Anonym (87,4) skrev 2014-01-20 07:37:22 följande:
Den där vågen lät jätteintressant. Jag ska kolla upp den. Men hur funkar den? Hur vet vågen vilket livsmedel som man väger? Jag gör min veckovägning på måndagar och den stannade på 83,7. -300 hg sen förra veckan och det känns lite men å a dra sidan har jag fortfarande mens och så var det ju några middagar som var onyttigare under konferensen förra veckan. Hoppas på bättre resultat nästa måndag! Det är ju nästan så jag längtar till måndagar för att få logga resultaten! Hur har eran helg varit? Stod ni emot allt fredagsmys och lördagsgodis?
Det finns ett stort register med koder för massvis med livsmedel, så man väger livsmedlet, slår in koden, och trycker sen på knappen för kalorier, eller protein eller fett etc. Konstigt nog hittade jag ingen kod för pasta, men jag vägde upp så jag hade en exakt torrvikt, och räknade sen efter värdena på påsen, och vägde sedan den kokta pastan och la värdena till den kokta vikten. Det jag tyckte känns svårt är proteinet. Skulle behöva läsa på lite, för det kändes svårt att få tillräckligt med protein, trots att jag hade mycket kött i köttfärssåsen.