• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)

Måste ha krymt magsäcken. Det jag normal brukat äta till lunch har jag kunnat dela på två potioner och åt hälften igår och resten idag. Till middag blev det jordärttskockssoppa och en pankaka till efterrätt och förvånas över hur mätt jag känner mig.  

• Anonym (Alice)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-30 19:31:18 följande:
    Det är typ den nivån jag också håller. Har kommit på min hemliga övning att dra in magmusklerna så de spänns och så hålla så. Fungerar fint att köra den övningen medans man nattar barnen.  
    Hittade ett träningsschema på pinterest som ska resultera i att man kan göra plankan i 5 MINUTER. Helt sjukt ._. Blir matt bara av att tänka på det.

Har gått ner 4.4kg rent fett, och 1kg muskelmassa. Helt ok fördelning ändå :) 
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-30 20:14:45 följande:
    Hittade ett träningsschema på pinterest som ska resultera i att man kan göra plankan i 5 MINUTER. Helt sjukt ._. Blir matt bara av att tänka på det.

Har gått ner 4.4kg rent fett, och 1kg muskelmassa. Helt ok fördelning ändå :) 
    måste vara därför det heter pintest

Hur har du fått reda på hur mkt rent fett du gått ner? 
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-30 19:38:33 följande:
    Måste ha krymt magsäcken. Det jag normal brukat äta till lunch har jag kunnat dela på två potioner och åt hälften igår och resten idag. Till middag blev det jordärttskockssoppa och en pankaka till efterrätt och förvånas över hur mätt jag känner mig.  

Jag har märkt samma sak. Kul va?!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-30 20:27:27 följande:
    måste vara därför det heter pintest

Hur har du fått reda på hur mkt rent fett du gått ner? 
    De har en speciell våg på Itrim som mäter kroppssammansättningen. Hur mycket fett, vatten, muskler, ben har man i kg och %enhet... Som också ser hur mycket visceralt fett (sånt bukfett som täcker organen) man har osv.. :)
  • Anonym (Victoria)

Hej tjejer!

Gud vad jag har haft att göra, har inte ens loggat in här på evigheter!! Jobbigt när livet stressar förbi och det känns som om man själv står kvar på perrongen.

Med maten har det gått upp och ner men den här veckan började jag med 5:2 fasta, blev inspirerad av min mamma och tänkte att det kanske kan hjälpa mitt sockersug. Om inte annat så får jag kanske en hälsosammare kropp på köpet. Och det har faktiskt gått bra, över förväntan. Dricker kaffe med en skvätt mjölk på morgonen och sedan har jag brutit fastan på kvällen med middag med familjen. Ska bli spännande att se om det också ger resultat på vågen längre fram. Vägde mig idag och just nu ligger min vikt på 56,5 kg (dock har jag m_e_n_s).

Gud vad roligt att läsa om era fina resultat!! :) Jag får se om jag lägger in en ny magbild snart, kanske nästa fredag när vi är inne i februari.

Ska se till att kika in här oftare, nu väntar mer jobb. Hoppas ni alla får en underbar helg med en mysig fredag!

• Anonym (mammakropp)

61,1kg i morse dvs -0,5kg sen i måndags men nu väntar ju helgen och kommer väll i vanlig ordning gå upp hälften igen så jag landar på kanske 61,3kg till måndags officiella invägning. Drömmer om att komma under 61kg sträcket nästa vecka.

Hade hoppats på att min mamma träningsbok skulle ha kommit med posten igår men nä ser ut som jag måste vänta till nästa vecka. Surt, jag som var så sugen på att komma igång och testa.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-30 20:57:55 följande:
    De har en speciell våg på Itrim som mäter kroppssammansättningen. Hur mycket fett, vatten, muskler, ben har man i kg och %enhet... Som också ser hur mycket visceralt fett (sånt bukfett som täcker organen) man har osv.. :)

Jag skulle vilja göra en riktig sån mätning men har ingen aning om vart man ska vända sig. Frågade på mitt gym, ringde vårdcentralen, har googlat men det enda jag hittar är inne i Sthlm och på dumma tider när jag är ensam med barnen. Buuuu... Funderar på att köpa en sån våg men de är ju inte riktigt tillförlitliga men däremot så kan man ju se hur det förändras över tid.
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-31 08:18:03 följande:

Jag skulle vilja göra en riktig sån mätning men har ingen aning om vart man ska vända sig. Frågade på mitt gym, ringde vårdcentralen, har googlat men det enda jag hittar är inne i Sthlm och på dumma tider när jag är ensam med barnen. Buuuu... Funderar på att köpa en sån våg men de är ju inte riktigt tillförlitliga men däremot så kan man ju se hur det förändras över tid.
    Har du Let's deal appen? De har ett erbjudande nu på en sån våg, 195kr bara. Sen är den ju såklart inte som sådana "riktiga" som de har på gym och så, men man kanske kan få lite mer koll iaf:)
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-31 08:18:03 följande:

Titta in på www.medistore.se/egenvard/vagar/analysvagar också. De verkar rätt pålitliga :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben