Anonym (Alice) skrev 2014-01-17 09:10:24 följande:
Haha åh, den är enkel. Det är en sån slappemiddag, som kommer från ett reklamblad från början.
Skivad zucchini,
Tunna skivor kyckling (blev innanlår denna gång)
Färdig tomatsås
Färdig "ostsås" (använder mig av ett mjölkfritt substitut)
Riven "parmesan" (också substitut som jag använder mig av)
Gör som med en vanlig lasagne fast använd zucchinin som pastaplattor. Riv osten på toppen...
In i ugnen på 175°c i typ 30 min..
Klart! Underbart gott och minimal effort en kväll då man inte orkar :P Men man kan självklart göra allt från grunden om man vill, blir säkert nyttigare^^
Det man kanske vill tänka på, som jag inser igår, är ju att zucchini är en gurkväxt->mycket vatten-> MYCKET sås i lasagnen :P Så man kanske vill dra ner på såsmängden i övrigt så allt inte dränks :)
Haha^^ Min våg stod på 77,6 imorse så misstänker att gårdagens siffra blev lite fel^^
Ingen fara, mina körlärare klagade alltid på att jag körde för försiktigt :P Tack!^^Ska bli så kul, har inte varit uppe på flera år nu, brukade alltid vara där varje sommar/påsk/jul när jag var liten :)
Kan vara, tränade igår så kan ha åkt mer ut än in... Tror vi får turas om lite ändå ^^
Tack! Det ska testas! :)
Anonym (87,4) skrev 2014-01-17 06:49:43 följande:
Hej på er! Hela konferensen är nu avklarad. Ska bara flyga hem idag. I morgon ska jag väga mig och se vad som hänt. Jag har varit duktig, gått så mycket som möjligt, joggat två gånger, inte ätit något godis eller snacks och ingen alkohol. Frukost och lunch har varit bra men middagarna har varit knepiga men jag har försökt göra så kloka val som möjligt. Men hörni, om jag kan stå emot gratisdrinkar varje kväll och skålar med godis framför näsan varje dag så kan ni fixa det här också! Total nolltolerans är det enda som funkar tror jag, smaka inte ens. Låt det gå några veckor utan snacks och godis, sen kan vi ha typ "lördagsgodis" för oss. Ha en skön helg nu!
Alltså jag är mäkta imponerad över din styrka och att du rört så mycket på dig!! Oavsett vad vågen visar imorgon så är du en vinnare :) Ja, får se hur det går med nolltoleransen här i helgen.......
Anonym (Elin) skrev 2014-01-17 07:47:40 följande:
God morgon! Idag känns det bättre! En natt med bra sömn gör mycket! Sambon fick ta den lilla i natt. Nu har jag precis kommit hem från gymmet.
Brorsans tjej ska springa ett lopp i maj och peppar mig till att hänga på och jag överväger det starkt! Då har jag ju ett datum att kämpa mot. Hon springer milen men jag ska i första hand klara femman. Idag blev det 20 min på crosstrainern (18 min i tisdags) så jag märker ju redan förbättring. Dessutom avverkade jag 8 min på motionscykeln innan eftersom att "min" crosstrainer var upptagen när jag kom.
Skönt att du fått sova ut Elin, sömnen gör så mycket gott! Wow, tränar du så tidigt?!
Jag har själv kikat lite på lopp i vår, men min kondis är nog inte mycket att hänga i julgranen.. som jag f.ö. ska såga ner alldeles strax

Blir lite styrketräning om än monotont ^^