Anonym (Bettan) skrev 2014-02-22 22:45:08 följande:
Igår var jag bjuden på middags bjudning, bland de som var där så är de två som jag inte går ihop med, men som är nära familjen, därför träffas vi ofta. Jag har sett fram emot att träffa de när de syns att jag har gått ner i vikt, och de senaste två veckorna har folk börjat kommentera.
När jag kommer in i rummet igår så kollar de på mig som om deras ögon ska ploppa, men säger inget. Men de andra i sällskapet börjar kommentera och tycka att jag är så duktig och att det verkligen syns. Lite senare när jag är i ett annat rum, så hör jag hur de två jag i te går ihop med, börjar fråga ut min kille om hur jag har gjort.
Alltså, vilken lycka jag har i kroppen nu! Jag har visat dom, och jag ska visa dom ännu mer! Revansch efter all skit de gjort mot mig!
Behövde bara få skriva av mig lite:)
Och visst blir man glad när folk märker? Men vad är det med alla som inte säger något men som ser?
Den känslan är underbar, ta till vara på den!
Men kan nog vara så att de som inte nämner det trots att de märker, inte vill riskera att trampa på en öm tå. Vikten är ju väldigt känslig i många fall, och det finns de som inte alls vill prata om det för att de skäms över att de "bantar" eller dylikt. Jag är ju själv väldigt öppen med vad jag håller på med nu, och har inte alls svårt att nämna det för folk och då känner de väl sig bekväma i att kommentera eventuella framsteg också.
Samtidigt som jag fortfarande har svårt för när vissa släktingar kommenterar det, för det finns en sådan historia sen tidigare om hur de har klagat på min vikt osv. Då finns det för många sårade minnen kvar för att jag ska kunna ta in det positiva, tyvärr.