• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)

Vikt förra måndagen 62,7kg 
    Vikt idag 61,9kg 
    Slutmål 52kg

När mensen kom som en överraskning igår så trodde jag ju aldrig jag skulle ha gått synligt ner något denna vecka då jag iaf före barnen har lagt på mig mkt vätska i samband med mensen. Och när man bryter ett kg gränsen känns det ju alltid bra (och 10kg siffran än bättre). Känner mig själv nöjd med resultatet. 

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-20 08:21:10 följande:
    Vikt förra måndagen 62,7kg  Vikt idag 61,9kg  Slutmål 52kg När mensen kom som en överraskning igår så trodde jag ju aldrig jag skulle ha gått synligt ner något denna vecka då jag iaf före barnen har lagt på mig mkt vätska i samband med mensen. Och när man bryter ett kg gränsen känns det ju alltid bra (och 10kg siffran än bättre). Känner mig själv nöjd med resultatet. 

Det är väldigt skönt när man bryter magiska gränser. Själv kommer jag att fira när jag får en 7:a först och tar mig ner under 80.
  • Anonym (Alice)

Vägde mig och är tillbaka på 87kg, vilket inte är så förvånande. Bara att dra sig till gymmet idag och äta ordentligt och korrekt igen. 

Fick iaf sova 10 timmar inatt, så underbart!

• Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-20 08:37:00 följande:
    Vägde mig och är tillbaka på 87kg, vilket inte är så förvånande. Bara att dra sig till gymmet idag och äta ordentligt och korrekt igen.    Fick iaf sova 10 timmar inatt, så underbart!

Jag tycker ofta att det är skönt när man väl är igång med viktminskningen. Man vet ju vad man ska göra för att det ska fungera så ett snedsteg är lätt att korrigera. Lycka till!
  • Anonym (87,4)

Tittade i kalendern idag och såg att jag det på torsdag är två veckor kvar till mitt första måldatum. Jag ville ju gå ner fem kg på fem veckor och just nu har jag 1,3 kg kvar till det målet. Borde ju inte vara några problem att minska 1,3 på 17 dagar? Då är jag på 82,4 (udda siffra men det är ju för att jag började på 87,4). Sen blir nästa mål ner till 79,9, bryta den där magiska 80 gränsen. Sen är det bara att fortsätta att knata neråt.

• Anonym (Bettan)

Det går ju bra för alla här! Så duktiga ni är!

Jag var nojjig imorse att jag hade gått upp ett kilo eller så, för denna helgen har inte varit kanon matmässigt. Flytt och massa annat och då har man ju tyvärr inte mkt planerat i matväg. Så det blev hämtmat tre dagar av tre, ush så jag skäms!

Men vägde mig imorse ( har vägdag torsdag annars. ) och det visade inget plus, utan jag låg kvar på samma, 75,2. Så skönt!

• Anonym (IA)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-20 07:37:22 följande:
    Den där vågen lät jätteintressant. Jag ska kolla upp den. Men hur funkar den? Hur vet vågen vilket livsmedel som man väger? Jag gör min veckovägning på måndagar och den stannade på 83,7. -300 hg sen förra veckan och det känns lite men å a dra sidan har jag fortfarande mens och så var det ju några middagar som var onyttigare under konferensen förra veckan. Hoppas på bättre resultat nästa måndag! Det är ju nästan så jag längtar till måndagar för att få logga resultaten! Hur har eran helg varit? Stod ni emot allt fredagsmys och lördagsgodis?

Det finns ett stort register med koder för massvis med livsmedel, så man väger livsmedlet, slår in koden, och trycker sen på knappen för kalorier, eller protein eller fett etc. Konstigt nog hittade jag ingen kod för pasta, men jag vägde upp så jag hade en exakt torrvikt, och räknade sen efter värdena på påsen, och vägde sedan den kokta pastan och la värdena till den kokta vikten. Det jag tyckte känns svårt är proteinet. Skulle behöva läsa på lite, för det kändes svårt att få tillräckligt med protein, trots att jag hade mycket kött i köttfärssåsen.
  • Anonym (87,4)

Det här tyckte jag var jätteintressant! Visste ni att det bara tar 3-5 timmar för fett man äter att sätta sig i kroppen? Så om man åt en semla till eftermiddagsfikat är överskottsfettet satt sig på bilringen redan till läggdags. Hua! illvet.se/fraga-oss/hur-snabbt-blir-man-fet

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-20 10:18:17 följande:

Det finns ett stort register med koder för massvis med livsmedel, så man väger livsmedlet, slår in koden, och trycker sen på knappen för kalorier, eller protein eller fett etc. Konstigt nog hittade jag ingen kod för pasta, men jag vägde upp så jag hade en exakt torrvikt, och räknade sen efter värdena på påsen, och vägde sedan den kokta pastan och la värdena till den kokta vikten. Det jag tyckte känns svårt är proteinet. Skulle behöva läsa på lite, för det kändes svårt att få tillräckligt med protein, trots att jag hade mycket kött i köttfärssåsen.
    böner är ett klart underskattat livsmedel med högt protein innehåll. 
  • Anonym (IA)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-20 10:43:39 följande:
    böner är ett klart underskattat livsmedel med högt protein innehåll. 

Jo, jag vet. Jag älskar bönor, allrahelst borlotti, men tyvärr gör inte resten av familjen det. Jag tänkte experimentera med att mixa kokta bönor, så kanske man kan använda dem som "redning" i olika gryträtter. De som inte gillar bönor kanske inte reagerar lika mycket på dem om de inte får hela bönor i munnen tänker jag. Värt att prova i alla fall!
Svar på tråden Anonyma viktklubben