• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 14:29:24 följande:

Jag mår jättekonstigt idag. Kan det bero på att jag inte åt något socker i form av godis igår?! Känner mig nästan lite sjuk. Jag hoppas att det bara är "avgiftning" och att det går över om några dagar. Får bli en kopp kamomillte nu och lite läsning :) Min sambo ska göra kanelbullar sen med vår son och hans kompis som kommer senare i e.m. Får väl se hur det kommer gå att motstå................... Tyst Ge mig styrka säger jag bara!

Sån där blir jag alltid när jag slutar med socker! Helt galet vad det gör mot kroppen.. Kör man lite lchf stuk kan jag rekommendera jordgubbs te med grädde i, smakar smält glass?????
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 14:26:19 följande:
    Vet du, det var likadant för mig när jag fick barn (snart 7 år sedan dock!). Jag gick upp extremt mycket i vikt under graviditeten och alla sa "när du börjar amma så kommer kilona raaaasa" men nää... Jag fick verkligen kämpa stenhårt för att det skulle hända något och stundtals kändes det som om ingenting hjälpte. Långa promenader och stenkoll på kosten. Det är så mycket hormoner i omlopp när man är gravid och ammar. Jag tror att för en del gör hormonkaoset att de rasar i vikt, men för andra blir det motsatt effekt. Beror på hur obalansen av hormonerna yttrar sig för den enskilde. För mig kändes som om kroppen höll fast stenhårt i allt fett typ som en "överlevnadsgrej" för att man ska klara av att amma även om maten skulle sina.

Jag förstår att det måste vara svårt ö.h.t. med fasta rutiner när man har en så liten och sen din sambo också hemma. Blir kanske lite "semesterkänsla"? Man kan ju vara uppe hur länge man vill, sova när man vill o.s.v. och så beror det ju en del på hur bebisen sover m.m.

Men om du skär ner på kolhydraterna som du tänkte så tror jag att det kommer hjälpa mycket :) För mig hjälper det också mycket att äta lite men ofta så jag försöker äta varannan timme även om det är svårt att komma ihåg ibland. Kan vara ett kokt ägg bara som man slänger i sig. Tycker det hjälper till att öka min förbränning. Och långa mysiga promenader med barnvagnen, men det gör du säkert redan:) Jag tror ändå att dina hormoner kommer lugna ner sig snart och att det då sätter fart på viktminskningen! Om inte annat så kommer ju din kropp må bra av bra mat och bebisen också då du ammar :)
    Precis! Känns som att det är semester. Längtar lite tills nästa vecka så man kan få in rutiner. Barnvagns promenader tar jag gärna, men tyvärr har det inte blivit så många nu under ledigheten.

Ja, det där med att äta ofta så förbränningen ökar tänkte jag testa faktiskt! ????
  • Anonym (Karin)

Hej!
    Här vill jag vara med! Har ca 10-12 kg att gå ner, är 173 cm och vill väga 72 kg vilket jag gjort tidigare och hade då stl 38/40 i alla kläder vilket jag tycker är helt okej storlek när man snart är 50 år. Har nu stl 42/44 istället, inte kul Gråter.
    Jag är 4-barnsmamma till ungar i åldern 4-20 år. Min våg har gått sönder, provade med att byta batteri men det hjälpte inte. Har nu beställt en ny som troligen kommer på tisdag så då uppdaterar jag med vikten. Kommer även att väga mig varje tisdag på jobbet på en riktig sjukhusvåg!

Vill så gärna använda alla snygga jeans som värmer min garderob............

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-04 19:13:15 följande:
    Sån där blir jag alltid när jag slutar med socker! Helt galet vad det gör mot kroppen.. Kör man lite lchf stuk kan jag rekommendera jordgubbs te med grädde i, smakar smält glass?????
    Åh det där lät JÄTTEGOTT!! Måste köpa jordgubbste imorgon!

Här smakas det på godis och ostbågar lite här och var, sambon köpte en ny leksak till sg själv idag, en PS-Evita och sonen kollar på film i sitt rum med sin kompis. Och jag är så godissugen! Så det blev några vindruvor och en ruta mörk 86% choklad som jag grävde fram ur skåpet. Stilade suget iallafall!

Men det där med jordgubbs(glass)te måste testas :)

Här har inte rutinerna heller varit så närvarande får jag erkänna. Idag sov hela familjen till kl 11....... Jag har inte ens varit ute idag :/ Så imorgon får det bli en rask promenad, ska lägga mig i tid ikväll.
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (friskis och svettis) skrev 2014-01-04 16:30:32 följande:

Jo jag har mätt o vägt o räknat osv, blir inte mindre alls! :O
    Men jag hoppas på bättre snart och får lägga till simning på schemat också ;)
    Det är verkligen märkligt. Kan det vara så att du tränar förmycket? Men du borde ju ändå gå ner då tycker man! Jag hoppas att du får fart på vågen, tycker du är fantastisk stark som kämpar på, jag hade blivit galen och satt mig i soffan med en chipspåse :/ Men hur känner du dig i kroppen, känner du att du fått mycket bättre kondition och styrka?
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-04 20:25:22 följande:
    Hej!
    Här vill jag vara med! Har ca 10-12 kg att gå ner, är 173 cm och vill väga 72 kg vilket jag gjort tidigare och hade då stl 38/40 i alla kläder vilket jag tycker är helt okej storlek när man snart är 50 år. Har nu stl 42/44 istället, inte kul Gråter.
    Jag är 4-barnsmamma till ungar i åldern 4-20 år. Min våg har gått sönder, provade med att byta batteri men det hjälpte inte. Har nu beställt en ny som troligen kommer på tisdag så då uppdaterar jag med vikten. Kommer även att väga mig varje tisdag på jobbet på en riktig sjukhusvåg!

Vill så gärna använda alla snygga jeans som värmer min garderob............
    Hej Karin och varmt välkommen!

Låter väldigt härligt med en stor familj med 4 barn! Men jag förstår om det blir ont om tid till att hinna träna alt. äta som man vill när både mat och klockslag ska anpassas till så många!? Har du tänkt något på hur du vill lägga upp din viktnedgång?

Jag har också jeans i garderoben som ligger och väntar. Just nu passar nog inga byxor alls särskilt bra på mig Gråter Knappt jag vill visa mig utan kläder för sambon.... Men det är väl därför vi alla samlats här Så vi kan heja på varandra.

Hoppas vågen är snäll på tisdag! Alltid roligt om man väger mindre än vad man väntat sig :)

• Anonym (Victoria)

Jag måste tacka för att ni skrivit här ikväll, annars hade jag suttit nergrävd i ostbågspåsen vid detta laget Skäms Nu känns det bättre och nya tag imorgon!

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-03 12:21:42 följande:
    Hej Lisa!

Det låter smart att utesluta bröd och pasta m.m. Jag ska också minska mycket på kolhydraterna, tror det är sunt för hela kroppen! Jag vill också ner minst 10 kg, har mycket fett på kroppen även om jag kanske är "normalviktig" enligt BMI.

Tror jag också måste få bukt med min stora latsida, jag rör mig alldeles förlite. Det är nog det svåraste, att verkligen komma ut bara på en promenad. Kanske vi kan heja på varandra att få ut våra ändor på motionsspåret  

Måste iväg om en stund men kikar in senare mot kvällen!

Ja, heja oss!

Hej Victoria! Jag har en ryggskada som gör att jag inte kan träna ordentligt, jättetrist! Sjukgymnastik och långsamma promenader är vad jag kan utföra

Däremot hejar jag på din/er träning! Nu jäklar!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 14:29:24 följande:
    Jag mår jättekonstigt idag. Kan det bero på att jag inte åt något socker i form av godis igår?! Känner mig nästan lite sjuk. Jag hoppas att det bara är "avgiftning" och att det går över om några dagar. Får bli en kopp kamomillte nu och lite läsning :) Min sambo ska göra kanelbullar sen med vår son och hans kompis som kommer senare i e.m. Får väl se hur det kommer gå att motstå................... Ge mig styrka säger jag bara!

Känner igen mig! Jag sa till min sambo idag att det känns nästan som att jag har någon slags fysisk ångest. Det känns oroligt och obehagligt i kroppen och det är inte något jag känner igen så jag antar att kroppen saknar socker. Obehagligt!

Dag tre och minus 1 kg (tjuvkikat), vet ju att det är vätska men det är kul att det händer något

Hur gick det med motståndskraften?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-04 21:18:11 följande:
    Jag måste tacka för att ni skrivit här ikväll, annars hade jag suttit nergrävd i ostbågspåsen vid detta laget Nu känns det bättre och nya tag imorgon!

Toppen!
Svar på tråden Anonyma viktklubben