• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Jessica)

Fan. Hakar också på. Är galet beslutsam nu. Någon gång måste man ju göra det på riktigt :)

Längd: 175

Startvikt: 76 kg (vägde mig igår kväll efter fyra hekto lösgodis samt cirka en halv pastagratäng).

Mål: 6 kg innan sommaren.

Det är tydligt att det är mitt kvällsätande som måste bort. En ovana som gått helt överstyr nu. Jag har ett rörligt jobb och avskyr att träna, så motion ingår inte i mina planer ...

• Anonym (Victoria)

Hej hej! Sista lediga dagen här, känns konstigt nog skönt!

Det blev två kanelbullar igår, men är faktiskt lite stolt över att jag inte tappade fattningen som jag brukar efter att jag tog en till. Det var ju ett litet "misslyckande" eftersom jag sagt till mig själv att max en var okej, så i vanliga fall hade jag bara känt mig misslyckad och börjat trycka i mig fler bullar, som om det inte spelade något roll. De var himmelskt goda, min sambo kan verkligen baka!! :)

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-06 10:44:12 följande:
    Jag har också hört mkt gott om viktväktarna! Nu finns det ju även på app och på internet! Får kanske fundera på det där;)

Jag brukar kunna hålla mig borta från socker, men när jag då blir sugen, så har jag alltid ett mörkt choklad ( 70%, inte 86% )med mint och två rutor brukar stilla mitt begär bra:)

Ska vi snacka byxor tjejer så kan jag berätta att jag har fem par nya som väntar på mig???? går fortfarande runt i mammabyxor, dock är de för stora men är sköna vid mitt snitt och de andra får jag ju tyvärr inte på mig...
    Åh, mörk mintchoklad är ju himmeskt god! Gillar den där Premium havssalt också. Tror de har extrapris i vår affär just nu så ska kanske köpa hem två kakor och ha i skafferiet :)

Vad kul med fem par nya byxor som väntar i garderoben! Jag tror jag ska ge mig själv en stor shoppingupplevelse sen i slutet av denna resa, det är alltid kul med nytt och garderoben behöver nog uppdateras lite! Då har vi ju verkligen något att sträva efter :)

Hur har helgen gått för dig Bettan? Hoppas att ni haft det mysigt iallafall!
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-06 10:44:12 följande:
    Jag har också hört mkt gott om viktväktarna! Nu finns det ju även på app och på internet! Får kanske fundera på det där;)

Jag brukar kunna hålla mig borta från socker, men när jag då blir sugen, så har jag alltid ett mörkt choklad ( 70%, inte 86% )med mint och två rutor brukar stilla mitt begär bra:)

Ska vi snacka byxor tjejer så kan jag berätta att jag har fem par nya som väntar på mig???? går fortfarande runt i mammabyxor, dock är de för stora men är sköna vid mitt snitt och de andra får jag ju tyvärr inte på mig...
    jag har 14 par jeans och byxor som inte passar
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Jessica) skrev 2014-01-06 10:55:57 följande:
    Fan. Hakar också på. Är galet beslutsam nu. Någon gång måste man ju göra det på riktigt :)

Längd: 175
    Startvikt: 76 kg (vägde mig igår kväll efter fyra hekto lösgodis samt cirka en halv pastagratäng).

Mål: 6 kg innan sommaren.

Det är tydligt att det är mitt kvällsätande som måste bort. En ovana som gått helt överstyr nu. Jag har ett rörligt jobb och avskyr att träna, så motion ingår inte i mina planer ...
    Välkommen Jessica! :)

Håller med dig, någon gång måste man ju göra det på riktigt! Jag har också problem med kvällsätande, gärna i form av godis och snacks... Det här är min första helg på väldigt länge som jag inte ätit chips eller lösgodis, eller glass under helgen! Och det känns faktiskt riktigt bra.

Motion är inte min bästa vän heller Obestämd men eftersom jag sitter mest still så måste jag försöka röra mer på mig, för hälsans skull och nog för vikten också. Men jag tycker att det ofta är väldigt tråkigt! Får se om jag kan hitta något roligt att aktivera mig med. Lite avis att du får rörelsen gratis i jobbet! :)

Yes, nu siktar vi mot en lättare sommar!!
  • Anonym (Karin)

Jag har lovat mig själv en ny tröja, top eller kofta varje barnbidrag OM jag har gått ner i vikt! Byxor har jag som sagt gott om, även rätt många klänningar i stl M.

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-06 11:13:13 följande:
    jag har 14 par jeans och byxor som inte passar
    Förvånad Imponerad!!

Men det ska vi nog råda bot på Karin! Har du kommit igång med points-räknandet under helgen? Jag börjar bli mer och mer intresserad av VV faktiskt, ska kika lite på deras hemsida i e.m. när jag får tid.
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Karin) skrev 2014-01-06 11:15:30 följande:
    Jag har lovat mig själv en ny tröja, top eller kofta varje barnbidrag OM jag har gått ner i vikt! Byxor har jag som sagt gott om, även rätt många klänningar i stl M.
    Vilken bra idé! Gör det något om jag lånar den av dig? Skäms Gav mig tanken om att ha en liten "goodiebag" hemma där jag får välja något vid varje vägning om jag gått ner.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-06 11:29:53 följande:
    Vilken bra idé! Gör det något om jag lånar den av dig? Skäms Gav mig tanken om att ha en liten "goodiebag" hemma där jag får välja något vid varje vägning om jag gått ner.
    Goodiebag? Innebär det något godis att äta eller nån annan form av belöning? Jag tror inte att det är bra att belöna sig med gotter!
  • Anonym (Karin)

Har lite träningsvärk i benen idag efter ett par timmars skridskoåkning med barnen igår. Vi lekte "pjätt" och jäklar vad snabba ungarna är på sina skridskor!! Jag fick jaga dem hela tiden!

Svar på tråden Anonyma viktklubben