Anonym (Tjockismamma) skrev 2014-01-10 08:46:51 följande:
Hej. Får man hoppa in här? Har en del kg att gå ner. Alltid vägt lite för mycket men gick upp en del när min mamma dog och efter det blev jag gravid som slutade i missfall. Och efter det tre barn och ytterligare ett missfall. Idag är mina barn 6 mån, 22 mån och 3 år.
Nu vill jag först och främst gå ner till det jag vägde innan mamma dog. Och idag är det väl 15 kg dit. Men har en dröm om mycket mer.
Jag kör lchf och då till 100%, dvs totalt sockerförbud och vetemjölsförbud. Och har på 12 dagar gått ner 4,8 kg, kan ev vara lite mer då jag inte ställde mig på vågen när jag drog igång.
I juni ska jag cykla Siljan runt (12 mil) och vätternrundan (30 mil) en vecka senare.
Självklart får du vara med, välkommen! :)
Måste säga vilket bra mål du har framför dig! Att klara av en väldigt ansträngande fysisk prestation. Jag vill gärna få bättre kondis till sommaren, så vill komma igång med löpning i vår.
Stort grattis till minus nästan 5 kilo, det är ju fantastiskt på så kort tid! Funkar det bra med LCHF och träning tycker du? Kul att du hittat något som passar dig så bra! :) Det här kommer du klara ska du se!