• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (IA)

Jo, visst är det underligt att kroppen får för sig att ligga still ibland när man kämpar, för att sen släppa rätt bra när man slarvat?! Jag undrar om det kan ha med variation att göra, att man lätt fastnar i vissa spår när man försöker gå ner i vikt? Bara funderingar. En annan fundering jag har är vad man har för "triggermat", och hur man upptäcker sånt. Med "triggermat" menar jag specifika livsmedel som drar igång suget efter mer och onyttigare mat. Jag testade flatbröd förra veckan. Supertunna hårdbröd, som bara innehöll 12kcal styck. Skitbra om man bara behöver nåt litet, tänkte jag. Dagen efter upptäckte jag att de där satans bröden verkligen drog igång mitt sug. Ett bröd blev ett till, och sen fem till. Och då hjälper det ju inte att varje skiva är tunn, då är det ändå bättre med ett vanligt knäcke som man kan ta ett och vara nöjd sen! Flatbröden fick gå till småfåglarna.

• Anonym (Alice)

Det är nog som du säger, att kroppen behöver variation (både av mat och mängdintag) för att förbränna ordentligt. Har ätit paleobrownie hela helgen och gårdagen, fortfarande så tappar jag på vågen. Även fast jag inte tränar ordentligt pga förkylningen. 

Hoppas innerligt det är lite fett och inte bara muskler som försvinner... 

• Anonym (IA)

Exakt sex veckor sen jag vägde mig och hoppade in i den här tråden. Exakt sju kilo mindre idag. 73,1 visade vågen. Födelsedag, så nåt litet gofika blur det nog. Mer för att tillfredsställa min son än mig. Han tyckte det är viktigt att fira min födelsedag. Målet var fem kilo på de här veckorna, och mest för att sporra mig att komma igång. Vad ska jag hitta på för nytt delmål för att inte tappa sugen? Under 70, men till när? Jag gissar att det kommer att gå lite långsammare nu, och det är nog inget negativt egentligen.. Träna skulle man kanske komma igång med, när hostan behagar släppa.

• Anonym (Alice)
    Anonym (IA) skrev 2014-02-18 13:45:54 följande:
    Exakt sex veckor sen jag vägde mig och hoppade in i den här tråden. Exakt sju kilo mindre idag. 73,1 visade vågen. Födelsedag, så nåt litet gofika blur det nog. Mer för att tillfredsställa min son än mig. Han tyckte det är viktigt att fira min födelsedag. Målet var fem kilo på de här veckorna, och mest för att sporra mig att komma igång. Vad ska jag hitta på för nytt delmål för att inte tappa sugen? Under 70, men till när? Jag gissar att det kommer att gå lite långsammare nu, och det är nog inget negativt egentligen.. Träna skulle man kanske komma igång med, när hostan behagar släppa.

Grattis! :D I båda bemärkelserna ;) Vi väger lika mycket nu också haha ^^

Vet dock inte riktigt vad som är en bra tidsperiod nu för dig! Själv är jag mer sådan som bestämmer en belöning som jag kan få först när jag nått målet, sen får det ta den tid det tar. Men jag vill ju ha belöningen så snart som möjligt och därför kämpar jag :P

• Anonym (IA)

Tack! Påsklovet kanske är en bra tidsram. Gissar att det kommer att gå lite trögare nu framöver, men under 70 ska jag fixa till dess. Jag hamnar ytterst sällan på bild, men fick syn på en helkroppsbild på mig när jag vägde 93, och jag kan inte riktigt tro att det är jag! Jag tycker att spegeln alltid visar samma fläskfia, oavsett vad jag väger, men att se mig 20 kilo tyngre än idag fick mig att inse att det faktiskt hänt en del!

• Anonym (mammakropp)

Sjukdom sjukdom sjukdom. Blir ingen träning och matbiten sköts dåligt, känns ju sådär. Väntar på att tillfriskna så jag kan köra på igen. Står inför en större vardagsförändring när det är dags att lämna föräldrarledigheten för arbetslivet igen nästa vecka. Är lite orolig över hur jag ska hinna med träningen och att det ska slarvas för mlkt med kosten. Men det går säkert bra nu när jag har bestämt mig och har mina mål jag jobbar mot.

Har ett antal festhändelser utsprida fint under våren så de har jag som mina delmåls punkter. Tycker det fungerar fint då jag liksom är sporrad av att "visa upp" mina framsteg.   

• Anonym (Alice)

Igår var jag på gymmet igen efter all förkylningsskit, GUD vad underbart. Ett lätt benpass, men likväl känner jag träningsvärken i hela rumpa, I'M BACK! 

I övrigt svullen pga mens, så håller mig borta från vågen haha... Sjukt sötsugen också :(

• Anonym (Elin)

IA - Härligt att du klarat ditt mål! Visst ger resultaten mersmak!?

Mammakropp - Jag fasar lite för hur det kommer att bli med min träning efter föräldraledigheten även om det är ett tag kvar. Tänkte dock försöka träna innan jobbet så mycket som möjligt. Gymmet öppnar kl 6, sambon kan lämna på förskolan, tar typ 2 min från gymmet till jobbet, jag har rätt fria arbetstider så jag tror ändå att jag kommer fixa det bara viljan finns.

Alice - Redig träningsvärk är något jag saknar! Tror jag måste börja köra ännu hårdare, tror även att det börjar bli dags att ta in en PT men den som finns på mitt gym är ju så förbaskat snygg...

Här har det rasslat till på vågen! Jag tror att min kropp hade vant sig vid den kosten och nu när jag har ätit lite annat ett par dagar så har den fått börja jobba igen. Totalt -7,4 kg nu. "Bara" 2,6 kg kvar till första delmålet. Mitt mål är att ha gått ner det till min födelsedag i mars. 

Fick hem Olgas bok förra veckan. har kikat lite på övningarna och många av dem körde jag redan innan. Tänkte köpa hem en sån där boll och börja nöta de andra övningarna oxå.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-02-20 11:40:03 följande:
    Alice - Redig träningsvärk är något jag saknar! Tror jag måste börja köra ännu hårdare, tror även att det börjar bli dags att ta in en PT men den som finns på mitt gym är ju så förbaskat snygg...
    Haha men desto mer dragningskraft till gymmet då! Bara positivt ju ;)
  • Anonym (Bettan)

Idag är min väg dag, och jag ställde mig på vågen och den visade 72.1.. Jag blev asglad! För i måndags vägde jag 73,1. Jag har inte vägt så lite på länge, så jag ställde mig på vågen igen och den visade samma. Men sen ställde jag mig igen ( bekräftelsebehov..! ) och få visade den 75,3!! Vaa?! Sen vägde jag mig kanske fem gånger till och den visade olika varje gång, så den vågen sjunger nog på sista versen.. Så summan av kardemumman så vetti katten vad jag väger nu..

Svar på tråden Anonyma viktklubben