• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)

Godmorgon! Sjukt nice Victoria! :) 

Har sån huvudvärk idag... Och vi ska köra 4 timmar upp till Småland, i snöoväder... Blir en mysig eftermiddag/kväll haha... (oh gud, vad har jag gett mig in på?!)

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-16 19:15:24 följande:

Tycker ändå du klarade av middagen bra! :)  Har en kyckling "lasagne" i ugnen (skivad zucchini istället för pasta) som blir kvällens middag :3

Ah, håller tummarna för er då!;) 

Jomen det känns som att det är fullt möjligt! :D Och inom rätt snar framtid^^
    Jag är 21, därav min fanatism av smileys ;)

Lät riktigt gott! Kan man tänkas få recept? ^^
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (tjockis) skrev 2014-01-16 21:22:49 följande:
    Ca4-5 dagar i veckan minst 30 min.
    Äter allt förutom socker och kollisar, men är så trött på att skippa kollisarna, sugen som fanpå de. vet ej om man orkar räkna kcal, men de borde väl de bästa egentlgien?

Din kropp verkar känna lite som min. Jag tycker också det är jobbit utan kolhydrater, har försökt men slutar alltid med att jag sätter i mig två mackor och någon chokladbar på e.m. så då är det bättre att jag äter lite kolhydrater tycker jag. Brukar ta knappt en knuten näve pasta/ris eller 1 medelstor potatis till maten. Till frukost blir det gärna 1-2 finncrisp med pålägg (+kokt ägg eller kvarg med bär/frukt). Tycker det håller igång magen också när jag inte utesluter det!
    Räkna kalorier tycker jag verkar vara ganska jobbigt i nuläget, så jag försöker bara ta en liten portion med mera grönt till men äta oftare, ca varannan timme.
    Det skadar inte att prova m du mår bra av det :)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-17 08:27:51 följande:
    Godmorgon! Sjukt nice Victoria! :) 

Har sån huvudvärk idag... Och vi ska köra 4 timmar upp till Småland, i snöoväder... Blir en mysig eftermiddag/kväll haha... (oh gud, vad har jag gett mig in på?!)
    Ja, det blev en positiv fredagsöverraskning. Får tänka på det ikväll när allt godis åker fram!

Åh gud, ni får ta det lugnt i trafiken, lova det! Önskar er en fantastisk helg i Smålands skogar :)
    Hoppas din huvudverk ger med sig, har du druckit förlite vatten kanske? Annars får du be din sambo köra ;)
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-17 08:36:52 följande:
    Lät riktigt gott! Kan man tänkas få recept? ^^

Haha åh, den är enkel. Det är en sån slappemiddag, som kommer från ett reklamblad från början. 

Skivad zucchini, 
    Tunna skivor kyckling (blev innanlår denna gång)
    Färdig tomatsås
    Färdig "ostsås" (använder mig av ett mjölkfritt substitut)
    Riven "parmesan" (också substitut som jag använder mig av)

Gör som med en vanlig lasagne fast använd zucchinin som pastaplattor. Riv osten på toppen... 

In i ugnen på 175°c i typ 30 min..
    Klart! Underbart gott och minimal effort en kväll då man inte orkar :P Men man kan självklart göra allt från grunden om man vill, blir säkert nyttigare^^ 

Det man kanske vill tänka på, som jag inser igår, är ju att zucchini är en gurkväxt->mycket vatten-> MYCKET sås i lasagnen :P Så man kanske vill dra ner på såsmängden i övrigt så allt inte dränks :)

Anonym (Victoria) skrev 2014-01-17 08:57:17 följande:
    Ja, det blev en positiv fredagsöverraskning. Får tänka på det ikväll när allt godis åker fram!

Åh gud, ni får ta det lugnt i trafiken, lova det! Önskar er en fantastisk helg i Smålands skogar :)
    Hoppas din huvudverk ger med sig, har du druckit förlite vatten kanske? Annars får du be din sambo köra ;)

Haha^^ Min våg stod på 77,6 imorse så misstänker att gårdagens siffra blev lite fel^^

Ingen fara, mina körlärare klagade alltid på att jag körde för försiktigt :P Tack!^^Ska bli så kul, har inte varit uppe på flera år nu, brukade alltid vara där varje sommar/påsk/jul när jag var liten :) 
    Kan vara, tränade igår så kan ha åkt mer ut än in... Tror vi får turas om lite ändå ^^

• Anonym (Victoria)
    Anonym (bullmamman) skrev 2014-01-16 22:03:10 följande:
    Hejloj! 

Har varit fullt upp här hemma så jag har väl inte direkt hunnit lägga arslet på sofflocket om man säger så :) Minstingen är bara 50 dagar gammal så jag har väl inte direkt fått så mycket sömn ännu. Det i sig påverkar min energi och motivation. I och för sig så HAR jag motivationen för jag känner mig som om jag vore en tjur som står och stampar bakom grinden och som bara väntar på att den ska öppnas. Behöver några timmar till på dygnet :) 

Det verkar som om motivationen är i tråden är på topp, och det är härligt att se, även om det kommer lite svackor ibland men...what the heck! Vi är ju inga elitidrottare som tränar inför en tävling. Vi gör ju det här bara för att må bättre. Eller hur? Har ju som sagt inte all världens tid eller energi men jag försöker att röra mig mot mitt mål så gott det går och hoppas på att våren kommer snart så att man kan få komma ut i skog och mark. 

Usch, vad jag pladdrar på! Hittade en stegräknare som jag ska få i dagarna. Spännande det ska bli att se hur mycket jag egentligen går. Dricker naturdiet nu och det är faktiskt skönt att inte äta. Magen får ju vila lite. Men undrar om man ska prova på såna där glukomannantabletter. 

Tack för alla tips om mellis! 
    Härligt att du har fullt upp! :) Haha, nä vi är väl inga elitidrottare, än;) Jag längtar också till våren, men nu har snön "äntligen" kommit hit ner!
    Hoppas du får chans att vila ut snart, sömnen är verkligen ovärderlig!
    Vad är glukomannantabletter??
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-17 09:10:24 följande:

Haha åh, den är enkel. Det är en sån slappemiddag, som kommer från ett reklamblad från början. 

Skivad zucchini, 
    Tunna skivor kyckling (blev innanlår denna gång)
    Färdig tomatsås
    Färdig "ostsås" (använder mig av ett mjölkfritt substitut)
    Riven "parmesan" (också substitut som jag använder mig av)

Gör som med en vanlig lasagne fast använd zucchinin som pastaplattor. Riv osten på toppen... 

In i ugnen på 175°c i typ 30 min..
    Klart! Underbart gott och minimal effort en kväll då man inte orkar :P Men man kan självklart göra allt från grunden om man vill, blir säkert nyttigare^^ 

Det man kanske vill tänka på, som jag inser igår, är ju att zucchini är en gurkväxt->mycket vatten-> MYCKET sås i lasagnen :P Så man kanske vill dra ner på såsmängden i övrigt så allt inte dränks :)

Haha^^ Min våg stod på 77,6 imorse så misstänker att gårdagens siffra blev lite fel^^

Ingen fara, mina körlärare klagade alltid på att jag körde för försiktigt :P Tack!^^Ska bli så kul, har inte varit uppe på flera år nu, brukade alltid vara där varje sommar/påsk/jul när jag var liten :) 
    Kan vara, tränade igår så kan ha åkt mer ut än in... Tror vi får turas om lite ändå ^^

Tack! Det ska testas! :)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-17 06:49:43 följande:
    Hej på er! Hela konferensen är nu avklarad. Ska bara flyga hem idag. I morgon ska jag väga mig och se vad som hänt. Jag har varit duktig, gått så mycket som möjligt, joggat två gånger, inte ätit något godis eller snacks och ingen alkohol. Frukost och lunch har varit bra men middagarna har varit knepiga men jag har försökt göra så kloka val som möjligt. Men hörni, om jag kan stå emot gratisdrinkar varje kväll och skålar med godis framför näsan varje dag så kan ni fixa det här också! Total nolltolerans är det enda som funkar tror jag, smaka inte ens. Låt det gå några veckor utan snacks och godis, sen kan vi ha typ "lördagsgodis" för oss. Ha en skön helg nu!
    Alltså jag är mäkta imponerad över din styrka och att du rört så mycket på dig!! Oavsett vad vågen visar imorgon så är du en vinnare :) Ja, får se hur det går med nolltoleransen här i helgen.......
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-17 07:47:40 följande:
    God morgon! Idag känns det bättre! En natt med bra sömn gör mycket! Sambon fick ta den lilla i natt. Nu har jag precis kommit hem från gymmet.

Brorsans tjej ska springa ett lopp i maj och peppar mig till att hänga på och jag överväger det starkt! Då har jag ju ett datum att kämpa mot. Hon springer milen men jag ska i första hand klara femman. Idag blev det 20 min på crosstrainern (18 min i tisdags) så jag märker ju redan förbättring. Dessutom avverkade jag 8 min på motionscykeln innan eftersom att "min" crosstrainer var upptagen när jag kom.
    Skönt att du fått sova ut Elin, sömnen gör så mycket gott! Wow, tränar du så tidigt?!
    Jag har själv kikat lite på lopp i vår, men min kondis är nog inte mycket att hänga i julgranen.. som jag f.ö. ska såga ner alldeles strax Blir lite styrketräning om än monotont ^^

• Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-16 09:18:42 följande:
    Alltså, jag hade behövt din beslutsamhet och styrka denna veckan!! Riktigt duktigt! Jag har trillat dit både en och tre gånger :/ Min mamma äter 5:2 sedan ett halvår, hon brukar göra egna muslibarer. Hon har diabetes och gillar inte söta grejer så mycket, så tror inte hon gör dem översöta. Jag ska fråga henne efter recept! :)

Om du hittar på det dör muslibar receptet är jag jätteintresserad. Vore kul (och billigt) att göra egna!
Svar på tråden Anonyma viktklubben