• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-02 13:43:53 följande:
    Jag vägde mig i morse och vågen hävdar att jag gått upp 1,3 kg sen i fredags.... Man kan verkligen inte lita på vågen. Har hållit mig på mina 1300kcal/dagen hela veckan men eftersom influensan vägrar ge med sig har jag inte rört på mig mer än nödvändigt. Tror vikten, plus lite extra, kommer att försvinna så fort jag är frisk igen.
    Det är inte en massa vätska i kroppen nu när du är förkyld då?
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-02 19:41:45 följande:
    Usch vad jag ogillar väderomslag! Jag får så ont i mina leder och känner mig riktigt ynklig. Bara slask ute så jag vill inte ens gå utanför dörren, än mindre ut på promenader med vagnen. Har iaf skött träningen exemplariskt och även maten. Vi var på kalas igår och jag tog endast två stycken små sånna där chokladrån. Testade mina jeans idag igen och jag måste få säga att det är rätt stor skillnad! Ska nog ta och putsa spegeln till nästa gång.

Stoooor skillnad ju! Vad kul! Jag önskar jag hade tagit en bild på mina vanliga jeans när jag började. Har bara tagit en bild på mina super-tighta-inte-en-chans-jeans haha!
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-02 19:46:41 följande:
    Det är inte en massa vätska i kroppen nu när du är förkyld då?

Jo, det är det jag tror, vätska och hmm...lite annat.. Har varit förstoppad sen i torsdags. ;)
  • Anonym (mammakropp)

87,4 - Är det inte bara vätskebalansen i kroppen som är i obalans pga sjukdom. 

Elin - Bra jobbat. Det värsta med sådant här väder är väll att komma över tröskeln att komma ut. När man väl har klätt sig och kommit ut så brukar det iaf för min del gå rätt bra och sen känner man sig extra duktig i efterhand för att vädret inte hindrade än. 

Bettan - Förhoppningsvis så kommer min bok imorgon. Tycker du övningarna där fungerar som det enda träningsprogrammet om man följer bokens träningsschema eller behöver man kombinera det med någon annan träning?

Tycker faktiskt jag har haft en bra helg i jämförelse med hur de brukar kunna se ut. Har ätit bättre (iaf mindre) och rört mig mer än mina helger brukar innehålla. Upp till bevis imorgon och se vad det gett på vågen. Tyckte iaf ikväll att magen inte kvälls pyser ut så mkt som den gjort innan jag började här. 

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-02 20:26:47 följande:
    87,4 - Är det inte bara vätskebalansen i kroppen som är i obalans pga sjukdom.  Elin - Bra jobbat. Det värsta med sådant här väder är väll att komma över tröskeln att komma ut. När man väl har klätt sig och kommit ut så brukar det iaf för min del gå rätt bra och sen känner man sig extra duktig i efterhand för att vädret inte hindrade än.  Bettan - Förhoppningsvis så kommer min bok imorgon. Tycker du övningarna där fungerar som det enda träningsprogrammet om man följer bokens träningsschema eller behöver man kombinera det med någon annan träning? Tycker faktiskt jag har haft en bra helg i jämförelse med hur de brukar kunna se ut. Har ätit bättre (iaf mindre) och rört mig mer än mina helger brukar innehålla. Upp till bevis imorgon och se vad det gett på vågen. Tyckte iaf ikväll att magen inte kvälls pyser ut så mkt som den gjort innan jag började här. 

Jo, absolut. Jag tror det kommer försvinna lika snabbt igen. Kroppen gör som den vill när man är sjuk. Och jag är sååååå trött på att vara sjuk nu! Femte dagen i soffan, fyra dagar med feber, sambon är lika sjuk och vi hostar i kapp så ingen kan sova.
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-02 20:33:13 följande:

Jo, absolut. Jag tror det kommer försvinna lika snabbt igen. Kroppen gör som den vill när man är sjuk. Och jag är sååååå trött på att vara sjuk nu! Femte dagen i soffan, fyra dagar med feber, sambon är lika sjuk och vi hostar i kapp så ingen kan sova.
    Hosta min fasa. Hade min livs värsta hosta förra året som höggravid. Hosta så jag var övertygad om att jag hade knäckt ett revben. Kunde inte änns vända mig i sängen (även om utgångsläget inte var så gott i mitt tillstånd) där jag la och tyckte synd om mig själv. 
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-02 20:26:47 följande:

87,4 - Är det inte bara vätskebalansen i kroppen som är i obalans pga sjukdom. 

Elin - Bra jobbat. Det värsta med sådant här väder är väll att komma över tröskeln att komma ut. När man väl har klätt sig och kommit ut så brukar det iaf för min del gå rätt bra och sen känner man sig extra duktig i efterhand för att vädret inte hindrade än. 

Bettan - Förhoppningsvis så kommer min bok imorgon. Tycker du övningarna där fungerar som det enda träningsprogrammet om man följer bokens träningsschema eller behöver man kombinera det med någon annan träning?

Tycker faktiskt jag har haft en bra helg i jämförelse med hur de brukar kunna se ut. Har ätit bättre (iaf mindre) och rört mig mer än mina helger brukar innehålla. Upp till bevis imorgon och se vad det gett på vågen. Tyckte iaf ikväll att magen inte kvälls pyser ut så mkt som den gjort innan jag började här. 

Då håller vi tummarna för att den kommer idag!

Ja absolut, det tycker jag. Om man kombinerar det med promenader någon gång i veckan så blir det nog komplett så att säga. Finns olika träningsprogram för olika perioder. Nu i början behövs en pilates boll.
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-02-03 07:09:30 följande:
    Då håller vi tummarna för att den kommer idag!
    Ja absolut, det tycker jag. Om man kombinerar det med promenader någon gång i veckan så blir det nog komplett så att säga. Finns olika träningsprogram för olika perioder. Nu i början behövs en pilates boll.
    En pilatesboll finns längst in i förrådet. Får ta och rota fram den idag och förflytta till garderoben. Ny vecka så nu laddar vi om för nya tag. 
  • Anonym (Elin)

God morgon tjejer! Jag skulle ju inte väga mig idag egentligen men gjorde det ändå. Positiv överraskning! Mina två timmar på gymmet både i lördags och igår har gett resultat. På fyra veckor har jag nu gått ner 5,6 kg. Det känns helt underbart! Ska försöka ta en promenad under dagen och ikväll blir det gymmet.

• Anonym (mammakropp)
    Veckans invägning 

Startvikt    V1 V2  V3        V4         V5      V6
    ca63kg       -    -    62,7kg  61,9kg  61,6kg  60,8kg

Jippi under 61kg sträcket och mkt bättre resultat än jag någonsin hade kunnat tänka mig. Tenderar ju att gå upp lite av min vecko nedgång igen under helgen men inte denna veckan alltså. 

Svar på tråden Anonyma viktklubben