• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Elin)

Imorse var det seeegt att träna! Min höft har börjat bråka igen, trodde den var återställd efter foglossningen men tydligen inte. Är iofs bara snart 4 månader sen dottern kom så jag kanske inte ska ställa allt för stora krav på mig själv gällande träningen. Dessutom fick jag mens igår (trots att vågen visade minus!) och med den kom så klart mensvärken. Buhu! Nu skulle jag kunna tänka mig att moffa en chokladkaka så det är tur att vi inte har någon sådan här hemma!

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-25 23:37:58 följande:
     Tack!
    Aktivitetsmätare? Är det som en stegmätare typ? Krya på dig med förkylningen Solig
    Precis. Man skulle väll kunna kalla det en mer avancerad stegräknare. Hittade lite snabbt den här länken som kanske beskriver lite hur de fungerar även om det var mer skrivet om en specifik aktivitetsmätare www.medistore.se/egenvard/stegraknare/omron-walking-style-x-aktivitetsmatare-stegraknare
  • Anonym (IA)

Jag tycker att jag har känt mig smårisig rätt länge nu, och kom plötsligt att tänka på att det nog var ungefär likadant sist jag gick ner i vikt. Då tappade jag femton kilo under ett sommarlov. Dvs en hel del. Och jag funderar om det kan ha att göra med att fettämne är något av en lagringsplats för sådant man fått i sig tidigare? Att man liksom får lida lite för gamla synder när man "städar ur förråden"? Dock minns jag ju också hur mycket bättre jag mådde efteråt, när jag hade gått ner, och fortsatte att äta bra. Men just under själva viktnedgången mådde jag rätt tjyvtjockt. Nån annan som upplevt nåt liknande?

• Anonym (IA)

Fettvävnaden ska det förstås stå, inte fettämne. Dumma rättstavningsprogram!

• Anonym (87,4)
    Anonym (IA) skrev 2014-02-26 11:54:12 följande:
    Jag tycker att jag har känt mig smårisig rätt länge nu, och kom plötsligt att tänka på att det nog var ungefär likadant sist jag gick ner i vikt. Då tappade jag femton kilo under ett sommarlov. Dvs en hel del. Och jag funderar om det kan ha att göra med att fettämne är något av en lagringsplats för sådant man fått i sig tidigare? Att man liksom får lida lite för gamla synder när man "städar ur förråden"? Dock minns jag ju också hur mycket bättre jag mådde efteråt, när jag hade gått ner, och fortsatte att äta bra. Men just under själva viktnedgången mådde jag rätt tjyvtjockt. Nån annan som upplevt nåt liknande?

Det kan nog ligga något i det. Man hör ju ofta att ammande kvinnor inte ska banta för att viktnedgången frisätter gifter bundna i fettet som går över i mjölken. Det är nog inte bara fett i fettvävnaden.
  • Anonym (87,4)

Förresten, vet ni vad jag ska prova när jag kommer hem? Jag ska väga upp 8 kg på vågen och sen känna på hur tungt 8 kg känns (min viktnedgång hittills är) för att på riktigt känna hur mycket jag gått ner. Och tänk sen när man kan göra det med 20 k?! Lägg en 20 kg skivstång på axlarna, det är rätt mycket extra vikt att kånka runt med varje dag!

• Lizzy 488

De har jättebra priser just nu på Modifast jag vill gå ner från 55 kg till 50 

• Anonym (IA)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-26 12:18:16 följande:
    Förresten, vet ni vad jag ska prova när jag kommer hem? Jag ska väga upp 8 kg på vågen och sen känna på hur tungt 8 kg känns (min viktnedgång hittills är) för att på riktigt känna hur mycket jag gått ner. Och tänk sen när man kan göra det med 20 k?! Lägg en 20 kg skivstång på axlarna, det är rätt mycket extra vikt att kånka runt med varje dag!

Jag ligger ganska precis 20 kilo mindre än för två år sen, och visst är det skillnad! Speciellt för fötterna. Jag går väldigt mycket i jobbet, och 20 kilo tyngre var det ibland svårt att orka hela dagar. Jag var ofta tvungen att ligga med fötterna i högläge innan jag orkade laga mat. Nu tänker jag ibland på det, när jag bär tunga matkassar och sånt, att det gick jag omkring med hela dagarna förut!
  • Anonym (IA)
    Anonym (87,4) skrev 2014-02-26 12:15:40 följande:
    Det kan nog ligga något i det. Man hör ju ofta att ammande kvinnor inte ska banta för att viktnedgången frisätter gifter bundna i fettet som går över i mjölken. Det är nog inte bara fett i fettvävnaden.

Det amningsrådet minns jag inte. Tänk vad man glömmer! Men då är det nog inte så konstigt att man mår lite tjyvigt. Har ju tappat lite drygt ett kilo i veckan. Får se om jag piggar på mig om jag går ner resten i lite långsammare tempo! Jag ska försöka vara uppmärksam på måendet så jag har nåt att jämföra med!
  • Anonym (Elin)

Något händer med min kropp! Ställde mig på vågen för skojs skull imorse oxå och nu är det bara 0,6 kg kvar till första delmålet. Känns för bra för att vara sant! -9,4 kg på lite drygt 7 veckor! Jag tror helt klart att jag åt för lite i början så att förbränningen gick på sparlåga.

Svar på tråden Anonyma viktklubben