• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Li)

Jag har haft en svacka på några veckor :(. Jag har gått upp ungefär e0,5-1 kg :(. Men nu jävlar. Igår började jag igen, inget onyttigt och det gick hur bra som helst :). Var inte ens sugen när resten av familjen åt godis, glass och chips :). Nu ska jag bli fit till sommaren.

Jag vill börja cykla till och från jobb, 6,3 km enkel väg :). Kommer cykla ca 3 dagar i veckan med början på tisdag när jag ska jobba nästa gång :).

Vill köra lite styrka 2-3 dagar i veckan också, hemma träning :).

• Anonym (Elin)
    Anonym (Li) skrev 2014-03-02 14:20:53 följande:
    Jag har haft en svacka på några veckor :(. Jag har gått upp ungefär e0,5-1 kg :(. Men nu jävlar. Igår började jag igen, inget onyttigt och det gick hur bra som helst :). Var inte ens sugen när resten av familjen åt godis, glass och chips :). Nu ska jag bli fit till sommaren.

Jag vill börja cykla till och från jobb, 6,3 km enkel väg :). Kommer cykla ca 3 dagar i veckan med början på tisdag när jag ska jobba nästa gång :).

Vill köra lite styrka 2-3 dagar i veckan också, hemma träning :).
    Det var ju absolut ingen stor viktuppgång! Bara påt igen och starkt att du inte kände något sug när de andra smaskade.

Jag kör styrketräning 5-6 dagar i veckan och jag älskar det! Redan när jag går från gymmet längtar jag tillbaka. Hemmaträning kan vara minst lika effektivt med rätt utrustning. Jag köpte hem en gymboll för att kunna göra mina coreövningar de dagar jag inte hinner med det på gymmet.
  • Anonym (Elin)

Just ja. Igår var jag in på Intersport. De hade 70% rabatt på vissa sport-bh:ar från Puma. Orkade inte prova den i affären men tänkte att den kanske passar om någon månad iaf. Testade den igår kväll och den passade! Jag blev både förvånad och glad. 105 kr för en ursnygg och skön sport-bh är inte fy skam! Ångrar nästan att jag inte köpte fler.

• Anonym (mammakropp)

Varit på barnkalas och blev bjuden på pizza. Kanske inte det nyttigaste men men. Sen körde jag mitt första pass mot löpträning. Får se hur jag känner mig i musklerna imorgon. 

• Anonym (IA)

72,1 i morse. Bra gissar jag, med tanke på att humöret är i obalans, och mensen borde vara på gång. Har aldrig förut haft PMS, men det vore nästan befriande att ha något att skylla helgens humörsvängningar på.

• Anonym (Alice)

Har gått upp typ 1,5kg nu... Börjar vackla känner jag :/ Behöver pepp!

• Anonym (IA)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-03 08:25:47 följande:
    Har gått upp typ 1,5kg nu... Börjar vackla känner jag :/ Behöver pepp!

Trist när det känns motigt. Men kanske fundera ett slag över när det vände. Hände det nåt speciellt då? Nåt som fått dig att inte orka, eller nån direkt förändring i kost/motion? Även små tillsynes obetydliga detaljer kan spela in. Tänk på hur du gjort när det gått bra. Hur har du ätit/tränat, och hur har du resonerat? Hur känns det i dagsläget? Att det känns motigt skrev du. Men ger du den känslan för mycket uppmärksamhet? Det är lätt hänt, och det brukar vara ett effektivt sätt att förstora upp det där lilla motiga så det blir jättemotigt. Så fokusera på den känslan en kort stund bara. Känn att den finns, och att det är okej att den finns. Men det är också okej, och fullt möjligt att gå emot den känslan. Bara för att den finns, och det är okej att den finns behöver vi inte ge den makten att bestämma!
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-03-03 10:11:49 följande:

Trist när det känns motigt. Men kanske fundera ett slag över när det vände. Hände det nåt speciellt då? Nåt som fått dig att inte orka, eller nån direkt förändring i kost/motion? Även små tillsynes obetydliga detaljer kan spela in. Tänk på hur du gjort när det gått bra. Hur har du ätit/tränat, och hur har du resonerat? Hur känns det i dagsläget? Att det känns motigt skrev du. Men ger du den känslan för mycket uppmärksamhet? Det är lätt hänt, och det brukar vara ett effektivt sätt att förstora upp det där lilla motiga så det blir jättemotigt. Så fokusera på den känslan en kort stund bara. Känn att den finns, och att det är okej att den finns. Men det är också okej, och fullt möjligt att gå emot den känslan. Bara för att den finns, och det är okej att den finns behöver vi inte ge den makten att bestämma!
    Tänk på målet och varför du gör det här. 
  • Anonym (Li)

Igår gick också bra matmässigt ! Inget sug, så skönt. Men fuskar lite eftersom jag köpt receptfria tabletter som ska hålla blodsockret i balans så man slipper sötsug, även fast sådana tabletter mest funkar psykiskt ;).

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Li) skrev 2014-03-03 11:54:29 följande:
    Igår gick också bra matmässigt ! Inget sug, så skönt. Men fuskar lite eftersom jag köpt receptfria tabletter som ska hålla blodsockret i balans så man slipper sötsug, även fast sådana tabletter mest funkar psykiskt ;).
    placebo ska inte underskattas. 
Svar på tråden Anonyma viktklubben