• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Morrn, morrn från sjuksängen. Uttråkad tjej här.... Men vågen gör sitt. Stannade på 81.4 kg i morse så det blir exakt -6 kg sen 2:a januari. :)

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-31 09:54:39 följande:
    Morrn, morrn från sjuksängen. Uttråkad tjej här.... Men vågen gör sitt. Stannade på 81.4 kg i morse så det blir exakt -6 kg sen 2:a januari. :)
    Grattis!:D
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-31 12:31:23 följande:
    Grattis!:D

Man gör ju inte av med så mycket energi när man är sjuk så 1300 kcal/dagen är rätt lätt att hålla. :) ofrivillig hjälp på vägen liksom.
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-31 13:18:34 följande:

Man gör ju inte av med så mycket energi när man är sjuk så 1300 kcal/dagen är rätt lätt att hålla. :) ofrivillig hjälp på vägen liksom.
    Det var just så jag kom tillbaka till min ursprungsvikt efter första barnet. Så får säga hemska underbara vinterkräksjuka om det årets omgång ;) 

6kg ner är ju jätte bra jobbat. Jag är liksom glad för bara några gram. Allt som pekar på neråt är liksom bra. 
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-31 13:30:35 följande:
    Det var just så jag kom tillbaka till min ursprungsvikt efter första barnet. Så får säga hemska underbara vinterkräksjuka om det årets omgång ;)  6kg ner är ju jätte bra jobbat. Jag är liksom glad för bara några gram. Allt som pekar på neråt är liksom bra. 

Jag tänkte mig 21 kg till så jag har ju lite att ta av så att säga. ;) Hoppas på att väga 60 kg någon gång i höst. 70 till sommaren. Men jag föredrar nog en förkylning framför vinterkräksjukan....hua!! Dessutom går jag bara ner vatten när ja gör magsjuk och lägger på mig allt lika snabbt igen.
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-31 13:40:32 följande:

Jag tänkte mig 21 kg till så jag har ju lite att ta av så att säga. ;) Hoppas på att väga 60 kg någon gång i höst. 70 till sommaren. Men jag föredrar nog en förkylning framför vinterkräksjukan....hua!! Dessutom går jag bara ner vatten när ja gör magsjuk och lägger på mig allt lika snabbt igen.
    Hur ja la på mig efter den där vinterkräksjukan kan jag väll inte riktigt svara på, eller jo jag la på mig en hel graviditet +25kg :P  Från 52kg till 77kg helt galet, inte konstigt jag tyckte det var lite jobbigt för knäna där i slutet. 
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-31 14:20:29 följande:
    Hur ja la på mig efter den där vinterkräksjukan kan jag väll inte riktigt svara på, eller jo jag la på mig en hel graviditet +25kg :P  Från 52kg till 77kg helt galet, inte konstigt jag tyckte det var lite jobbigt för knäna där i slutet. 

Ja det är en rätt ordentlig viktökning på kort tid! Själv vill jag då ordning på min rygg och förhindra att knäna bråkar i framtiden.
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-31 19:18:29 följande:

Ja det är en rätt ordentlig viktökning på kort tid! Själv vill jag då ordning på min rygg och förhindra att knäna bråkar i framtiden.
    Är därför jag vill få rätsida på vikten igen. Sen kanske jag inte måste ner till 52kg igen utan kan ju tänka mig en högre vikt mot mer muskler. Firar fredag med att bli bokad på en jobbintervju om 2v. Är nu super peppad att köra på för att komma i form för det som ett bonus kortsiktigt delmål. 
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-31 19:41:47 följande:
    Är därför jag vill få rätsida på vikten igen. Sen kanske jag inte måste ner till 52kg igen utan kan ju tänka mig en högre vikt mot mer muskler. Firar fredag med att bli bokad på en jobbintervju om 2v. Är nu super peppad att köra på för att komma i form för det som ett bonus kortsiktigt delmål. 

Grattis till jobbintervjun! Superkul! Håller tummarna för att du får det också!
  • Anonym (IA)

Roligt att det går så bra för alla... Min våg stannade på 75,3 i morse. Det är -4,8 sen 7/1. Men, det där med vanor och småätande är något vi behöver se över hela familjen. Så jag funderar om något har nåt recept på kalorisnåla, lättbakade kex, som kan vara okej att gå och ta av för den som är sugen? Tänker mig nåt baserat på kli, linfrö och ägg. Behövs nåt mer?

Svar på tråden Anonyma viktklubben