Anonym (Jessica) skrev 2014-01-09 09:48:09 följande:
Tisdagar får bli min vägdag, räknar dock inte mig någon nedgång initialt, då fokus ligger på att ta kontroll över vad jag stoppar i mig och när. Jag har varit grymt duktig dock. Inget godis på fyra dagar. Det var läääänge sedan :)
Jag tror att det är bra att ha lite koll på kalorier i alla fall. Vetskapen om att ett par ostmackor innehåll lika många kcal som 100g choklad var revolutionerande för mig. Nyttig mat som banan och müsli har också högt kcal. Det är bra för mig att ha någorlunda koll, även om jag inte väger någon mat.
Fatsecret har jag laddat ner, gratisapp till Android.
När väger du dig, och hur länge har du "dietat". Jag är bara på dag fem :)
Måste svara dig också innan jag går...
Tror det är sunt att tänka så som du och försöker göra det själv också. Det viktigaste är ju som du säger inte viktnedgången i sig utan att ha mer koll på matvanorna. Riktigt duktigt att du inte ätit godis på 4 dagar!! Jag hade snedsteg både igår och i tisdags.... Var inte lätt med omställningen att gå tillbaka till "vardagen". Men det blev inte jättemycket ändå, så nya tag nu. Målet får bli att inte äta godis över helgen, får då spårar det ofta ur helt.
Jag började för drygt en vecka sedan så har min vägdag imorgon! Ingen aning om det är + eller - men tycker att vissa byxor nu sitter lite bättre och att magen blivit mindre, det är ju i sig positivt!
Jag ska också ta och ladda hem någon viktapp nu när ni är så många som skrivit om det. Får kika på det ikväll:) behöver nog också lite mer koll på vad saker och ting innehåller energimässgt....
Ha en bra dag Jessica! Och hoppas det blir din 5:e dag utan godis, jag vet att du kan göra det!