Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-18 07:44:18 följande:
Funderar på det här med vilken dag man ska lägga sin veckoinvägnng på. Var först inne på fredag för att få som ett kvitto på veckans slit. Kom sen fram till att det lätt kunde ge än en "belönings ätar helg" om man fick bra resultat. Måndag är kanske bättre för att inte slöa till för mkt på helgen men ger det kanske ist att man blir latare under veckan om man blir nöjd med förra veckans resultat. Svårt det där.
Igår blev det inte så mkt motion för min del men tyckte jag skötte maten bra. Fredags snackset när barnen somnat tycker jag också gick bra mot mitt gamla jag mätt. Åt 6st turkiska peppar karameller men motstod frosseri och söta drickan.
Mötte en jätte frestelse igår dock som blev lite svårhanterad. Sonen 3,5år (som behöver lägga på sig lite i vikt) hittar en öppnad chipspåse och vill ha. Häller upp några åt honom och tänker jag ska låta bli att hjälpa honom äta upp de. Går bra men så kommer sonen och börjar försöka mata mig med chipsen. Försöker med att men inte ska väll jag äta upp chipsen för dig. Sonen säger då jo mamma gapa här kommer en lastbil. Fick ta ett chips men sen var det bra. Fick mig dock att börja fundera på hur man ska förklara för en härmande 3,5åring att mamma bantar men att han gör motsatsen. De gör ju liksom som man gör inte som man säger.
Har han någon bok om kroppen, som visar hur den fungerar? Då kan du visa i den, och sen berätta att för att man ska må bra, och kroppen ska fungera som den ska, måste man hålla en viss vikt.
Du försöker ta dig ner till den vikten just nu, och kan inte äta allt som alla andra.