• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)
    Startvikt    V1 V2  V3         V4         V5      V6        V7       V8       V9
    ca63kg       -    -    62,7kg  61,9kg  61,6kg  60,8kg 60,7kg 60,2kg 59,5 

59.5kg!! Vad hände? Jublar för att ha kommit under 60kg sträcket samtidigt som jag undrar hur det gick till. Har varit förkyld och tung i kroppen hela veckan så har inte blivit någon träning eller promenader. Dessutom har det ätits en del "skräp" och befinner mig på mensens första dagar. Så känner mig faktiskt lite oförtjänt av en vicknedgång på 0,7kg.

Har iaf hållt mig till mina "basregler" under veckan, att dricka vatten till maten ist för mjölk, inte ta om en 2a potion och låta bli sena kvälls/natt mackan.  
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-24 07:35:56 följande:
    Startvikt    V1 V2  V3         V4         V5      V6        V7       V8       V9 ca63kg       -    -    62,7kg  61,9kg  61,6kg  60,8kg 60,7kg 60,2kg 59,5  59.5kg!! Vad hände? Jublar för att ha kommit under 60kg sträcket samtidigt som jag undrar hur det gick till. Har varit förkyld och tung i kroppen hela veckan så har inte blivit någon träning eller promenader. Dessutom har det ätits en del "skräp" och befinner mig på mensens första dagar. Så känner mig faktiskt lite oförtjänt av en vicknedgång på 0,7kg. Har iaf hållt mig till mina "basregler" under veckan, att dricka vatten till maten ist för mjölk, inte ta om en 2a potion och låta bli sena kvälls/natt mackan.  

Haha, det är ju en klassiker! Man står still i några veckor och sen rasar det till. Bara att gratulera! Själv har jag ställt om programmet för att få lite mer kalorier att äta och låta kroppen gå ner i en långsammare vikt. Satte det på 5 kg på 8 veckor, typ fram till påsk. Hoppas det går lite fortare än så men jag vill gå ner lite långsamt framöver eftersoma jag vill undvika att hamna på en platå eller ge kroppen för lite näring.
  • Anonym (87,4)

Förresten, även om jag tycker att BMI är ett väldigt trubbigt sätt att mäta är jag nöjd med att jag numera endast har övervikt enligt BMI, inte fetma. :)

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-24 08:07:14 följande:
    Förresten, även om jag tycker att BMI är ett väldigt trubbigt sätt att mäta är jag nöjd med att jag numera endast har övervikt enligt BMI, inte fetma. :)

Woho! Och ja, BMI är ett jäkligt konstigt sätt att mäta på,om det är endast det man använder :) Men om man kombinerar flera olika sätt så kan det vara hjälpsamt :) 

Nu har jag gått upp 1 kg... Tror jag har druckit dåligt, + har enorm träningsvärk, så kanske är vattenansamling kring musklerna. Hoppas innerligt att det är så iaf.

• Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-24 08:11:44 följande:
    Woho! Och ja, BMI är ett jäkligt konstigt sätt att mäta på,om det är endast det man använder :) Men om man kombinerar flera olika sätt så kan det vara hjälpsamt :)    Nu har jag gått upp 1 kg... Tror jag har druckit dåligt, + har enorm träningsvärk, så kanske är vattenansamling kring musklerna. Hoppas innerligt att det är så iaf.

Definitivt vatten i kroppen, det är nog borta i morgon om du dricker bra i dag. :) jag fick lära mig på min F&S utbildning att träningsvärken beror på en liten inflammation i muskeln och att musklerna svullnar upp precis som vid en stukning eller annan skada.
  • Anonym (87,4)

Åh jag glömde bort att skriva om det roliga jag gjorde i helgen! Provade ett gäng kläder som jag upptäckte blivit alldeles för stora så det gick i tvättmaskinen och nu ska de sänkas till Myrorna. Aldrig mer! Fast sen sa sambon "men om du blir gravid kommer du behöva dem." Och det har han ju rätt i men i alla fall...får väl lägga dem i en påse på vinden. :) garderoben är lite tommare men känns ändå bra! Och om 2,2 kg är det dags för nya jeans!

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-24 08:32:53 följande:
    Åh jag glömde bort att skriva om det roliga jag gjorde i helgen! Provade ett gäng kläder som jag upptäckte blivit alldeles för stora så det gick i tvättmaskinen och nu ska de sänkas till Myrorna. Aldrig mer! Fast sen sa sambon "men om du blir gravid kommer du behöva dem." Och det har han ju rätt i men i alla fall...får väl lägga dem i en påse på vinden. :) garderoben är lite tommare men känns ändå bra! Och om 2,2 kg är det dags för nya jeans!
    Sånt är underbart! Jag håller också på att rensa, dock hela lägenheten haha :) Rensa själen, kroppen och livet i ett enda stort tag för att bli en ny människa helt enkelt :)
  • Anonym (mammakropp)

- 87,4 Visst är det oavsett vad man tycker om BMI måttet en mental grej med att kunna klassa in sig som överviktig ist för att lida av fettma. Nu minns jag inte hur mkt du gått ner men tycker nog inte att du behöver spara så mkt kläder ifall du skulle bli gravid. Som gravid går du förhoppningsvis upp på mitten och inte över hela kroppen. Min erfarenhet är iaf att jag även om jag gått upp mkt varje graviditet ändå inte tycker en storlek större sitter snygt för de liksom blir för breda över tex axlar. Jag har ist köpt mig längre modeller av tröjor i den storlek jag hade när jag blev gravid. Och byxor ja där blir det ju smått i midjan. Sen har jag alltid tänkt att den korta tid jag är gravid vill jag känna mig "snygg2 och stolt och har helt enkelt unnat mig lite nya kläder.

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-24 09:31:31 följande:
    - 87,4 Visst är det oavsett vad man tycker om BMI måttet en mental grej med att kunna klassa in sig som överviktig ist för att lida av fettma. Nu minns jag inte hur mkt du gått ner men tycker nog inte att du behöver spara så mkt kläder ifall du skulle bli gravid. Som gravid går du förhoppningsvis upp på mitten och inte över hela kroppen. Min erfarenhet är iaf att jag även om jag gått upp mkt varje graviditet ändå inte tycker en storlek större sitter snygt för de liksom blir för breda över tex axlar. Jag har ist köpt mig längre modeller av tröjor i den storlek jag hade när jag blev gravid. Och byxor ja där blir det ju smått i midjan. Sen har jag alltid tänkt att den korta tid jag är gravid vill jag känna mig "snygg2 och stolt och har helt enkelt unnat mig lite nya kläder.     

Klokt sagt! Får behålla jeanskjolen men hiva topparna, de lär ändå vara för korta vid en eventuell graviditet. 7,8 kg har jag gått ner förresten. :)
  • Anonym (Zefira)

Härligt att det går så bra för er Glad   Själv har jag ätit alldeles för onyttigt den senaste veckan. Det grämer mig också nu när snön smält bort att jag inte kan gå ut och promenera. Har fortfarande njursten och väntar på att få remiss till Karolinska universitetssjukhuset så att jag kan få dom "bortsprängda". Tyvärr lär det dröja då det är kötid på ca 2 månader. 

Svar på tråden Anonyma viktklubben