Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-24 12:45:15 följande:
Även min vecka var onyttig men skördade framgång ändå. Ska fira mitt under 60 sträcket med att köpa mig en träningsjacka och skor så jag kan börja löpträna. Har alltid tyckt det ser rofyllt ut men har haft så dålig kondis samt bara bestämt mig för att det inte är nått för mig utan att änns testa. Nu ska jag banne mig ge det ett ärligt försök i år och har satt upp ett "åtgärdsprogram" på 2mån där rask promenad långsamt fasas över till löpning.
Angående stenarna behöver de sprängas för att du ska fungera normalt under tiden? Sambon här fick njursten för en tid sen och skrek nog värre än jag på förlosningen. Fick en woltarenspruta och så var han "botad". Fick tid för röntgen 6v senare och har kört på som vanligt sen dess med de läkemedel han fick med sig hem.
Härligt, det tycker jag att du ska fira
Jag låg inlagd på lasarettet för ca 3 veckor sedan. Jag var inne första gången en torsdag och fick då 2 sprutor Voltaren.På fredagskvällen tog jag en Voltaren då jag fick så ont. Senare på natten fick jag mera ont och tog en till som tyvärr inte hjälpte. Jag ringde då 112 och blev hämtad av ambulans. Av ambulansmännen fick jag en spruta Voltaren som inte hjälpte speciellt mycket. Väl på lasarettet fick jag en till spruta och blev sen inlagd. Blev sen röntgad under dagen och läkaren sa att jag har 10 mm stor njursten som sitter i höger urinledare. Då min högra njure blev påverkad så opererade läkaren in en slang för att vidga urinledaren. Stenen kommer inte att komma ut själv utan den behöver sprängas bort. Slangen gör så att jag får trängningar tyvärr, alltså kissnödig hela tiden som vid en graviditet.
Jag var iväg och lånade böcker på bibblan idag tillsammans med dottern. Fick ont i rygg och ljumskar efter den korta promenaden. Vill bara bli av med detta

, jag har ändå förtur i kön i o m att jag har slang inopererad. Trots förturen så är det tydligen ca 2 månaders väntetid för stötvågsbehandling.