• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

En promenad på nästan 6 km i rask takt är avklarad! Ikväll blir det gymmet. :) Jag har verkligen fastnat för träningen. Det trodde jag inte ens i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle göra.

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-03 11:45:34 följande:
    En promenad på nästan 6 km i rask takt är avklarad! Ikväll blir det gymmet. :) Jag har verkligen fastnat för träningen. Det trodde jag inte ens i min vildaste fantasi att jag någonsin skulle göra.

Vad kul! Du har blivit endorfinberoende! :) Jag är också träningsbiten, det är ju så skönt att svettas ordentligt och känna att man pressat ut allt. :D Här är det dock sjukstuga fortfarande. Det har vänt och vi börjar väl båda må lite bättre men jag blir fortfarande helt skakig bara av att gå till toaletten... Svårt att tro att jag utan problem sprng 30 minuter på bandet för mindre än en vecka sen. Jag vägde mig inte ens i morse. Väntar till på fredag och bokför fredagens 81,4 kg som den här måndagens vikt.
  • Anonym (Alice)

Frukost och träning avklarad. Min kondis har blivit sämre med viktnedgången märker jag O.o Men det är väl för att muskelmassa bryts ner långsamt tillsammans med de större mängderna fett... Eller så är det helt enkelt för energi underskottet. Så simpelt kan det nog vara. 

Känner mig sjukt uppsvälld från lägret fortfarande :( Drack nog för dåligt. Får hoppas att det går ner under veckan...

• Anonym (Li)

Jag tycker all mat är tråkig nu.  Behöver lite inspiration!!

Vad äter ni till frukost? (Jag klarar inte av kvarg, det vänder sig helt i magen på mig, men annars kan jag väl äta det mesta :). )

• Anonym (87,4)
    Anonym (Li) skrev 2014-02-03 12:42:08 följande:
    Jag tycker all mat är tråkig nu.  Behöver lite inspiration!! Vad äter ni till frukost? (Jag klarar inte av kvarg, det vänder sig helt i magen på mig, men annars kan jag väl äta det mesta :). )

Jag gör en egen müsli utan socker som jag äter med turkisk yoghurt och ett äpple eller en apelsin.
  • Anonym (Alice)
    Jag tycker all mat är tråkig nu.  Behöver lite inspiration!!

Vad äter ni till frukost? (Jag klarar inte av kvarg, det vänder sig helt i magen på mig, men annars kan jag väl äta det mesta :). )

Specialgröt med massa kanel och rismjölk till, älskar det!
    Men vanlig firberhavregröt med olika tillbehör? Ena dagen massa äpple, andra blåbär, tredje kanske banan är grejen? :)

Tänkte till ikväll eller imorgon testa detta, då jag senaste tiden varit sjukt sugen på indiskt..: 

paleomg.com/indian-chicken-and-rice-paleo-recipe/

• Anonym (IA)

Snyggt jobbat alla! Och kul med bilder Elin, syns jätteskillnad! Själv hamnade jag på 74,8 nu på morgonen. Det blir -5,3kg sen start för fyra veckor sen. Jag som trodde jag satte ett nästan omöjligt mål med -5 på sex veckor. Det här hade jag verkligen inte väntat mig!

Anonym (Elin) skrev 2014-02-02 19:45:27 följande:
    Jag gör eget knäckebröd som jag tycker är hur gott som helst! Slänger ner lite vitlökspulver i smeten och strör över lite flingsalt innan det åker in i ugnen. Innehåller linfrön, havregryn, rågmjöl, sesamfrön, vallmofrön, salt och vatten. Bryter i småbitar som jag kan ta när jag är sugen.

Tack för receptet, det ska testas! Jag har funderat lite om linfrön och kalorier. Hela linfrön passerar ju kroppen utan attbrytas ner, så då borde man inte behöva räkna energin på samma sätt?
  • Anonym (IA)
    Jag tycker all mat är tråkig nu.  Behöver lite inspiration!! Vad äter ni till frukost? (Jag klarar inte av kvarg, det vänder sig helt i magen på mig, men annars kan jag väl äta det mesta :). )

Jag äter oftast en knäckemacka med två hårdkokta ägg. Jag har upptäckt att jag står mig väldigt länge med ägg på morgonen, och det minskar risken att äta nåt dumt frammåt förmiddagen. Och kokta ägg på macka funkar bättre för mig. Blir inte en massa disk, och plock runt omkring, som annars har en förmåga att sabba goda vanor.
  • Anonym (Alice)

Nu har svullnaden gått ner och jag är nere på 75kg igen :) Ska man kämpa mot 74 som är nästa mål: BMI 25! 

Jag börjar bli sugen på att faktiskt bygga ordentliga muskler när jag väl kommit ner i vikt... Min sambo står tveksam då han inte vill ha hulken som flickvän :P

• Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-04 08:26:15 följande:
    Nu har svullnaden gått ner och jag är nere på 75kg igen :) Ska man kämpa mot 74 som är nästa mål: BMI 25! 

Jag börjar bli sugen på att faktiskt bygga ordentliga muskler när jag väl kommit ner i vikt... Min sambo står tveksam då han inte vill ha hulken som flickvän :P
    Man behöver inte se ut som hulken bara för att man har muskler! Min plan är att bygga lite muskler efter min viktnedgång, dels tycker jag att det är både snyggare med lite muskler och dels så är det bra för kroppen.

Den här kroppen: http://4.bp.blogspot.com/-cXAqvSpPXtI/TmhhtIbf-NI/AAAAAAAABFM/PNXdoZePBPw/s1600/jillian-michaels-hot-30-day-shred-hd.jpg ser mycket sundare ut än den här: http://ganeriviktsnabbt.se/wp-content/uploads/0306_miranda-kerr-bikini-pictures-1.jpg tycker jag.
Svar på tråden Anonyma viktklubben