• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (IA)

Grymt jobbat Elin! Skillnaden är ju jättestor! Själv sitter jag ensam hemma och tycker synd om mig, och för första gången sen jag hoppade in i tråden känner jag ett påträngande behov av att tröstäta. Tyvärr (eller kanske tur) är jag för mätt för att fixa det. Ett litet dilemma med att magsäcken krymper, man får verkligen prioritera bra mat i första hand, annars ryms den inte! På tisdag fyller jag år. Då har jag hållit på i exakt sex veckor. Målet jag satte för mig själv var fem kilo på de sex veckorna. Jag trodde aldrig att det skulle gå, men i morse visade vågen att jag hittills tappat 6,9 kg. Just nu kan jag inte riktigt glädjas, utan känner mer "jaha, vad ska jag göra sen då?" Jag vill ju ner till 65, men de här sex veckorna har sporrat mig, och nu är det delmålet snart över. Känns som dagen efter festen, och nu återstår bara det där tråkiga att städa upp...

• Anonym (87,4)
    Anonym (IA) skrev 2014-02-13 18:49:54 följande:
    Grymt jobbat Elin! Skillnaden är ju jättestor! Själv sitter jag ensam hemma och tycker synd om mig, och för första gången sen jag hoppade in i tråden känner jag ett påträngande behov av att tröstäta. Tyvärr (eller kanske tur) är jag för mätt för att fixa det. Ett litet dilemma med att magsäcken krymper, man får verkligen prioritera bra mat i första hand, annars ryms den inte! På tisdag fyller jag år. Då har jag hållit på i exakt sex veckor. Målet jag satte för mig själv var fem kilo på de sex veckorna. Jag trodde aldrig att det skulle gå, men i morse visade vågen att jag hittills tappat 6,9 kg. Just nu kan jag inte riktigt glädjas, utan känner mer "jaha, vad ska jag göra sen då?" Jag vill ju ner till 65, men de här sex veckorna har sporrat mig, och nu är det delmålet snart över. Känns som dagen efter festen, och nu återstår bara det där tråkiga att städa upp...

Det är då man går ut och shoppar nya kläder! :D
  • Anonym (87,4)

Hej å hå, första spinningpasset efter influensan var inte enkelt men nu är det avklarat! Tycker dessutom att mina träningskläder sitter snyggare så jag är nöjd. Men jag skulle vilja gå ner 10 kg till 1/3 men jag tror inte jag kommer lyckas. Det är ca 3,5 kg på drygt två veckor och det blir rätt omöjligt. Men jag längtar till minus 10, då "får" jag köpa nya jeans. :) Föresten, åt en ruskigt god kycklingsoppa ikväll som vara är bara 360 kcal per portion. Säg till om ni vill ha receptet, det är jättegott men den ska koka i typ sex timmar så det är ett helgprojekt. :) Fast jag funderar om den kanske inte blir lika god om man bara kokar den i typ två timmar...

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-13 19:33:35 följande:
    Hej å hå, första spinningpasset efter influensan var inte enkelt men nu är det avklarat! Tycker dessutom att mina träningskläder sitter snyggare så jag är nöjd. Men jag skulle vilja gå ner 10 kg till 1/3 men jag tror inte jag kommer lyckas. Det är ca 3,5 kg på drygt två veckor och det blir rätt omöjligt. Men jag längtar till minus 10, då "får" jag köpa nya jeans. :) Föresten, åt en ruskigt god kycklingsoppa ikväll som vara är bara 360 kcal per portion. Säg till om ni vill ha receptet, det är jättegott men den ska koka i typ sex timmar så det är ett helgprojekt. :) Fast jag funderar om den kanske inte blir lika god om man bara kokar den i typ två timmar...

Lät gott,  länka gärna! :)

Anonym (IA) skrev 2014-02-13 18:49:54 följande:

Och jag känner igen mig, det är där jag är nu. Så sjukt nära mitt delmål att jag inte riktigt vet hur jag ska göra sen :/ Blir inte bättre när man bara orkar ligga hemma och dega. Men nästa vecka får det bli nya tag! :)

• Anonym (Bettan)

Imorgon kväll är inte mannen hemma ( dåligt tajmat jag vet! ) så då tänkte jag görs en lchf ost pizza, och baka lchf chokladbollar:)

Han är inte så mycket för lchf, ibland "lurar" jag honom dock, så det får bli mitt alla hjärtans dag mys:)

Hur ska ni andra fira? Om ni firar vill säga:)

• Anonym (Alice)

Mihihihi... 74,4 på vågen idag, hade skuttat upp och ner om jag hade energi till det! :D 

Idag ska jag fira genom god middag. Funderar på en rostad tomatsoppa alternativt sötpotatisnachos, följt av en paleo efterrätt. Antingen om det är bär med specialmaränger, en protein brownie med bär eller kanske en kokoscreme-caramel... Åh så svårt att bestämma sig haha :D

Framförallt ska jag fortsätta städa och köpa hem massa blommor. Har varit skitigt & stökigt för länge nu :P

• Anonym (87,4)

Fan vad sur jag blir på kroppen. UPP 1,3 kg sen i måndags hävdar vågen. Hoppas det bara är vätska inför mensen som ska komma snart, finns ingen annan anledning. Jag får dricka mycket vatten och försöka skölja ur kroppen och hoppas på bättre rider när mensen är över.

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-14 08:37:19 följande:
    Fan vad sur jag blir på kroppen. UPP 1,3 kg sen i måndags hävdar vågen. Hoppas det bara är vätska inför mensen som ska komma snart, finns ingen annan anledning. Jag får dricka mycket vatten och försöka skölja ur kroppen och hoppas på bättre rider när mensen är över.

Åh, lider med dig, fruktar slutet av nästa vecka. 

MEN nu när du säger det sådär, kanske därför vågen stått still i förra veckan för mig? Kan jag varit svullen för den där jäkla mellanblödningen som bestämde sig för att titta in?

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-14 08:21:06 följande:

Mihihihi... 74,4 på vågen idag, hade skuttat upp och ner om jag hade energi till det! :D 

Idag ska jag fira genom god middag. Funderar på en rostad tomatsoppa alternativt sötpotatisnachos, följt av en paleo efterrätt. Antingen om det är bär med specialmaränger, en protein brownie med bär eller kanske en kokoscreme-caramel... Åh så svårt att bestämma sig haha :D

Framförallt ska jag fortsätta städa och köpa hem massa blommor. Har varit skitigt & stökigt för länge nu :P

Toppen ju! Bra jobbat!

Men du.. Kokoscreme caramel?! Åh snälla du, dela recept! Låter helt magiskt då kokos och caramel är mina favoriter:)

87,4; Kroppen är så knasig den tiden i månaden. Ge det några dagar så har vätskan försvunnit. Min kropp hävdar samma sak den tiden i månaden.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-14 09:14:28 följande:
    Åh, lider med dig, fruktar slutet av nästa vecka.    MEN nu när du säger det sådär, kanske därför vågen stått still i förra veckan för mig? Kan jag varit svullen för den där jäkla mellanblödningen som bestämde sig för att titta in?

Säkert är det så, alla tjejer verkar svullna på i menstider. Det gör ju att man liksom vara kan få ner i vikt tre veckor varje månad, fjärde får man bara räkna bort. Tänker på det i bland när man ser biggest looser. När de har veckovägning är det ju jäkligt oschysst mot tjejerna de veckor de har mens. Tar de hänsyn till det? Jag har aldrig följt programmet.
Svar på tråden Anonyma viktklubben