• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-17 10:28:37 följande:
    Här hittade jag något som jag tycker lät rätt intressant^^ fitnessguru.se/energetica/59189-maltidsersatt...

Anonym (Alice) skrev 2014-01-17 10:30:51 följande:
    Eller detta  blogg.alltommat.se/vinkarlek/2013/01/29/energ.../   Kan du iaf justera mängden dadlar ^^

Tack för tipsen, ska se om något passar. Nackdelen är att de ofta är rätt kaloristinna pga nötterna. Men man kan ju justera.
  • Anonym (87,4)

Nu är jag äntligen hemma igen. Sambon drog till och med iväg mig till gymmet för ett kortare pass direkt när jag landat så till och det hanns med! Veckan har gått över förväntan tycker jag. Jag har på tidigare år tänkt att jag ska hålla mig från godiset men misslyckats. Tror det gick vägen den här gången för att jag hade ett långsiktigare mål. Jag tänker väga mig på måndag, för se hur det blir. Fick mens idag och då brukar jag ha massa vatten i kroppen första dagarna. Jag håller tummarna för er i helgen och hejar på er. Stå emot allt det där onyttiga! Satsa på en fredagkväll utan snacks? Kanske till och med en hel lördag? Och vips har hela helgen gått!

• Anonym (87,4)

Hur går det gänget? Ni håller er väl borta från godiset, vinet och snacksen?! ;)

• Anonym (Elin)

Victoria - Jag passade på att åka till gymmet direkt när de öppnade, innan sambon åkte till jobbet. Tror jag ska göra det till rutin på fredagmornar.

87,4 - Ikväll var det kalas hos min moster. Tog en burkläsk, drack inte ens upp halva (dricker varken kaffe eller te). Utöver det blev det två kakor. Mitt gamla jag hade ätit upp alla de kakorna (favoriter) plus halva tårtan. Så jag känner mig lite stolt.

• Anonym (Bettan)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-17 19:54:10 följande:

Hur går det gänget? Ni håller er väl borta från godiset, vinet och snacksen?! ;)

Jodå, det går bra.. Jag sitter här med min vatten flaska, haha!

Men åt en tredjedel utav kebab sallad, och den mättade rätt bra.

Förresten, visste ni att en kebab pizza innehåller typ 1300 kalorier?! Är inte det helt sjukt!! Och nu säger jag inte det för att låta duktig, utan jag tycker minsann också om pizza!
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-17 21:19:42 följande:
    Victoria - Jag passade på att åka till gymmet direkt när de öppnade, innan sambon åkte till jobbet. Tror jag ska göra det till rutin på fredagmornar. 87,4 - Ikväll var det kalas hos min moster. Tog en burkläsk, drack inte ens upp halva (dricker varken kaffe eller te). Utöver det blev det två kakor. Mitt gamla jag hade ätit upp alla de kakorna (favoriter) plus halva tårtan. Så jag känner mig lite stolt.

Snyggt jobbat! Kakor är min svaghet också så jag är extra imponerad, det är inte lätt att stå emot!
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-17 21:24:57 följande:
    Jodå, det går bra.. Jag sitter här med min vatten flaska, haha! Men åt en tredjedel utav kebab sallad, och den mättade rätt bra. Förresten, visste ni att en kebab pizza innehåller typ 1300 kalorier?! Är inte det helt sjukt!! Och nu säger jag inte det för att låta duktig, utan jag tycker minsann också om pizza!

Jag visste att en vanlig "köpepizza" är runt 1000-1500 kcal, helt sjukt! Jag gillar också pizza så jag gör egen så jag har koll på hur onyttig den blir. Som tur är för mig är jag inte överdrivet förtjust i massa ost och det brukar vara osten som är värst.
  • Anonym (mammakropp)

Funderar på det här med vilken dag man ska lägga sin veckoinvägnng på. Var först inne på fredag för att få som ett kvitto på veckans slit. Kom sen fram till att det lätt kunde ge än en "belönings ätar helg" om man fick bra resultat. Måndag är kanske bättre för att inte slöa till för mkt på helgen men ger det kanske ist att man blir latare under veckan om man blir nöjd med förra veckans resultat. Svårt det där. 

Igår blev det inte så mkt motion för min del men tyckte jag skötte maten bra. Fredags snackset när barnen somnat tycker jag också gick bra mot mitt gamla jag mätt. Åt 6st turkiska peppar karameller men motstod frosseri och söta drickan. 

Mötte en jätte frestelse igår dock som blev lite svårhanterad. Sonen 3,5år (som behöver lägga på sig lite i vikt) hittar en öppnad chipspåse och vill ha. Häller upp några åt honom och tänker jag ska låta bli att hjälpa honom äta upp de. Går bra men så kommer sonen och börjar försöka mata mig med chipsen. Försöker med att men inte ska väll jag äta upp chipsen för dig. Sonen säger då jo mamma gapa här kommer en lastbil. Fick ta ett chips men sen var det bra. Fick mig dock att börja fundera på hur man ska förklara för en härmande 3,5åring att mamma bantar men att han gör motsatsen. De gör ju liksom som man gör inte som man säger.

• Anonym (fd)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-18 07:44:18 följande:
    Funderar på det här med vilken dag man ska lägga sin veckoinvägnng på. Var först inne på fredag för att få som ett kvitto på veckans slit. Kom sen fram till att det lätt kunde ge än en "belönings ätar helg" om man fick bra resultat. Måndag är kanske bättre för att inte slöa till för mkt på helgen men ger det kanske ist att man blir latare under veckan om man blir nöjd med förra veckans resultat. Svårt det där. 

Igår blev det inte så mkt motion för min del men tyckte jag skötte maten bra. Fredags snackset när barnen somnat tycker jag också gick bra mot mitt gamla jag mätt. Åt 6st turkiska peppar karameller men motstod frosseri och söta drickan. 

Mötte en jätte frestelse igår dock som blev lite svårhanterad. Sonen 3,5år (som behöver lägga på sig lite i vikt) hittar en öppnad chipspåse och vill ha. Häller upp några åt honom och tänker jag ska låta bli att hjälpa honom äta upp de. Går bra men så kommer sonen och börjar försöka mata mig med chipsen. Försöker med att men inte ska väll jag äta upp chipsen för dig. Sonen säger då jo mamma gapa här kommer en lastbil. Fick ta ett chips men sen var det bra. Fick mig dock att börja fundera på hur man ska förklara för en härmande 3,5åring att mamma bantar men att han gör motsatsen. De gör ju liksom som man gör inte som man säger.

Har han någon bok om kroppen, som visar hur den fungerar? Då kan du visa i den, och sen berätta att för att man ska må bra, och kroppen ska fungera som den ska, måste man hålla en viss vikt.
    Du försöker ta dig ner till den vikten just nu, och kan inte äta allt som alla andra.
  • Anonym (87,4)

Hur går det gänget? Jag tänkte ta en promenad i snön idag men jag måste hämta mina kängor hos skomakaren först. Så typiskt, 20 cm snö, -10 och dragkedjorna på båda mina vinterkängor har gått sönder.... Men i eftermiddag blir det spinning, svettas ur lite mensvärk, känner mig som en ballong! Trots att jag inte tänkte väga mig ställde jag mig på vågen i morse och så klart står den på +2 hg. Det försvinner ju lika snabbt men det stör mig i alla fall. Vill se hur veckan gått på riktigt. Det här var faktiskt min första konferensvecka då jag lyckats hålla mig helt. Stolt! :)

Svar på tråden Anonyma viktklubben