• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-02-14 09:14:46 följande:
    Toppen ju! Bra jobbat!

Men du.. Kokoscreme caramel?! Åh snälla du, dela recept! Låter helt magiskt då kokos och caramel är mina favoriter:)

87,4; Kroppen är så knasig den tiden i månaden. Ge det några dagar så har vätskan försvunnit. Min kropp hävdar samma sak den tiden i månaden.

Tack! Tycker så synd om min sambo då jag bröt ihop i måndags för att jag hade stått till för länge... Haha xP 

www.fullmeasureofhappiness.com/2012/06/27/coconut-creme-brulee/
    Här har du receptet, kommer nog byta ut sockret isf mot kokossocker... :) 

Anonym (87,4) skrev 2014-02-14 09:26:30 följande:

Säkert är det så, alla tjejer verkar svullna på i menstider. Det gör ju att man liksom vara kan få ner i vikt tre veckor varje månad, fjärde får man bara räkna bort. Tänker på det i bland när man ser biggest looser. När de har veckovägning är det ju jäkligt oschysst mot tjejerna de veckor de har mens. Tar de hänsyn till det? Jag har aldrig följt programmet.

Jomen precis! :) Jag vet faktiskt inte om de gör det... Tror inte det O.o

• Anonym (mammakropp)

Typiskt vakna med halsont i morse eller morse och morse kl 04. Kände direkt att jaha där rök kommande träning för en bra tid framöver. 

Nu har jag varit ute 2h med barnen på en lekplats och nu ska det plockas i hushållet även om barnen väll river mer åt fäl än rätt håll. Plocka för att behålla statusen med andra ord. 

• Anonym (Elin)

Även om det syns en del så blir jag bitter över att vågen inte visar minus har iofs inte gått upp något men ändå! Kände av halsen lite igår igen så det blev vila igår och även idag. Imorrn blir det fullt ös igen. Blev en alldeles för kaloririk efterrätt igår men jag har inte speciellt dåligt samvete. Ska på kalas idag, det oroar mig mer...

• Anonym (IA)

Jag har märkt senaste veckan att mina tidigare så tajta byxor börjat hänga lite i baken, så idag efter duschen var jag tvungen att prova mina gamla finbyxor som jag sparat i tolv, tretton år, med tanken att NÅN gång ska jag kunna ha dem igen. Såna där riktiga favoritbyxor som jag tyckt så mycket om att jag inte kunnat skiljas från dem, trots att de bara legat i garderoben i så många år. Trodde inte att jag skulle rymmas i dem, men var nyfiken på om jag skulle få dem över rumpan eller ej. Döm om min förvåning när det till och med gick att knäppa knappen! Förvisso fortfarande så tajta att jag inte riktigt tordes röra mig för häftigt för att inte riskera att spräcka nån söm, men ändå! Så nu är nästa mål satt. Till midsommar ska jag ha de där byxorna! Med rörelsefrihet då... :)

• Anonym (Li)
    Anonym (IA) skrev 2014-02-15 21:49:05 följande:
    Jag har märkt senaste veckan att mina tidigare så tajta byxor börjat hänga lite i baken, så idag efter duschen var jag tvungen att prova mina gamla finbyxor som jag sparat i tolv, tretton år, med tanken att NÅN gång ska jag kunna ha dem igen. Såna där riktiga favoritbyxor som jag tyckt så mycket om att jag inte kunnat skiljas från dem, trots att de bara legat i garderoben i så många år. Trodde inte att jag skulle rymmas i dem, men var nyfiken på om jag skulle få dem över rumpan eller ej. Döm om min förvåning när det till och med gick att knäppa knappen! Förvisso fortfarande så tajta att jag inte riktigt tordes röra mig för häftigt för att inte riskera att spräcka nån söm, men ändå! Så nu är nästa mål satt. Till midsommar ska jag ha de där byxorna! Med rörelsefrihet då... :)

Grattis vad kul!!!

Jag har varit väldigt otaggad i en -två veckor, men känner att det måste bli bättring. Vill ju verkligen gå ner i vikt! Jag ska börja bli strikt och verkligen skriva upp allt jag äter igen :). Nya tag i morgon (vill inte vänta till måndag) :).

Dock blir det ingen träning på några dagar då jag är väldigt förkyld :((.

Men jag har iaf letat upp lite tabata på youtube och längtar till jag kan testa på det!

Ps. Jag har ändå gått ner LITE fast jag slarvat MYCKET, väger nu 73,6!!!! Ds.
  • Anonym (Alice)

Är fortfarande förkyld och äcklig, har ätit paleobrownies två dagar i rad osv. 

MEN idag jäklar när jag ställde mig på vågen stod det fucking 73.9kg!!!!!! Jag är på den där jäkla normalvikten nu, banne mig. Igår bokade jag mig en tid hos nagelsalongen på måndag, för jag misstänkte att det skulle behövas en belöning på plats, och JA! Gud, helt yr och nyvaken, men så glad! :D

• Anonym (mammakropp)

En dålig mathelg för min del. Bjuden på dop som slutade med bröllop och en 3-rätters sittning. Så när god mat serveras ut så känns det ju inte som rätta läget att börja peta i maten. Vek mig och firade brudparet och tänkte tja får bli en ätardag för viktframgångarna såhär långt. 

Förkylningen och halsont har slagit till här så får väll se när man kan ta upp träningen igen. Med mensen i antågande och allt ätande i helgen så funderar jag på om jag ska ställa in invägningen imorgon. Kommer jag tycka det är ett bakslag om det inte hänt så mkt eller kommer jag kunna ta det för vad det är och satsa vidare? Får fundera på det ikväll. 

• Anonym (Li)

En bra dag, matmässigt :). Sämre motionsmässigt, men det är för jag är så jäkla förkyld. Blir bättre med motionen snart :). Tänkte cykla till jobb, tisdag onsdag och torsdag, 5-6 km enkelväg ! Hoppas på okej väder .

• Anonym (mammakropp)
    Startvikt    V1 V2  V3        V4         V5      V6        V7       V8
    ca63kg       -    -    62,7kg  61,9kg  61,6kg  60,8kg 60,7kg 60,2kg 

Fattar inte hur jag ska kunna ha gått ner ett halvt kg sen förra veckan med en bigmac meny på mitt samvete, dåligt med träning pga sjukdom och mensen som bör dyka upp vilken dagsom helst. Vågen måste vara fel ute ;) Känslan är ju att jag känner mig svullen och större än på länge så kan verkligen inte förstå detta. 
  • Anonym (Elin)

Mammakropp - Kroppen är bra lustig! Jag trodde inte heller att jag hade gått ner något med tanke på att jag åt smarrig efterrätt i fredags och i lördags blev det smörgåstårta på kalaset vi var på. Dock hoppade jag över den vanliga tårtan på kalaset och fikan hos svärföräldrarna igår. Nu är det totalt 6,4 kg, 10 cm runt höfterna och 9 cm runt midjan! Blir så peppad när jag ser resultat!

Svar på tråden Anonyma viktklubben