Anonym (87,4) skrev 2014-02-13 19:33:35 följande:
Hej å hå, första spinningpasset efter influensan var inte enkelt men nu är det avklarat! Tycker dessutom att mina träningskläder sitter snyggare så jag är nöjd. Men jag skulle vilja gå ner 10 kg till 1/3 men jag tror inte jag kommer lyckas. Det är ca 3,5 kg på drygt två veckor och det blir rätt omöjligt. Men jag längtar till minus 10, då "får" jag köpa nya jeans. :) Föresten, åt en ruskigt god kycklingsoppa ikväll som vara är bara 360 kcal per portion. Säg till om ni vill ha receptet, det är jättegott men den ska koka i typ sex timmar så det är ett helgprojekt. :) Fast jag funderar om den kanske inte blir lika god om man bara kokar den i typ två timmar...
Lät gott, länka gärna! :)
Anonym (IA) skrev 2014-02-13 18:49:54 följande:
Grymt jobbat Elin! Skillnaden är ju jättestor! Själv sitter jag ensam hemma och tycker synd om mig, och för första gången sen jag hoppade in i tråden känner jag ett påträngande behov av att tröstäta. Tyvärr (eller kanske tur) är jag för mätt för att fixa det. Ett litet dilemma med att magsäcken krymper, man får verkligen prioritera bra mat i första hand, annars ryms den inte! På tisdag fyller jag år. Då har jag hållit på i exakt sex veckor. Målet jag satte för mig själv var fem kilo på de sex veckorna. Jag trodde aldrig att det skulle gå, men i morse visade vågen att jag hittills tappat 6,9 kg. Just nu kan jag inte riktigt glädjas, utan känner mer "jaha, vad ska jag göra sen då?" Jag vill ju ner till 65, men de här sex veckorna har sporrat mig, och nu är det delmålet snart över. Känns som dagen efter festen, och nu återstår bara det där tråkiga att städa upp...
Och jag känner igen mig, det är där jag är nu. Så sjukt nära mitt delmål att jag inte riktigt vet hur jag ska göra sen :/ Blir inte bättre när man bara orkar ligga hemma och dega. Men nästa vecka får det bli nya tag! :)