gör ju liksom som man gör inte som man säger.

Starkt gjort! Var det en stor frestelse att motstå chipsen och att du sen gjorde det visar ju att du faktiskt kan, om du vill. Då blir det en enkelt match nästa gång :) 

Kanske du inte behöver förklara för ditt barn att du bantar utan det kanske räcker med att säga att du är mätt helt enkelt?

Måndag är väl en bra dag att väga sig. Ny vecka, ny start liksom. 
  • Anonym (bullmamman)

När jag dricker äppelcidervinäger brukar magen hålla igång. Så det är ett tips från mig angående trög mage.

Idag blev det pulkabaken och en promenad. Jo, jag åkte pulka med en hel del så jag drog inte bara ungen i pulkan :) Det snöade så härligt! Skönt med ljuset tycker jag. 

Inget snacks och inget sötdricka. Håller mig väl ganska bra tycker jag :) 

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-18 18:10:51 följande:
    Starkt gjort! Var det en stor frestelse att motstå chipsen och att du sen gjorde det visar ju att du faktiskt kan, om du vill. Då blir det en enkelt match nästa gång :) 

Kanske du inte behöver förklara för ditt barn att du bantar utan det kanske räcker med att säga att du är mätt helt enkelt?

Måndag är väl en bra dag att väga sig. Ny vecka, ny start liksom. 
    Försöker svara på direkta frågor med enkla svar och sen inte lägga in så mkt bantar tankar och kroppsidial ideer. Av hällsoskäl skulle han behöva gå upp och jag ner även om ingen av oss är så extrema att någon hytter med fingrarna åt oss än ;) 

Med tanke på att familjens medlemmar har så olika behov så är det svårt att få till special koster och dieter i vårt hem. Kör på "samma gamla vanliga" mat men försöker ta mindre potioner och har börjat laga sallad som jag själv försöker ta rikligt av. 

Vägde mig ju i måndags så ska nog fortsätta med måndagsvägningar. Ska bli spännande och se om det blir något resultat på en vecka. Känner att jag har stått emot många frestelser och överträffat mig själv samt kommit ut på flera ordentliga promenader under veckan. Det känner jag mig iaf nöjd med så här innan vägning. Känns som jag fått mer energi på nått sätt så syns det dessutom på vågen också på mån skulle det ju vara roligt. 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-18 17:56:05 följande:

Jag har paraffinemulsion som jag fick utskrivet efter förlossningen för att kunna gå på toa och tar ibland när magen inte alls vill men tycker att den borde komma igång nu när jag äter bra och rör på mig! Imorgon bitti öppnar gymmet kl 8 och jag tänkte vara där straxt efteråt. Kl 10 är det dags för familjegympa och då kommer sambon dit med barnen. Vill att de ska få en bättre start än vad jag fick...
  • Anonym (Li)

Vägde mig idag, 2 dagar förtidigt. Har gått ner -0,6 kg. Helnöjd med det, har ändå haft en ganska dålig vecka känns det som. Ställde mig på vägen med tanken , allt som inte är + är bra :).

Tror jag kan gå ner 2 hg till vägningen på tisdag!

• Anonym (87,4)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-19 07:56:24 följande:
    Vägde mig idag, 2 dagar förtidigt. Har gått ner -0,6 kg. Helnöjd med det, har ändå haft en ganska dålig vecka känns det som. Ställde mig på vägen med tanken , allt som inte är + är bra :). Tror jag kan gå ner 2 hg till vägningen på tisdag!

Vad kul! Kroppen kan vara rätt snäll trots att man inte alltid är snäll mot den. Själv går jag och väntar på att mensen ska ta slut sånt jag kan väga mig och få "rätt" resultat. Försökte i morse och då stod den på -1 hg bara (jämfört med förra måndagen). Men, men, under 84 i alla fall. :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben