• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Victoria)
    Anonym (Jessica) skrev 2014-01-09 09:48:09 följande:

Tisdagar får bli min vägdag, räknar dock inte mig någon nedgång initialt, då fokus ligger på att ta kontroll över vad jag stoppar i mig och när. Jag har varit grymt duktig dock. Inget godis på fyra dagar. Det var läääänge sedan :)

Jag tror att det är bra att ha lite koll på kalorier i alla fall. Vetskapen om att ett par ostmackor innehåll lika många kcal som 100g choklad var revolutionerande för mig. Nyttig mat som banan och müsli har också högt kcal. Det är bra för mig att ha någorlunda koll, även om jag inte väger någon mat.

Fatsecret har jag laddat ner, gratisapp till Android.
    När väger du dig, och hur länge har du "dietat". Jag är bara på dag fem :)
    Måste svara dig också innan jag går...

Tror det är sunt att tänka så som du och försöker göra det själv också. Det viktigaste är ju som du säger inte viktnedgången i sig utan att ha mer koll på matvanorna. Riktigt duktigt att du inte ätit godis på 4 dagar!! Jag hade snedsteg både igår och i tisdags.... Var inte lätt med omställningen att gå tillbaka till "vardagen". Men det blev inte jättemycket ändå, så nya tag nu. Målet får bli att inte äta godis över helgen, får då spårar det ofta ur helt.

Jag började för drygt en vecka sedan så har min vägdag imorgon! Ingen aning om det är + eller - men tycker att vissa byxor nu sitter lite bättre och att magen blivit mindre, det är ju i sig positivt!

Jag ska också ta och ladda hem någon viktapp nu när ni är så många som skrivit om det. Får kika på det ikväll:) behöver nog också lite mer koll på vad saker och ting innehåller energimässgt....

Ha en bra dag Jessica! Och hoppas det blir din 5:e dag utan godis, jag vet att du kan göra det!
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-09 09:42:42 följande:
    Du är så välkommen att joina! :) Desto fler desto större chans tror jag vi har att peppa oss igenom våren till ett smalare (och sundare) liv! Tror inte du är ensam om det här med att motivationen lätt försvinner på vägen efter några veckor. Jag tror att man får försöka ha det i tankarna, att det är helt normalt att det går ner en del i början och sen kanske stannar upp. Vi får puscha varandra i svåra stunder och tänka på att även om det blir lite snedsteg så blir det ändå mer minus i slutändan :) Imponerad av att du är skivstångsledare! Räkna med att många av oss kommer fråga dig om träningstips Jag tänkte försöka få lite koll på maten här i första hand och få ut arslet på promenader, men sen om några veckor ska jag börja träna mer styrka. Som det ser ut nu blir det nog hemmapass. Skönt med en stöttande sambo, min är tvärtom, han köper hem chokladkakor varje dag :/ Jag får stålsätta mig, men igår så föll jag dit efter två hårda jobbdagar :/ Men jag ger inte upp, vägning imorgon och idag blir det bara bra mat. Ska se till att undvika snackset i helgen också! Men du, då har du ju inte gått upp egentligen över jul, då var det bara vatten :) Det här kommer vi fixa! Hur mycket vill du gå ner ung? Eller det viktigaste är väl hur man trivs, inte vad vågen visar! Som sagt, lustigt att man kan se så lika ut trots att man väger helt olika :) Jag är ju inte överviktig egentligen, men tittar man på min kropp så är den allt annat än hälsosam!!

Haha, fråga på men jag är ingen expert. Våra gyminstruktörer är de som är riktigt duktiga. :) Det är ju rätt lätt att inte äta choklad om det inte finns hemma men att ha det i skåpet och stå emot kräver nästan omänsklig karaktär om man är sockersugen. Jag kan lätt stå emot att köpa snacks och choklad när jag är i affären men då är det ju bara i några minuter. Att ha det hemma är att be om problem... Kan du inte be din sambo äta chokladen innan han kommer hem? Min stora utmaning kommer nästa vecka, fyra nätter borta på konferens. Nästan alla veckans måltider på restaurang.... Plus att det alltid brukar ligga massa choklad och annat godis på bordet under mötena och så småkakor till fikat... Vi har förbeställt några middagar så jag har kunnat göra smarta val redan nu, skippade till exempel desserten båda kvällarna och inte beställt alkohol. Men jag bävar lite inför att tvingas ha sådan superkaraktär hela veckan! Jag tänker att jag bara måste bestämma mig att inte ens smaka nåt för har jag väl börjat är det kört!
  • Anonym (Alice)

Jag hoppar på här :) 

Längd: 1.72

Startvikt: 81kg

Målvikt: 70kg

Vikt imorse: 79.4

Började förra torsdagen. Tar hjälp av iTrim, även om jag är lite osäker på om det verkligen är rätt sätt för mig. Klickar inte helt med personalen. Matvis så byter jag delvis ut mat mot ersättning (specialgröt till frukost och måltidsbar till mellanmål), lunch och middag blir kött och grönsaker enligt "handflatemetoden minus". Detta mest för att jag är mjölkproteinsallergiker, så det finns väldigt få ersättningar som jag faktiskt kan äta utan att få problem med mage och immunförsvar efteråt. 

I övrigt försöker jag gå 10.000 steg om dagen, träna två gånger i veckan, äta vid regelbundna tider och dricker endast vatten, te och kaffe. 

Denna veckan har varit sjukt påfrestande pga dålig sömn och min metabolism har kommit igång-> kroppstemperaturen höjs-> känner mig febrig konstant. -.- 

Men men, det känns faktiskt inte så galet svårt som jag trodde att det skulle göra! Det är och borde vara möjligt :)

• Anonym (Alice)

Kan tillägga att min kroppsform är sjukt kurvig, riktig timglasform, så ser inte stor ut alls. Men vill gärna bli piggare, må bättre och minska risken för sjukdomar :) 

• Anonym (87,4)
    Anonym (Victoria) skrev 2014-01-09 09:42:42 följande:
    Du är så välkommen att joina! :) Desto fler desto större chans tror jag vi har att peppa oss igenom våren till ett smalare (och sundare) liv! Tror inte du är ensam om det här med att motivationen lätt försvinner på vägen efter några veckor. Jag tror att man får försöka ha det i tankarna, att det är helt normalt att det går ner en del i början och sen kanske stannar upp. Vi får puscha varandra i svåra stunder och tänka på att även om det blir lite snedsteg så blir det ändå mer minus i slutändan :) Imponerad av att du är skivstångsledare! Räkna med att många av oss kommer fråga dig om träningstips Jag tänkte försöka få lite koll på maten här i första hand och få ut arslet på promenader, men sen om några veckor ska jag börja träna mer styrka. Som det ser ut nu blir det nog hemmapass. Skönt med en stöttande sambo, min är tvärtom, han köper hem chokladkakor varje dag :/ Jag får stålsätta mig, men igår så föll jag dit efter två hårda jobbdagar :/ Men jag ger inte upp, vägning imorgon och idag blir det bara bra mat. Ska se till att undvika snackset i helgen också! Men du, då har du ju inte gått upp egentligen över jul, då var det bara vatten :) Det här kommer vi fixa! Hur mycket vill du gå ner ung? Eller det viktigaste är väl hur man trivs, inte vad vågen visar! Som sagt, lustigt att man kan se så lika ut trots att man väger helt olika :) Jag är ju inte överviktig egentligen, men tittar man på min kropp så är den allt annat än hälsosam!!

Glömde bort att svara på frågan om hur mycket jag vill gå ner. Jag har inte satt ett exakt mål men 20 kg till nästa jul vore fantastiskt och inte alls omöjligt om jag kan hålla mig på den smala vägen... -10 till sommaren! Att komma under 70 ska firas stort! Jag tror jag nog mår bäst om jag ligger någonstans 65 och under. Jag är muskulös och tror aldrig jag kommer vara någon späd liten tjej med BMI 20. Får se hur det känns och ser ut när jag är där helt enkelt.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-09 09:17:47 följande:
     Ofta i samband med någon fest eller resa där jag misslyckas med att hålla koll på maten. Vet inte hur jag ska knäcka den nöten! Har någon några bra idéer?...

Så min plan är att köra rätt tufft i fem veckor och sen sakta mer lite grann. Första fem veckorna är det nolltolerans mot socker, snacks och alkohol. Sen får det bli bara vid speciella tillfällen som om vi är bortbjudna på middag eller liknande. Inget godis i soffan bara för att det är fredag. Jag tror jag måste bryta mönstret med att äta "bara för att". Mat ska vara gott men framförallt till för att stilla hungern. Inget annat. Som tur är har jag en sambo som är med på tåget och inte köper hem snacks och godis. Men att det ska vara så jäkla svårt att stå emot!? Förresten, ursäkta bristen på radbrytningar, skriver från ipaden.
    Hur många gånger om dagen äter du? Jag har märkt att mitt sockersug försvinner helt när jag äter 4ggr om dagen med 3-4h mellanrum. Är sådan som annars äter choklad så fort jag får syn på det, men i söndags hade jag kladdkaka och sorbet framför näsan på mig i en halvtimme, kände inte ens för en tugga :)
  • Anonym (Alice)

Haha glömde skriva till den första delen av citatet...

På fest så tycker jag det är lättast att ge sig själv en ranson. "Såhär mycket får jag äta ikväll, varken mer eller mindre" och så räknar man helt enkelt. Kanske låter trist, men man håller koll :) 

• Anonym (87,4)

Hur har dagen gått här då? Själv har jag lyckats hålla mig från McDonalds som sambon åt. Åt en sån där naturdiet mealbar istället. Har dem som mellanmål ibland eftersom det bara är 210 kcal. Men den här var inget bra...brukar äta de som är extra protein i men ville testa en ny smak. Tog fem minuter så reagerade jag på något ämne och läpparna började klia. :( sambon får ta de fem som är kvar så får jag hålla mig till gamla vanliga. Typiskt. Men, nu är ser spinning som gäller ikväll. Ska åka strax. Ska ni träna ikväll?

• Anonym (Li)

En fråga, någon som äter någon typ viktminskningstabletter? Typ alli, glucosanol, liposinol (säljs på Apoteket).

Funderar på ta viktminskningstableter för att öka viktminskningen, MEN ändå fortsätta äta bra och ordentligt :).

• Anonym (Stor.)

Jag kan ju inte väga mig eftersom jag väger för mycket.
    I går hade jag besök av sjukgymnasten o hon tyckte jag behövde ett starkare/hårdare theraband att träna med.
    så det har jag kämpat med idag Det måste ju vara en framgång.

Svar på tråden Anonyma viktklubben