• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • JENI35
    Anonym (Li) skrev 2014-01-09 21:32:47 följande:
    En fråga, någon som äter någon typ viktminskningstabletter? Typ alli, glucosanol, liposinol (säljs på Apoteket).

Funderar på ta viktminskningstableter för att öka viktminskningen, MEN ändå fortsätta äta bra och ordentligt :).
    Tabletter i all ära men försök tänka långsiktigt redan från start och fundera över en mer långsiktig beteendeförändring. En linje man kan behålla livet ut. Snabbt kommet snabbt förgånget.
  • Anonym (87,4)

Whooohoo! -1 kg sen i måndags!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-10 08:10:11 följande:
    Whooohoo! -1 kg sen i måndags!
    Stort grattis!!

Hur gick spinningen igår duktiga du? Jag kom inte ens ut på en promenad :/ Ösregnade heeeela dagen. Måste skärpa mig på motionsfronten nu! 
    Synd med proteinbaren :/ Surt när man betalat massa för dem. Du kan inte lämna tillbaka dem?

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-09 10:16:57 följande:

Jag hoppar på här :) 

Längd: 1.72

Startvikt: 81kg

Målvikt: 70kg

Vikt imorse: 79.4

Började förra torsdagen. Tar hjälp av iTrim, även om jag är lite osäker på om det verkligen är rätt sätt för mig. Klickar inte helt med personalen. Matvis så byter jag delvis ut mat mot ersättning (specialgröt till frukost och måltidsbar till mellanmål), lunch och middag blir kött och grönsaker enligt "handflatemetoden minus". Detta mest för att jag är mjölkproteinsallergiker, så det finns väldigt få ersättningar som jag faktiskt kan äta utan att få problem med mage och immunförsvar efteråt. 

I övrigt försöker jag gå 10.000 steg om dagen, träna två gånger i veckan, äta vid regelbundna tider och dricker endast vatten, te och kaffe. 

Denna veckan har varit sjukt påfrestande pga dålig sömn och min metabolism har kommit igång-> kroppstemperaturen höjs-> känner mig febrig konstant. -.- 

Men men, det känns faktiskt inte så galet svårt som jag trodde att det skulle göra! Det är och borde vara möjligt :)

Välkommen Alice :)

Låter som ett jättebra koncet du har hittat, men vad är Itrim för något? Är det måltidsersättningar? Har hört varumärket flera gånger men aldrig riktigt fattat vad det är Skäms.

Jag har också märkt det där med att kroppstemperaturen höjts! Men det är ganska skönt nu när det är så burrigt väder ute tycker jag :)

• Anonym (Tjockismamma)

Hej. Får man hoppa in här? Har en del kg att gå ner. Alltid vägt lite för mycket men gick upp en del när min mamma dog och efter det blev jag gravid som slutade i missfall. Och efter det tre barn och ytterligare ett missfall. Idag är mina barn 6 mån, 22 mån och 3 år.

Nu vill jag först och främst gå ner till det jag vägde innan mamma dog. Och idag är det väl 15 kg dit. Men har en dröm om mycket mer.

Jag kör lchf och då till 100%, dvs totalt sockerförbud och vetemjölsförbud. Och har på 12 dagar gått ner 4,8 kg, kan ev vara lite mer då jag inte ställde mig på vågen när jag drog igång.

I juni ska jag cykla Siljan runt (12 mil) och vätternrundan (30 mil) en vecka senare.

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-09 21:32:47 följande:
    En fråga, någon som äter någon typ viktminskningstabletter? Typ alli, glucosanol, liposinol (säljs på Apoteket).

Funderar på ta viktminskningstableter för att öka viktminskningen, MEN ändå fortsätta äta bra och ordentligt :).
    Nej, har aldrig testat något sådant. Men om du provar får du skriva en recension här sen! ;)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Tjockismamma) skrev 2014-01-10 08:46:51 följande:
    Hej. Får man hoppa in här? Har en del kg att gå ner. Alltid vägt lite för mycket men gick upp en del när min mamma dog och efter det blev jag gravid som slutade i missfall. Och efter det tre barn och ytterligare ett missfall. Idag är mina barn 6 mån, 22 mån och 3 år.

Nu vill jag först och främst gå ner till det jag vägde innan mamma dog. Och idag är det väl 15 kg dit. Men har en dröm om mycket mer.

Jag kör lchf och då till 100%, dvs totalt sockerförbud och vetemjölsförbud. Och har på 12 dagar gått ner 4,8 kg, kan ev vara lite mer då jag inte ställde mig på vågen när jag drog igång.

I juni ska jag cykla Siljan runt (12 mil) och vätternrundan (30 mil) en vecka senare.
    Självklart får du vara med, välkommen! :)

Måste säga vilket bra mål du har framför dig! Att klara av en väldigt ansträngande fysisk prestation. Jag vill gärna få bättre kondis till sommaren, så vill komma igång med löpning i vår. 

Stort grattis till minus nästan 5 kilo, det är ju fantastiskt på så kort tid! Funkar det bra med LCHF och träning tycker du? Kul att du hittat något som passar dig så bra! :) Det här kommer du klara ska du se!
  • Mabaja

Victoria: än är det tufft att träna men är ju en omställningsperiod. Så på måndag tänkte jag köra igång igen. Fram till dess är det ok att lalla runt.

• Anonym (Victoria)

Ja, godmorgon på er! Då var det fredag och äntligen helg igen!
    Jag har vägt mig men vet inte riktigt vad jag ska tro för enligt vågen har jag gått ner 3,9kg sedan förra veckan?!! Jag har ju för bövelen ätit choklad och lite chips här både i tisdags och i onsdags. Vägde mig flera gånger på raken men den visade samma. Får nog väga mig imorgon igen, känns lite väl mycket på en vecka?!

Jag laddade hem lifsum igår men får vara ärlig och säga att det känns lite krångligt om man ska väga allting varje gång man äter så väntar lite med det och kollar av vad som händer till nästa vecka. Men om jag verkligen har gått ner så mycket så kanske jag äter förlite? Men äter ju varannan timme så fattar inte riktigt.

Mitt mål för helgen är att undvika godis! Ikväll har familjen bestämt hemmagjorda hamburgare, så får se det som "fredagslyx".

Hoppas ni alla får en riktigt mysig fredag!

• Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 08:38:15 följande:
    Stort grattis!! Hur gick spinningen igår duktiga du? Jag kom inte ens ut på en promenad :/ Ösregnade heeeela dagen. Måste skärpa mig på motionsfronten nu!  Synd med proteinbaren :/ Surt när man betalat massa för dem. Du kan inte lämna tillbaka dem?

Tackar :) Spinningem gick bra, genomsvettig och rejält trött på det där sköna sättet efteråt. Och man kan ju skippa vädret genom att träna inne! Du får hitta en träningskompis som drar med dig eller helt enkelt boka in tid för gymmet i kalendern och sen bara gå. Svåraste biten är att faktiskt ta sig till gymmet, är man väl där är det enkelt!
Svar på tråden Anonyma viktklubben