• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Bettan)

Vägningen imorse gick bra! Väger nu 76,1, så har gått ner 1,9 kilo.

Mest vätska säkert, det går man ju ner mycket utav i början! Sen är ju ett kilo i veckan "lagom" ( om det går såklart! ) när man ammar. Vi får se nästa vecka:)

Min bm ville förresten att jag skulle skriva upp lite hur jag äter, antagligen så hon kan se lite sen om det är bra:)

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Maja) skrev 2014-01-08 00:09:05 följande:
    Hej! Får jag vara med?

Jag behöver gå ner ganska mycket, 20kg till matchvikt. 5 kg för att hamna under 90, ytterligare 5 för att hamna på ordinarie tjockisvikt, 5 kg för att tycka att det börjar likna något och sen träna bort ytterligare 5 kg för att bli fast i hullet.

Jag är 180 cm och väger idag 95kg (skulle jag tro, vågen la lägligt av precis när jag ställde mig på den). 
    4 kg i månaden i 5 månader bör ge mig en bra kropp till sommaren. Men egentligen är jag glad för 15 också. Mindre än 12 är inte ok!

Såg att ni hade olika appar som hjälpmedel. Vilka rekommenderar ni?
    Hej och välkommen Maja!! :)

20 kg tror jag du kommer klara till sommar, du låter så målinriktad!

Jag börjar också bli intressera av dessa viktkoll-appar! Berätta gärna om du börjar med någon och vilken:)
  • Anonym (87,4)

Hej på er! Letade till och med reda på mitt FL lösenord bara för att kunna posta här! Jag tänkte hänga på er också här om jag får. Jag är 163 cm och vägde 87,4 efter nyår. Ser dock inte så tjock ut, ser ut mer som TS Victoria, vet inte var jag gömmer allt! Min metod är kaloriräkning på viktklubb.se. Jag har en förmåga att äta för stora portioner så att väga allt brukar funka för mig. Och så ta bort allt socker, alkohol och snabba kolhydrater. Min stora utmaning är att hålla motivationen uppe. Första veckorna går hur bra som helst och sen lägger jag av. Ofta i samband med någon fest eller resa där jag misslyckas med att hålla koll på maten. Vet inte hur jag ska knäcka den nöten! Har någon några bra idéer? Hur som helst, jag började med viktklubb den 3/1, så en vecka sen. Blev chockad över att det stor 87,4 på vågen eftersom jag vägde 85 före jul. Men som tur var visade det sig vara mest vatten. I måndags stannade vågen på 85,7 så det är väl egentligen där jag börjar. Att träna regelbundet är mitt minsta problem, jag är skivstångsledare på Friskis & Svettis sen 7 år tillbaka. :) Tyvärr är ju regelbunden träning ingen garanti för viktnedgång.... Så min plan är att köra rätt tufft i fem veckor och sen sakta mer lite grann. Första fem veckorna är det nolltolerans mot socker, snacks och alkohol. Sen får det bli bara vid speciella tillfällen som om vi är bortbjudna på middag eller liknande. Inget godis i soffan bara för att det är fredag. Jag tror jag måste bryta mönstret med att äta "bara för att". Mat ska vara gott men framförallt till för att stilla hungern. Inget annat. Som tur är har jag en sambo som är med på tåget och inte köper hem snacks och godis. Men att det ska vara så jäkla svårt att stå emot!? Förresten, ursäkta bristen på radbrytningar, skriver från ipaden.

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Jessica) skrev 2014-01-08 08:42:11 följande:

Jag känner igen mig i allt du skriver ungefär. Fanaatt det ska vara så svårt med socker och fett :/ När man väl vräkt i sig är det ju inte ens gott, men man fortsätter äta ändå. Som en jävla idiot.

Och du har helt rätt i att övriga familjen inte heller behöver äta onyttigheter bara för att det är fredag och lördag. Jag håller mig strikt till lördagar med mitt barn, och då blir det inte alltidglass reller godis, utan fullkornskex eller fruktsallad ibland. Hon är iofs bara tre, så hon har inte upptäckt hur gott allting kan vara ännu :)

Måste för övrigt revidera min vikt. Morgonvikten är 74, 3. Jag går efter den.
    1400 kcal ska jag äta för att gå ner 0, 5 kg i veckan. Det är alldeles för lite, jag hatar att vara hungrig. Jag kommer äta mer och kompensera med lite lätt motion ...
    Ja, socker är verkligen som ett gift. Egentligen borde man inte äta det alls och ibland undrar jag varför jag ger det till mitt barn, men det ingår ju så starkt i vår "kultur". Det bästa är ju om man hittar en bra balans.
    Här har det blivit lite socker, igår åt jag en del choklad och en liten påse chips (40g), men kändes ok ändå... Det var inte i närheten av sådana mängder jag normaltvis kan äta. Min hjärna behövde nog lite sockerpeckel efter börja-jobba-efter-ledighets-chocken. Men ny dag idag och jag känner mig full av glädje och energi!

Det ösregnar verkligen här idag, så synd för jag är riktigt upplagd för promenad. Får hoppas att vädret blir bättre under dagen!
    Håller med dig om att 1400 kcal inte låter mycket. Jag blir mer och mer nyfiken på att kolla hur mycket jag själv äter faktiskt. Det kanske är nödvändigt för att gå ner i vikt. Ska nog ladda hem någon app och bara kolla hur mycket det blir på en dag för att det är intressant att veta. Har du någon speciell vägdag?

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Saran) skrev 2014-01-09 08:59:00 följande:
    Jag hoppar gärna in här :).

Jag har varit iväg och köpt gymkort igår och gjorde mitt första träningspass på ett bra tag. Tänkte köra tre pass i veckan så Kag kan få till fina konturer. Ska dessutom gå 40 min rask takt fem dagar i veckan för att sedan springa när konditionen är bättre.

Mitt problem är att jag äter mycket. Ska börja dricka två glas vatten innan jag börjar äta och äta långsamt.

Är 160cm

Väger nu 61 kg
    Mål: 50-52 kg och mer muskler.
    Varm välkommen Saran! :)

Åh gud vad duktigt! Jag och min sambo diskuterade inatt om gym, vi vill båda börja träna men vill hitta något som inte är så jättedyrt men ändå nära. Vad för typ av pass kör du?:) Jag ska också bli bättre med motionen, vi får peppa varandra med promenader!

Jag äter också gärna förmycket, men mest överäter jag nog tyvärr godis. Har börjat äta varannan timme och tycker det fungerar bra! Tycker det speedat upp min ämnesomsättning också, kanske kan vara något du kan testa? Vatten har jag också problem med att få i mig, försöka tänka på det att dricka ett glas vatten då och då.

Till sommaren ska vi bli snygga hela bunten!!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-09 09:06:20 följande:
    Vägningen imorse gick bra! Väger nu 76,1, så har gått ner 1,9 kilo.
    Mest vätska säkert, det går man ju ner mycket utav i början! Sen är ju ett kilo i veckan "lagom" ( om det går såklart! ) när man ammar. Vi får se nästa vecka:)

Min bm ville förresten att jag skulle skriva upp lite hur jag äter, antagligen så hon kan se lite sen om det är bra:)
    Wow, imponerad!! Nästan 2 kilo :) Stort grattis Bettan, nu blev jag mer peppad inför den här regniga promenaden :)
  • Anonym (Saran)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-09 09:29:58 följande:
    Varm välkommen Saran! :)

Åh gud vad duktigt! Jag och min sambo diskuterade inatt om gym, vi vill båda börja träna men vill hitta något som inte är så jättedyrt men ändå nära. Vad för typ av pass kör du?:) Jag ska också bli bättre med motionen, vi får peppa varandra med promenader!

Jag äter också gärna förmycket, men mest överäter jag nog tyvärr godis. Har börjat äta varannan timme och tycker det fungerar bra! Tycker det speedat upp min ämnesomsättning också, kanske kan vara något du kan testa? Vatten har jag också problem med att få i mig, försöka tänka på det att dricka ett glas vatten då och då.

Till sommaren ska vi bli snygga hela bunten!!

Tack :).

Jag har kört rena styrekepass (det jag gillar mest) men även zumba och afro för konditionen. Konditionen är mitt största problem. Efter att ha varit rökare ett par år och precis slutat så märker jag att jag knappt kan springa utan att det känns som jag ska dö.

Jag ska faktiskt försöka det även om det tar emot. Jag känner inte hunger förrän jag är jättehungrig och då överäter jag. Men har försökt drick mer vatten men man springer ju på toa hela tiden. Men man vänjer sig kanske?

Ett bra tips med vatten är att inte smådricka utan ta tre glas sällan istället. Njurarna mår inte bra av att man smådricker så undvik att gå med flaska t.ex.

Vi kommer bli så snygga till sommaren :)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-09 09:17:47 följande:
    Hej på er! Letade till och med reda på mitt FL lösenord bara för att kunna posta här! Jag tänkte hänga på er också här om jag får. Jag är 163 cm och vägde 87,4 efter nyår. Ser dock inte så tjock ut, ser ut mer som TS Victoria, vet inte var jag gömmer allt! Min metod är kaloriräkning på viktklubb.se. Jag har en förmåga att äta för stora portioner så att väga allt brukar funka för mig. Och så ta bort allt socker, alkohol och snabba kolhydrater. Min stora utmaning är att hålla motivationen uppe. Första veckorna går hur bra som helst och sen lägger jag av. Ofta i samband med någon fest eller resa där jag misslyckas med att hålla koll på maten. Vet inte hur jag ska knäcka den nöten! Har någon några bra idéer? Hur som helst, jag började med viktklubb den 3/1, så en vecka sen. Blev chockad över att det stor 87,4 på vågen eftersom jag vägde 85 före jul. Men som tur var visade det sig vara mest vatten. I måndags stannade vågen på 85,7 så det är väl egentligen där jag börjar. Att träna regelbundet är mitt minsta problem, jag är skivstångsledare på Friskis & Svettis sen 7 år tillbaka. :) Tyvärr är ju regelbunden träning ingen garanti för viktnedgång.... Så min plan är att köra rätt tufft i fem veckor och sen sakta mer lite grann. Första fem veckorna är det nolltolerans mot socker, snacks och alkohol. Sen får det bli bara vid speciella tillfällen som om vi är bortbjudna på middag eller liknande. Inget godis i soffan bara för att det är fredag. Jag tror jag måste bryta mönstret med att äta "bara för att". Mat ska vara gott men framförallt till för att stilla hungern. Inget annat. Som tur är har jag en sambo som är med på tåget och inte köper hem snacks och godis. Men att det ska vara så jäkla svårt att stå emot!? Förresten, ursäkta bristen på radbrytningar, skriver från ipaden.
    Du är så välkommen att joina! :) Desto fler desto större chans tror jag vi har att peppa oss igenom våren till ett smalare (och sundare) liv!
    Tror inte du är ensam om det här med att motivationen lätt försvinner på vägen efter några veckor. Jag tror att man får försöka ha det i tankarna, att det är helt normalt att det går ner en del i början och sen kanske stannar upp. Vi får puscha varandra i svåra stunder och tänka på att även om det blir lite snedsteg så blir det ändå mer minus i slutändan :)

Imponerad av att du är skivstångsledare! Räkna med att många av oss kommer fråga dig om träningstips Jag tänkte försöka få lite koll på maten här i första hand och få ut arslet på promenader, men sen om några veckor ska jag börja träna mer styrka. Som det ser ut nu blir det nog hemmapass.

Skönt med en stöttande sambo, min är tvärtom, han köper hem chokladkakor varje dag :/ Jag får stålsätta mig, men igår så föll jag dit efter två hårda jobbdagar :/ Men jag ger inte upp, vägning imorgon och idag blir det bara bra mat. Ska se till att undvika snackset i helgen också!

Men du, då har du ju inte gått upp egentligen över jul, då var det bara vatten :) Det här kommer vi fixa! Hur mycket vill du gå ner ung? Eller det viktigaste är väl hur man trivs, inte vad vågen visar! Som sagt, lustigt att man kan se så lika ut trots att man väger helt olika :) Jag är ju inte överviktig egentligen, men tittar man på min kropp så är den allt annat än hälsosam!!
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-09 09:22:41 följande:
    Ja, socker är verkligen som ett gift. Egentligen borde man inte äta det alls och ibland undrar jag varför jag ger det till mitt barn, men det ingår ju så starkt i vår "kultur". Det bästa är ju om man hittar en bra balans.

Här har det blivit lite socker, igår åt jag en del choklad och en liten påse chips (40g), men kändes ok ändå... Det var inte i närheten av sådana mängder jag normaltvis kan äta. Min hjärna behövde nog lite sockerpeckel efter börja-jobba-efter-ledighets-chocken. Men ny dag idag och jag känner mig full av glädje och energi!

Det ösregnar verkligen här idag, så synd för jag är riktigt upplagd för promenad. Får hoppas att vädret blir bättre under dagen!

Håller med dig om att 1400 kcal inte låter mycket. Jag blir mer och mer nyfiken på att kolla hur mycket jag själv äter faktiskt. Det kanske är nödvändigt för att gå ner i vikt. Ska nog ladda hem någon app och bara kolla hur mycket det blir på en dag för att det är intressant att veta. Har du någon speciell vägdag?

Tisdagar får bli min vägdag, räknar dock inte mig någon nedgång initialt, då fokus ligger på att ta kontroll över vad jag stoppar i mig och när. Jag har varit grymt duktig dock. Inget godis på fyra dagar. Det var läääänge sedan :)

Jag tror att det är bra att ha lite koll på kalorier i alla fall. Vetskapen om att ett par ostmackor innehåll lika många kcal som 100g choklad var revolutionerande för mig. Nyttig mat som banan och müsli har också högt kcal. Det är bra för mig att ha någorlunda koll, även om jag inte väger någon mat.

Fatsecret har jag laddat ner, gratisapp till Android.

När väger du dig, och hur länge har du "dietat". Jag är bara på dag fem :)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Saran) skrev 2014-01-09 09:40:02 följande:

Tack :).

Jag har kört rena styrekepass (det jag gillar mest) men även zumba och afro för konditionen. Konditionen är mitt största problem. Efter att ha varit rökare ett par år och precis slutat så märker jag att jag knappt kan springa utan att det känns som jag ska dö.

Jag ska faktiskt försöka det även om det tar emot. Jag känner inte hunger förrän jag är jättehungrig och då överäter jag. Men har försökt drick mer vatten men man springer ju på toa hela tiden. Men man vänjer sig kanske?

Ett bra tips med vatten är att inte smådricka utan ta tre glas sällan istället. Njurarna mår inte bra av att man smådricker så undvik att gå med flaska t.ex.

Vi kommer bli så snygga till sommaren :)
    Blir så peppad av er som gymmar! Min kondition är inte heller så bra kan jag säga... min tanke är att gå över till joggning sen när vädret blir lite mildare, vill inte anstränga mig förmycket när luften är så kall ute (rädd för belastningsastma).

Hade ingen aning om det där med smådrickandet! Jag brukar dricka ett glas i ett svep, annars glömmer jag det, men på jobbet ser jag många som går runt med sina vattenflaskor, ska nog upplysa dem också.
    Jag märker också att jag springer mer på toa, men det kanske är nu i början då mycket vatten försvinner?

Hoppas ni alla får en riktigt bra dag! Jag måste gå nu. Ledsen om jag spammat min egen tråd så här på förmiddagen, ni får ha överseende Kikar in senare ikväll!
Svar på tråden Anonyma viktklubben