• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-06 11:15:14 följande:
    Välkommen Jessica! :)

Håller med dig, någon gång måste man ju göra det på riktigt! Jag har också problem med kvällsätande, gärna i form av godis och snacks... Det här är min första helg på väldigt länge som jag inte ätit chips eller lösgodis, eller glass under helgen! Och det känns faktiskt riktigt bra.

Motion är inte min bästa vän heller men eftersom jag sitter mest still så måste jag försöka röra mer på mig, för hälsans skull och nog för vikten också. Men jag tycker att det ofta är väldigt tråkigt! Får se om jag kan hitta något roligt att aktivera mig med. Lite avis att du får rörelsen gratis i jobbet! :)

Yes, nu siktar vi mot en lättare sommar!!

Inte någonting under hela helgen? Jag tror att risken för "återfall" blir betydligt högre då.

När jag gått ner i vikt tidigare har jag, den dagen jag tillåtit mig äta godsaker, dragit in på något annat under dagen. Bara käkat salladen till lunchen till exempel.

Jag tror att det är väldigt viktigt att få unna sig en dag i veckan (kanske framför allt om man har barn, så att de inte tror att mammor/kvinnor inte äter godis).

Bara en tanke :)
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-06 11:11:06 följande:
    Åh, mörk mintchoklad är ju himmeskt god! Gillar den där Premium havssalt också. Tror de har extrapris i vår affär just nu så ska kanske köpa hem två kakor och ha i skafferiet :)

Vad kul med fem par nya byxor som väntar i garderoben! Jag tror jag ska ge mig själv en stor shoppingupplevelse sen i slutet av denna resa, det är alltid kul med nytt och garderoben behöver nog uppdateras lite! Då har vi ju verkligen något att sträva efter :)

Hur har helgen gått för dig Bettan? Hoppas att ni haft det mysigt iallafall!
    Jag vet!! Åh, båda de är så goda!

Ja, så skulle jag med vilja göra! Har tänkt att önska mig pengar och presentkort när jag fyller år, och sen shoppa nytt till mig själv när jag är i mål! Belöning är bra!

Förra gången jag gick ner i vikt, så hade jag även belöning i form av; vid varje två kilos nedgång var belöning en solning, och vid sju kilo så var det att gå till frissan:)

Helgen har faktiskt gått bra!

Jag laddade hem två appar; viktkoll ( superbra! ) och lifesum. Dock räknade den ut att jag skulle äta 1264 kalorier om dagen, och amning tar typ 300-500 kalorier, så vet inte om det är lite lågt. Får se..

Hur går det själv? :)
  • Anonym (Li)

Har ni tips på bra mellanmål ? Gärna proteinrikt och lite kalorier, men alla tips är bra :)

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-06 12:06:06 följande:
    Goodiebag? Innebär det något godis att äta eller nån annan form av belöning? Jag tror inte att det är bra att belöna sig med gotter!
    Hehe, ja man kan tro det men nej, inget godis!! En goodiebag är mer en "godispåse för vuxna" men ofta innehållande smågrejer som smink, hud/hårvårdsprodukter, elektroniktillbehör eller liknande som brukar delas ut på events eller vissa vuxenkalas Skrattande Man kan alltså stoppa vad man vill i den :)

Gud vad härligt det lät det med skridskoåkning! Har varit sugen själv på att åka skridskor när jag gått förbi skridskobanorna här i staden men inte fått tummen ur... Obestämd Men kommer det snö ska jag definitivt åka skridskor i år!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Jessica) skrev 2014-01-06 13:10:43 följande:

Inte någonting under hela helgen? Jag tror att risken för "återfall" blir betydligt högre då.
    När jag gått ner i vikt tidigare har jag, den dagen jag tillåtit mig äta godsaker, dragit in på något annat under dagen. Bara käkat salladen till lunchen till exempel.
    Jag tror att det är väldigt viktigt att få unna sig en dag i veckan (kanske framför allt om man har barn, så att de inte tror att mammor/kvinnor inte äter godis).
    Bara en tanke :)
    Jag förstår din poäng. Men jag har så himla svårt många gånger för att sluta äta godis när jag väl börjat, framförallt chips :( Och äter jag bara sallad till lunch ex. så börjar jag äta mackor eller annat för att kompensera senare på e.m. Sen om jag väl äter mer än vad jag hade tänkt tillåta mig så blir det ofta pannkaka av allt, jag känner mig misslyckad och som om hela den dagen redan är förstörd och börjar äta av allt godis som finns, bara för att. Men jag jobbar med mitt tänk där! Gick ju bra sist nu när sambon gjorde sina goda kanelbullar, även om jag åt två på en dag (en mer än beräknat) så kom inte dessa tankar om att "äh, nu kan jag ju lika gärna äta hur många bullar jag vill". Sen har jag nog inte varit sådär jättesugen faktiskt på godis i helgen, godis är ju bara skit egentligen. Man kan ju vända på det också, att barn ser att man inte "måste" äta godis bara för att det är fredag eller lördag
  • Anonym (Victoria)

Får svara mer sen, måste rusa tyvärr!!!

• Anonym (Bettan)

Hur går det för er? :)

Själv går det ganska bra, är motionen som behöver bli bättre. Har bara varit ute på promenad á 30 minuter per dag.

Men, jag och sambon har kommit överens om att vi ska ge varann tid tre dagar i veckan, så att vi kan gå och gymma. Känns bra!

Och har bestämt ( med appen viktkoll ) att jag väger mig på torsdagar:)

• Anonym (Maja)

Hej! Får jag vara med?

Jag behöver gå ner ganska mycket, 20kg till matchvikt. 5 kg för att hamna under 90, ytterligare 5 för att hamna på ordinarie tjockisvikt, 5 kg för att tycka att det börjar likna något och sen träna bort ytterligare 5 kg för att bli fast i hullet.

Jag är 180 cm och väger idag 95kg (skulle jag tro, vågen la lägligt av precis när jag ställde mig på den). 
    4 kg i månaden i 5 månader bör ge mig en bra kropp till sommaren. Men egentligen är jag glad för 15 också. Mindre än 12 är inte ok!

Såg att ni hade olika appar som hjälpmedel. Vilka rekommenderar ni?

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-07 06:27:45 följande:
    Jag förstår din poäng. Men jag har så himla svårt många gånger för att sluta äta godis när jag väl börjat, framförallt chips :( Och äter jag bara sallad till lunch ex. så börjar jag äta mackor eller annat för att kompensera senare på e.m. Sen om jag väl äter mer än vad jag hade tänkt tillåta mig så blir det ofta pannkaka av allt, jag känner mig misslyckad och som om hela den dagen redan är förstörd och börjar äta av allt godis som finns, bara för att. Men jag jobbar med mitt tänk där! Gick ju bra sist nu när sambon gjorde sina goda kanelbullar, även om jag åt två på en dag (en mer än beräknat) så kom inte dessa tankar om att "äh, nu kan jag ju lika gärna äta hur många bullar jag vill". Sen har jag nog inte varit sådär jättesugen faktiskt på godis i helgen, godis är ju bara skit egentligen. Man kan ju vända på det också, att barn ser att man inte "måste" äta godis bara för att det är fredag eller lördag

Jag känner igen mig i allt du skriver ungefär. Fanaatt det ska vara så svårt med socker och fett :/ När man väl vräkt i sig är det ju inte ens gott, men man fortsätter äta ändå. Som en jävla idiot.

Och du har helt rätt i att övriga familjen inte heller behöver äta onyttigheter bara för att det är fredag och lördag. Jag håller mig strikt till lördagar med mitt barn, och då blir det inte alltidglass reller godis, utan fullkornskex eller fruktsallad ibland. Hon är iofs bara tre, så hon har inte upptäckt hur gott allting kan vara ännu :)

Måste för övrigt revidera min vikt. Morgonvikten är 74, 3. Jag går efter den.

1400 kcal ska jag äta för att gå ner 0, 5 kg i veckan. Det är alldeles för lite, jag hatar att vara hungrig. Jag kommer äta mer och kompensera med lite lätt motion ...
  • Anonym (Li)
    Anonym (Maja) skrev 2014-01-08 00:09:05 följande:
    Hej! Får jag vara med?

Jag behöver gå ner ganska mycket, 20kg till matchvikt. 5 kg för att hamna under 90, ytterligare 5 för att hamna på ordinarie tjockisvikt, 5 kg för att tycka att det börjar likna något och sen träna bort ytterligare 5 kg för att bli fast i hullet.

Jag är 180 cm och väger idag 95kg (skulle jag tro, vågen la lägligt av precis när jag ställde mig på den). 

4 kg i månaden i 5 månader bör ge mig en bra kropp till sommaren. Men egentligen är jag glad för 15 också. Mindre än 12 är inte ok!

Såg att ni hade olika appar som hjälpmedel. Vilka rekommenderar ni?

Jag använder lifesum (hette shapeup innan) finns en som heter viktkoll också, tror jag :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben