• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)

Bettan- det där är mitt problem när jag tycker vågen väger för mkt. Kör på det första eller om det tycks galet på medlet utav de tre första. 

Elin- Mitt "problem" är att jag inte har någon riktigt fast arbetsplats. Sambon kör på träning innan jobbet men jag får inte ihop det i så i nuläget med de tider och de olika orterna jag rör mig mellan. Någon gång under senhösten ser det iaf ut och bli förändring på hattandet så jag får en mer stationär arbetsplats även om sannolikheten är stor att jag inte kommer få några kontorstider.  Nä det blir helt klart att få in träningen på schemat i vår men måste ju försöka. Försöker man inte änns är det ju helt givet att man misslyckas. 

• Anonym (Alice)

Sån extrem huvudvärk sedan igår kväll. Sjukt irriterande -.-

Har förresten läst om en ny app, och tänkte på er mammor som finns i tråden. MammaMage ska den heta och innehålla massa bra tips för att stärka bålen efter födsel bl.a., kan vara något att kolla in!:)

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Alice) skrev 2014-02-21 08:26:52 följande:

Sån extrem huvudvärk sedan igår kväll. Sjukt irriterande -.-

Har förresten läst om en ny app, och tänkte på er mammor som finns i tråden. MammaMage ska den heta och innehålla massa bra tips för att stärka bålen efter födsel bl.a., kan vara något att kolla in!:)

har hört talas om den appen men har själv inte en mobil som stöder appar och sådana moderniteter :P 
  • Anonym (87,4)

Nu är jag äntligen tillbaka. Förlorade min anonymitet i förra veckan när jag sa vad jag tyckte om några rasistiska kräk som spydde galla över människor som de tydligen tyckte var mindre värda. Ibland undrar man ju över FL:s regler och lojalitet... Hur som helst, äntligen under 80 kg för första gången på många år! Säkert typ 2008 sist jag var här nere. 79,6 stannade vågen på i morse, och då har jag till och med mens. :) Mycket nöjd över det! Och det börjar verkligen synas och kläder som varit för små är nu lagom i storleken igen. Jag har nog gått minst en storlek i kläder, lite svårt att veta, alla kläder är ju olika i storlekarna fast samma siffra står på.

• Anonym (mammakropp)

87,4- Så är det ju. När någon frågar om barnens storlekar har man bra lust och säga det beror på vilken butik du tänker handla i. När jag själv gick upp i vikt ville man ju förneka det för sig själv och bytte helt enkelt tillverkare av kläderna ist för storlek för då har man ju inte gått upp kan man ju övertala sig själv om :P 

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-21 15:11:16 följande:
    87,4- Så är det ju. När någon frågar om barnens storlekar har man bra lust och säga det beror på vilken butik du tänker handla i. När jag själv gick upp i vikt ville man ju förneka det för sig själv och bytte helt enkelt tillverkare av kläderna ist för storlek för då har man ju inte gått upp kan man ju övertala sig själv om :P 

Ja, det är hopplöst. Och ju "trendigare" butik, ju mindre storlekar. H&M brukar jag vara strl 46 i men bara 42 på Kappahl eller Lindex. Måste vara hopplöst med barn när man måste krångla dem i och ur kläderna för att prova.
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-02-21 19:24:04 följande:
    -23 kg sen jan.
    Otroligt bra jobbat. Hur mkt har du kvar nu då till ditt mål. 
  • Anonym (Stor.)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-02-21 19:41:13 följande:
    Otroligt bra jobbat. Hur mkt har du kvar nu då till ditt mål. 
    Tack.
    Mitt första delmål har jag 27 kg kvar. Kommer då väga 160 kg.
    Delmål 2...40 kg.
    Delmål 3...21 kg....kommer då väga under 100 kg.
    Delmål 4.... ju nära 70 kg som  möjligt.

Har bara två år på mig innan jag fyller 40 å då är det försent att få barn.Så det är svettigt på fler en ett sätt.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-02-21 19:24:04 följande:
    -23 kg sen jan.

Det är ju en enorm framgång med tanke på hur mycket du har att gå ner! Hur har det gått tycker du, är det enkelt, svårt? Har du känner stora skillnader i kroppen nu? Fatta vad mycket mindre vikt din kropp slipper bära på! Så jäkla bra gjort! :)
Svar på tråden Anonyma viktklubben