• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Morrn, morrn! Hur går det för er? Hoppas ni hade roligare fredagar än jag. Låg och hostade på soffan hela dagen och kvällen. Större delen av dagen låg jag under två duntäcken iklädd mjukisbyxor och en luvtröja plus halsduk och frös ändå! Sen helt plötsligt började jag svettas och tio minuter senare hade jag kastat av täckena och strippat till trosor och bh. Tror något slog om i kroppen så nu är det väl bara att svettas ut skiten. Har en vilopuls på nästan 90 slag i minuten. När jag är frisk ligger den på 52-54....snacka om att kroppen jobbar hårt! Men jag hoppas vågen kryper neråt i alla fall. Ingen risk för snedsteg i alla fall, har ingen vidare aptit. Hoppas ni har bra helger i alla fall och att ni kan fortsätta hålla koll på vad ni äter så att vi kan blir de där pinglorna till sommaren!

• Anonym (87,4)
    Anonym (IA) skrev 2014-02-01 09:01:00 följande:
    Roligt att det går så bra för alla... Min våg stannade på 75,3 i morse. Det är -4,8 sen 7/1. Men, det där med vanor och småätande är något vi behöver se över hela familjen. Så jag funderar om något har nåt recept på kalorisnåla, lättbakade kex, som kan vara okej att gå och ta av för den som är sugen? Tänker mig nåt baserat på kli, linfrö och ägg. Behövs nåt mer?

Jag har inget bra recept tyvärr men riskakor tycker jag är bra att knapra på när man bara behöver just något att knapra på. Finns ju flera goda smaker också.
  • Anonym (87,4)
    Roligt att det går så bra för alla... Min våg stannade på 75,3 i morse. Det är -4,8 sen 7/1. Men, det där med vanor och småätande är något vi behöver se över hela familjen. Så jag funderar om något har nåt recept på kalorisnåla, lättbakade kex, som kan vara okej att gå och ta av för den som är sugen? Tänker mig nåt baserat på kli, linfrö och ägg. Behövs nåt mer?

Glömde ju säga grattis till nedgången också! Det kommer säkert bli minus fem kilo till 7/2!
  • Anonym (87,4)

Hej, hej! Hoppas ni haft bra lördag! Tänkte jag ska kika på melodifestivalen och INTE äta snacks. :). Tror jag börjat bryta min ovana med att känna att jag måste äta något när jag tittar på tv. Pysslar med "paddan" istället. Ikväll har jag roat mig med att kika på klänningar på nätet. Suktat efter sånt jag kan köpa och glida runt i när jag klarat av mitt viktmål. Nog för att jag gör det här mets för att hälsan kräver det, men det skadar ju inte att ge egot lite också. :)

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-01 20:00:17 följande:
    Hej, hej! Hoppas ni haft bra lördag! Tänkte jag ska kika på melodifestivalen och INTE äta snacks. :). Tror jag börjat bryta min ovana med att känna att jag måste äta något när jag tittar på tv. Pysslar med "paddan" istället. Ikväll har jag roat mig med att kika på klänningar på nätet. Suktat efter sånt jag kan köpa och glida runt i när jag klarat av mitt viktmål. Nog för att jag gör det här mets för att hälsan kräver det, men det skadar ju inte att ge egot lite också. :)
    Har inte klarat kvällen snacksfritt men hade ett underskott på dagens intag så det känns som det förlåter lite. Måste uppdatera typ hela min garderob och passar på och ego gottar mig i detta. Har aldrig brytt mig så mkt om kläder men har nu suttit länge och väl och kollat runt på modebloggar och funderat på vad för stil jag är ute efter. Får akta så man inte sitter för länge och funderar så rumpan blir platt ;) 
  • Anonym (Bettan)

Jag sitter med och kollar kläder typ hela tiden, haha! Så sugen på massa nytt, men det får vänta tills jag nått mitt mål.

Jag har fixat ett inspoo album på min telefon där jag lägger in kläder jag vill ha och inspirerande bilder, kul grej tycker jag:)

Igår blev det lite för mkt nötter och popcorn, och muffins förresten.. Så idag är det på det igen, har hunnit med en timme på gymet och ska strax göra lite övningar från Olga Rönnbergs bok.

• Anonym (87,4)

Jag vägde mig i morse och vågen hävdar att jag gått upp 1,3 kg sen i fredags.... Man kan verkligen inte lita på vågen. Har hållit mig på mina 1300kcal/dagen hela veckan men eftersom influensan vägrar ge med sig har jag inte rört på mig mer än nödvändigt. Tror vikten, plus lite extra, kommer att försvinna så fort jag är frisk igen.

• Anonym (Alice)

Gah. Nu är jag hemma efter en helg med läger. En av deltagarna sjuknade in i fredags natt och kräktes ända fram till morgonen när hans föräldrar kom och hämtade. Självklart blev jag den som tog hand om honom i början och slutet, samt sanerade de rummen han vistats i. Peppar peppar... 

I övrigt så har jag fått i mig lite större portioner än vanligt och 5 godisbitar. Vilket ändå är helt ok med tanke på hur lite man sovit och hur sötsugen man är egentligen.

• Anonym (Elin)

Usch vad jag ogillar väderomslag! Jag får så ont i mina leder och känner mig riktigt ynklig. Bara slask ute så jag vill inte ens gå utanför dörren, än mindre ut på promenader med vagnen. Har iaf skött träningen exemplariskt och även maten. Vi var på kalas igår och jag tog endast två stycken små sånna där chokladrån.

Testade mina jeans idag igen och jag måste få säga att det är rätt stor skillnad! Ska nog ta och putsa spegeln till nästa gång. Flört

• Anonym (Elin)
    Jag gör eget knäckebröd som jag tycker är hur gott som helst! Slänger ner lite vitlökspulver i smeten och strör över lite flingsalt innan det åker in i ugnen. Innehåller linfrön, havregryn, rågmjöl, sesamfrön, vallmofrön, salt och vatten. Bryter i småbitar som jag kan ta när jag är sugen.
Svar på tråden Anonyma viktklubben