• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Lisa) skrev 2014-01-04 21:24:47 följande:

Känner igen mig! Jag sa till min sambo idag att det känns nästan som att jag har någon slags fysisk ångest. Det känns oroligt och obehagligt i kroppen och det är inte något jag känner igen så jag antar att kroppen saknar socker. Obehagligt!

Dag tre och minus 1 kg (tjuvkikat), vet ju att det är vätska men det är kul att det händer något

Hur gick det med motståndskraften?
    Godkväll Lisa och stort grattis till minus 1 kg på TRE dagar! Imponerande! :) Nu blir jag ju nyfiken hur dina matdagar ser ut Det blir vi nog alla här! :) Du äter ingen pasta, ris, bröd alls m.m.? 

Ledsen för din ryggskada :( Hoppas att du inte har ont! Bra att du kan träna med sjukgymnast iallafall och att du kan promenera, tror vanliga promenader gör jättemycket för kroppen. Jag har inte ens varit ute idag :/ Så där måste jag nog sätta ner foten själv, imorgon får jag ha som mål att iallafall komma ut på en promenad!

Jag känner också så i kroppen! Lite läskigt, men nästan läskigare när man tänker på vad socker i sig gör med oss Tyst Ska tänka på detta när den här oroskänslan infinner sig nästa gång, kanske blir lättare att motstå då. Se det som gift!

De gjordes inga kanelbullar idag, men imorgon.... Men klarade mig ifrån godispåsen och ostbågarna :) Har din sambo mycket godis hemma? Det har min och jag hoppas att det inte sätter onödiga käppar i hjulet längre fram.

Hoppas du får en trevlig lördagskväll!
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 21:16:15 följande:
    Hej Karin och varmt välkommen!

Låter väldigt härligt med en stor familj med 4 barn! Men jag förstår om det blir ont om tid till att hinna träna alt. äta som man vill när både mat och klockslag ska anpassas till så många!? Har du tänkt något på hur du vill lägga upp din viktnedgång?

Jag har också jeans i garderoben som ligger och väntar. Just nu passar nog inga byxor alls särskilt bra på mig Gråter Knappt jag vill visa mig utan kläder för sambon.... Men det är väl därför vi alla samlats här Så vi kan heja på varandra.

Hoppas vågen är snäll på tisdag! Alltid roligt om man väger mindre än vad man väntat sig :)

Tack Victoria!
    Jag var med i viktväktarna våren 2011 och gick ner 7,5 kg och har kvar materialet så det lutar åt att börja räkna points igen! Tyckte att det var rätt kul att komponera olika maträtter!
  • Anonym (Li)
    Anonym (friskis och svettis) skrev 2014-01-04 16:30:32 följande:
    Jo jag har mätt o vägt o räknat osv, blir inte mindre alls! :O

Men jag hoppas på bättre snart och får lägga till simning på schemat också ;)

Kan faktiskt vara så att du äter för lite. Inte helt ovanligt, och då suger kroppen åt sig allt man äter..

Använd någon typ av kaloriräknare och väl rätt typ av kalorier :). Finns en app till telefonen, " lifesum".
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-04 23:09:07 följande:
    Tack Victoria!
    Jag var med i viktväktarna våren 2011 och gick ner 7,5 kg och har kvar materialet så det lutar åt att börja räkna points igen! Tyckte att det var rätt kul att komponera olika maträtter!
    Åh, vad duktigt, hur länge höll du på då? Jag har hört fler som varit framgångsrika med viktväktarna, men har aldrig provat själv. Är VV lätt att följa? Antar att man "kommer in" i tänket efter ett tag :)

Jag älskar att laga mat, försöker också tänka lite extra nu på att använda nyttigare och kanske lite fettsnålare alternativ i matlagningen. Du får gärna dela något gott recept som du komponerar ihop sen :)
  • Anonym (Victoria)

Godmorgon! Inte blev det mycket tidigare idag, men det känns bättre i kroppen förutom att huvudet är lite trött. Får försöka njuta av dessa sista "semesterdagar" istället för att ha dåligt samvete ;)

Ska dra ut hela familjen på promenad senare hade jag tänkt, så idag slipper jag inte undan!

• Anonym (Karin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-05 10:25:05 följande:
    Åh, vad duktigt, hur länge höll du på då? Jag har hört fler som varit framgångsrika med viktväktarna, men har aldrig provat själv. Är VV lätt att följa? Antar att man "kommer in" i tänket efter ett tag :) Jag älskar att laga mat, försöker också tänka lite extra nu på att använda nyttigare och kanske lite fettsnålare alternativ i matlagningen. Du får gärna dela något gott recept som du komponerar ihop sen :)

Jag var medlem i 3 månader men kilona gick jag ner på 8 veckor, sen blev det kris för min mans lillebror körde ihjäl sig och livet stannade upp.
  • Anonym (Victoria)

Nu har vi varit ute i 2 timmar hela familjen och grabbarna har börjat göra de farliga kanelbullarna i köket medan jag ska börja med lasagnen. Har ni tips på något man kan tänka/läsa/titta på när suget sätter in? När den där farliga tanken "men eeeen liiiiiiten bulle gör ju ingenting" poppar upp i hjärnan? Får se hur det går...

Anonym (Karin) skrev 2014-01-05 11:21:56 följande:

Jag var medlem i 3 månader men kilona gick jag ner på 8 veckor, sen blev det kris för min mans lillebror körde ihjäl sig och livet stannade upp.
    Då är det nog verkligen en effektiv metod för dig! nästan 8 kilo på 8 veckor är jättebra!
    Jag beklagar verkligen sorgen :( Har en barndomsväninna som miste sin storebror för några år sedan i en bilolycka, han som körde klarade sig.. Det tog hårt även på mig, jag hade ju växt upp nära dem båda och man fick sig en tanke om hur bräckligt livet är :( 
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-04 23:09:07 följande:
    Tack Victoria!
    Jag äter efter vv o räknar points. Solig
  • Anonym (Victoria)

Ja, nu har jag lovat att smaka EN bulle, får välja en liten. Det är ju ändå mina pojkar som bakat dem. Får uppdatera imorgon om jag kunde hålla mig till EN.... har iallafall rört på mig idag!

• Anonym (Bettan)

Jag har också hört mkt gott om viktväktarna! Nu finns det ju även på app och på internet! Får kanske fundera på det där;)

Jag brukar kunna hålla mig borta från socker, men när jag då blir sugen, så har jag alltid ett mörkt choklad ( 70%, inte 86% )med mint och två rutor brukar stilla mitt begär bra:)

Ska vi snacka byxor tjejer så kan jag berätta att jag har fem par nya som väntar på mig???? går fortfarande runt i mammabyxor, dock är de för stora men är sköna vid mitt snitt och de andra får jag ju tyvärr inte på mig...

Svar på tråden Anonyma viktklubben