• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 08:45:35 följande:
    Välkommen Alice :)

Låter som ett jättebra koncet du har hittat, men vad är Itrim för något? Är det måltidsersättningar? Har hört varumärket flera gånger men aldrig riktigt fattat vad det är Skäms.

Jag har också märkt det där med att kroppstemperaturen höjts! Men det är ganska skönt nu när det är så burrigt väder ute tycker jag :)

Tack! Jo det känns rätt :) 

Itrim är en lösning på alla plan. De har ett eget gym, coacher osv. Det man gör är att man går dit på en analys där de kollar vikt, fett- muskel- och vattenfördelning i kroppen, kondition och metabolism. Utifrån detta så sätter man ett mål, och binder sig till dem helst 1-2år för att viktnedgången ska hålla. Där bestämmer man även om man ska äta deras ersättningar eller vanlig mat enligt handfast-minus eller en kombination.

Samt mål att sätta upp. Hur många steg ska jag ta varje dag i form av vardagsmotion? Hur ska jag träna på gym? De två är standard. Sen kan man lägga till tre egna mål, som kan vara vad som helst. Vet en som satte som mål att hen skulle läsa i en bok 20min varje dag.

Man går på regelbundna hälsokontroller där de kollar upp allting igen och ser framstegen. Om man har guld- eller silvernivå, går man varannan vecka på ett gruppmöte där man jobbar med sin mentala nivå tillsammans med andra, ger varandra tips och stöd osv. 

Så det är Itrim typ :) 

Mja, jag har sjukt låg kroppstemp, så när man går upp 1,5°c så vill jag typ dö :P

• Anonym (Victoria)
    Mabaja skrev 2014-01-10 09:17:48 följande:
    Victoria: än är det tufft att träna men är ju en omställningsperiod. Så på måndag tänkte jag köra igång igen. Fram till dess är det ok att lalla runt.
    Nu tror jag visst att du avslöjade din hemliga identitet ;)

Det låter bra, jag har också tänkt att komma in i "mattänket" mer först och gå ner lite innan jag börjar med mer träning som styrka, men vill gärna röra på mig i form av promenader iallafall. Såå trist att vi har Sveriges sämsta väder här just nu typ :/ Haha, bra ursäkt eller hur ;)
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-10 09:59:20 följande:

Tackar :) Spinningem gick bra, genomsvettig och rejält trött på det där sköna sättet efteråt. Och man kan ju skippa vädret genom att träna inne! Du får hitta en träningskompis som drar med dig eller helt enkelt boka in tid för gymmet i kalendern och sen bara gå. Svåraste biten är att faktiskt ta sig till gymmet, är man väl där är det enkelt!
    Sant. Skulle vara jätteroligt att hitta en promenadkompis! Får höra mig för :) Får se om jag vågar binda upp mig på något gym längre fram, får kolla lite priser m.m. Alla är så himla dyra runt omkring här :/ Får hålla utkik på groupon och se om det trillar in något bra erbjudande!
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-10 10:05:44 följande:

Tack! Jo det känns rätt :) 

Itrim är en lösning på alla plan. De har ett eget gym, coacher osv. Det man gör är att man går dit på en analys där de kollar vikt, fett- muskel- och vattenfördelning i kroppen, kondition och metabolism. Utifrån detta så sätter man ett mål, och binder sig till dem helst 1-2år för att viktnedgången ska hålla. Där bestämmer man även om man ska äta deras ersättningar eller vanlig mat enligt handfast-minus eller en kombination.

Samt mål att sätta upp. Hur många steg ska jag ta varje dag i form av vardagsmotion? Hur ska jag träna på gym? De två är standard. Sen kan man lägga till tre egna mål, som kan vara vad som helst. Vet en som satte som mål att hen skulle läsa i en bok 20min varje dag.

Man går på regelbundna hälsokontroller där de kollar upp allting igen och ser framstegen. Om man har guld- eller silvernivå, går man varannan vecka på ett gruppmöte där man jobbar med sin mentala nivå tillsammans med andra, ger varandra tips och stöd osv. 

Så det är Itrim typ :) 

Mja, jag har sjukt låg kroppstemp, så när man går upp 1,5°c så vill jag typ dö :P

Oj, det låter ju suveränt! Skulle vara väldigt intressant att kolla upp sin kropp så grundligt! Är helt övertygad om att du kommer lyckas, måste vara inspirerande med gruppmöten m.m. och att känna att man blir "kollad" så man sköter sig :)
  • Anonym (Bettan)

Här har det hänt grejer minsann, och vad roligt att fler kommer till vår grupp:)!

Och duktiga är ni, gött tjejer!!

Igår var mitt sötsug helt sjukt!! Skulle kunna vända upp och ner på socker skålen och hälla i mig. Men jag höll mig, jäkla stolt över det! Inte ens en pralin ur alla de där kartongerna man har rörde jag.

Får med skylla på vädret, för det var pissregn här hela dagen med igår, så igår blev det noll motion. Men får ta igen det idag, idag är det uppehåll!

Ha en bra dag:)

• Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 10:20:45 följande:
    Sant. Skulle vara jätteroligt att hitta en promenadkompis! Får höra mig för :) Får se om jag vågar binda upp mig på något gym längre fram, får kolla lite priser m.m. Alla är så himla dyra runt omkring här :/ Får hålla utkik på groupon och se om det trillar in något bra erbjudande!

Ja det är surt att gym ska vara så dyrt. Jag får mitt kort gratis som ersättning för att jag är ledare och det känns ju värt jättemycket! Men oftast är F&S billigast, iallafall jämfört med typ SATS och andra stora kedjor. Men har man inget F&S i närheten blir det ju svårt. Raaaaaaadbyteeeeeeförsöööööööökkkkk...... Hmm, funkar nog så där. Men i alla fall, har ni någon strategi för att undvika snacks och godis i helgen? Jag kör på nolltolerans än så länge. Inget gott hemma helt enkelt. Fast jag har faktiskt vaniljte som är väldigt gott och som smakar lite sött, det blir substitutet.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-10 10:24:28 följande:
    Oj, det låter ju suveränt! Skulle vara väldigt intressant att kolla upp sin kropp så grundligt! Är helt övertygad om att du kommer lyckas, måste vara inspirerande med gruppmöten m.m. och att känna att man blir "kollad" så man sköter sig :)
    Jo det är ett sjukt bra koncept och de lyckas väldigt bra med sina medlemmar som följer programmet. Dock är jag rätt individuell av mig så kanske inte är den perfekta matchen just för mig :) Men ska prova och se hur det går. Gruppen verkar trevlig iaf^^

Igårkväll failade jag dock. Sambons föräldrar, varav fadern jobbar som pilot, kom hem med mat från en restaurang i Thailand (thai take-away på riktigt haha) så jag åt några vårrullar för mycket och smakade på Mango sticky rice. Dock mycket mindre än vad jag hade ätit vanligtvis, så det är väl någon slags framgång :) Blir att gå några extra tusen steg och kanske dra till gymmet en extra gång :)
  • Deffad

Lycka till allihopa och här har ni lite hjälp i deffandet. För ni tränar väl så att ni behåller musklerna? Gå ner i vikt kan vem som helst med att äta mindre men risken är att man då blir "smalfet" man ser alltså likadan ut som innan förutom att man sjunker ihop och blir mindre.

Den nämnda hjälpen: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

D
    et kan uppfattas som mycket text men läs den några gånger, den hjälpte mig när jag behövde gå ner i vikt för några år sedan.

• Anonym (svärmor, känslig)

Hej alla tjockisar och smalisar.

Ni kommer väl ihåg att det handlar om energi in/energi ut. 

Du kan aldrig gå ned i vikt genom träning, om du inte tränar sjukt mycket.

Det är din kost du måste ändra. Stryk alla kolhydrater, glöm light-produkter o sån skit. 

LCHF är det som gäller!

• Anonym (Victoria)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-10 10:46:41 följande:
    Här har det hänt grejer minsann, och vad roligt att fler kommer till vår grupp:)!
    Och duktiga är ni, gött tjejer!!

Igår var mitt sötsug helt sjukt!! Skulle kunna vända upp och ner på socker skålen och hälla i mig. Men jag höll mig, jäkla stolt över det! Inte ens en pralin ur alla de där kartongerna man har rörde jag.

Får med skylla på vädret, för det var pissregn här hela dagen med igår, så igår blev det noll motion. Men får ta igen det idag, idag är det uppehåll!

Ha en bra dag:)
    Vad tråkigt att du också har pissväder, här är det likadant :/ längtar verkligen till våren nu men bävar inför februarivädret! Men kommer det snö så ska minsann skridskorna fram!

Riktigt starkt jobbat!! Jag kommer nog få stålsätta mig ikväll då sambon beställt ostbågar och sonen ska ha glass.... Vi ska ha hamburgare ikväll så funderar på att göra någon god dipp till som man kan dippa grönsaksstavar i om jag inte blir proppmätt på burgare vill säga :D Ska tänka på dig ikväll när suget sätter in och inspireras av din styrka Bettan!!

Ha en bra dag du också :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben