• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-24 11:30:21 följande:
    Härligt att det går så bra för er Glad   Själv har jag ätit alldeles för onyttigt den senaste veckan. Det grämer mig också nu när snön smält bort att jag inte kan gå ut och promenera. Har fortfarande njursten och väntar på att få remiss till Karolinska universitetssjukhuset så att jag kan få dom "bortsprängda". Tyvärr lär det dröja då det är kötid på ca 2 månader. 
    Även min vecka var onyttig men skördade framgång ändå. Ska fira mitt under 60 sträcket med att köpa mig en träningsjacka och skor så jag kan börja löpträna. Har alltid tyckt det ser rofyllt ut men har haft så dålig kondis samt bara bestämt mig för att det inte är nått för mig utan att änns testa. Nu ska jag banne mig ge det ett ärligt försök i år och har satt upp ett "åtgärdsprogram" på 2mån där rask promenad långsamt fasas över till löpning. 

Angående stenarna behöver de sprängas för att du ska fungera normalt under tiden? Sambon här fick njursten för en tid sen och skrek nog värre än jag på förlosningen. Fick en woltarenspruta och så var han "botad". Fick tid för röntgen 6v senare och har kört på som vanligt sen dess med de läkemedel han fick med sig hem.  
  • Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-02-21 21:20:36 följande:
    Tack. Det svåraste har varit allt det extra onda som jag känt/känner. Att sluta med godis,pasta,potatis,bröd o ris har gått rätta bra. Men värken i rygg o ben har blivit värre. allt gör ondare nu än innan, men det går väl över eller iaf minskar längre fram hoppas jag. Den största skillnaden jag känner är att det inte är lika knöligt att ta mig upp ur soffan. Annars så är det mesta som vanligt.  När man är så stor som jag så krävs det lite större viktminskning för att det ska kännas/märkas på kroppen. Eller jo, jag har lite lättare att ta djupa andetag. Hade väldigt svårt att ta såna innan. Något jag inte räknade med innan jag äntligen lyckades börja min viktminskning, var/är den stressen jag känner. Matplaneringen o all tid det tar att laga allt från grunden. O att inte äta medan jag lagar maten. Jag ska hinna med min träning o orka ta hand om hem o barn. Men jag kämpar på för jag vägrar tillbringa ännu en sommar inomhus.

Vill först säga att jag är grymt imponerad av dig! Min viktnedgång känns som en fjärt i rymden i jämförelse, och knappt nödvändig. För dig kommer det att göra en radikal skillnad i livet! Jag vet förstås inte säkert, men om smärtan blivit värre kanske det beror på att kroppen förändrats i och med viktnedgången? Den belastas på ett annat sätt än den är van vid tänker jag.
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-24 12:45:15 följande:
    Även min vecka var onyttig men skördade framgång ändå. Ska fira mitt under 60 sträcket med att köpa mig en träningsjacka och skor så jag kan börja löpträna. Har alltid tyckt det ser rofyllt ut men har haft så dålig kondis samt bara bestämt mig för att det inte är nått för mig utan att änns testa. Nu ska jag banne mig ge det ett ärligt försök i år och har satt upp ett "åtgärdsprogram" på 2mån där rask promenad långsamt fasas över till löpning. 

Angående stenarna behöver de sprängas för att du ska fungera normalt under tiden? Sambon här fick njursten för en tid sen och skrek nog värre än jag på förlosningen. Fick en woltarenspruta och så var han "botad". Fick tid för röntgen 6v senare och har kört på som vanligt sen dess med de läkemedel han fick med sig hem.  
    Härligt, det tycker jag att du ska fira Skrattande

Jag låg inlagd på lasarettet för ca 3 veckor sedan. Jag var inne första gången en torsdag och fick då 2 sprutor Voltaren.På fredagskvällen tog jag en Voltaren då jag fick så ont. Senare på natten fick jag mera ont och tog en till som tyvärr inte hjälpte. Jag ringde då 112 och blev hämtad av ambulans. Av ambulansmännen fick jag en spruta Voltaren som inte hjälpte speciellt mycket. Väl på lasarettet fick jag en till spruta och blev sen inlagd. Blev sen röntgad under dagen och läkaren sa att jag har 10 mm stor njursten som sitter i höger urinledare. Då min högra njure blev påverkad så opererade läkaren in en slang för att vidga urinledaren. Stenen kommer inte att komma ut själv utan den behöver sprängas bort. Slangen gör så att jag får trängningar tyvärr, alltså kissnödig hela tiden som vid en graviditet.
    Jag var iväg och lånade böcker på bibblan idag tillsammans med dottern. Fick ont i rygg och ljumskar efter den korta promenaden.  Vill bara bli av med detta Rynkar på näsan, jag har ändå förtur i kön i o m att jag har slang inopererad. Trots förturen så är det tydligen ca 2 månaders väntetid för stötvågsbehandling.
  • Anonym (IA)

Tisdagsvägning: 72,8 kg. -7,3 på 7 veckor, och min tanke om att viktminskningen får börja ta lite mer tid verkar funka. Det viktiga nu är att det går neråt, och inte vänder åt fel håll.

• Anonym (Alice)

Träningsvärken har släppt i överkroppen och har "poff" tappat det kilot jag gick upp. Fortfarande sjuk träningsvärk i underkroppen, så kanske går ner ännu lite mer när den släppt! *hoppas*. I övrigt ska jag på hälsosamtal hos itrim idag, får se hur det går :)

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-24 23:13:46 följande:
    Härligt, det tycker jag att du ska fira Skrattande

Jag låg inlagd på lasarettet för ca 3 veckor sedan. Jag var inne första gången en torsdag och fick då 2 sprutor Voltaren.På fredagskvällen tog jag en Voltaren då jag fick så ont. Senare på natten fick jag mera ont och tog en till som tyvärr inte hjälpte. Jag ringde då 112 och blev hämtad av ambulans. Av ambulansmännen fick jag en spruta Voltaren som inte hjälpte speciellt mycket. Väl på lasarettet fick jag en till spruta och blev sen inlagd. Blev sen röntgad under dagen och läkaren sa att jag har 10 mm stor njursten som sitter i höger urinledare. Då min högra njure blev påverkad så opererade läkaren in en slang för att vidga urinledaren. Stenen kommer inte att komma ut själv utan den behöver sprängas bort. Slangen gör så att jag får trängningar tyvärr, alltså kissnödig hela tiden som vid en graviditet.
    Jag var iväg och lånade böcker på bibblan idag tillsammans med dottern. Fick ont i rygg och ljumskar efter den korta promenaden.  Vill bara bli av med detta Rynkar på näsan, jag har ändå förtur i kön i o m att jag har slang inopererad. Trots förturen så är det tydligen ca 2 månaders väntetid för stötvågsbehandling.
    Då förstår jag att träningen blir lidande och lider med dig att du ska behöva vänta så länge på sprängning. Sambon måste ha kommit lindrigare undan som visserligen skrek som en stucken gris när han kom in på akuten men efter först en morfinspruta som inte hjälpte fick en volarenspruta och somna. Skrevs ut samma em efter att morfinet gått ur kroppen och har sen dess bara haft småkänningar som kunnat hemma behandlas.  
  • Anonym (Elin)

Vad härligt att det går bra för er tjejer! Massa framgångar ju!

Jag var och åkte skidor i helgen, maten jag valde var rätt nyttig men sen så råkade det slinka ner en havreboll utav modell STÖRRE och de andra fick för sig att dricka öl och cider så jag tog ansvaret för körningen och unnade mig en påse lakrits på hemvägen. Ställde mig på vågen imorse och trodde inte att det skulle ha hänt speciellt mycket MEN 1,4 kg har försvunnit någonstans. Det känns verkligen som att det börjar lossna nu och det bara rinner av! 1,2 kg kvar till mitt första delmål!

• Anonym (Zefira)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-25 09:25:01 följande:
    Då förstår jag att träningen blir lidande och lider med dig att du ska behöva vänta så länge på sprängning. Sambon måste ha kommit lindrigare undan som visserligen skrek som en stucken gris när han kom in på akuten men efter först en morfinspruta som inte hjälpte fick en volarenspruta och somna. Skrevs ut samma em efter att morfinet gått ur kroppen och har sen dess bara haft småkänningar som kunnat hemma behandlas.  
    Skönt för honom. Idag fick jag äntligen remissen, fick tid om 2 veckor Glad
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-02-25 17:15:45 följande:
    Skönt för honom. Idag fick jag äntligen remissen, fick tid om 2 veckor Glad
    Grattis om man nu kan säga så till olyckor. 

Har fått låna en aktivitetsmätare några dagar så ska bli spännande och se vad den har att säga. Får väll se om jag rör mig så mkt som jag tror jag gör i alla hushållssysslor eller om jag har en soffpotatis stil. Nu blir det upp till bevis här då. Annars fortsatt förkyld  och inte mkt till träning här inte. 
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-25 19:47:11 följande:
    Grattis om man nu kan säga så till olyckor. 

Har fått låna en aktivitetsmätare några dagar så ska bli spännande och se vad den har att säga. Får väll se om jag rör mig så mkt som jag tror jag gör i alla hushållssysslor eller om jag har en soffpotatis stil. Nu blir det upp till bevis här då. Annars fortsatt förkyld  och inte mkt till träning här inte. 
     Tack!
    Aktivitetsmätare? Är det som en stegmätare typ? Krya på dig med förkylningen Solig
Svar på tråden Anonyma viktklubben