• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-03 18:50:26 följande:

Du måste komma ihåg hur bra det kändes att se det där minuset på vågen! Och hur duktigt du har varit med gymmandet hela tiden. Det är ok att dippa lite men det gäller att inte låta det bli permanent eller hålla på för länge. Du kanske kan köpa en träningstidning eller en ny träningstopp för att peppa lite? Eller anmäl dig till ett lopp?
    Nu har det runnit av lite under natten tror jag, så känns lite bättre. Har börjat ta riktiga långpromenader på 2timmar nu, vilket hjälper psyket en hel del :) Men tack! Känns bättre nu:)
  • Anonym (Li)

Jag känner mig bäst idag! Kom på att det var fettisdagen för någon timme sedan, och semla är min absoluta favorit bakelse , men inget sug ;). Den kommer jag lätt kunna motstå idag :).

Sen har jag även cyklar till och från jobb, allt som allt ca 12,5 km.

Mina tabletter fungerar bra ännu, inget sug :). Lättare att hålla sig borta från socker, godis, glass vitt bröd mm när jag inte har sug efter det :).

• Anonym (börja springa)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-03 21:49:04 följande:
    Ska erkänna att jag knapt kan kalla det jogging än :P Körde första passet igår och körde då 6min powe walk 1min jogging och så 4 sett så det blev totalt en halvtimme. Kände inte som om jag maxade så funderar på om jag ska köra en gång till samma upplägg eller om jag ska kasta mig på en stegökning med 5min powewalk och 2min löpning ist. Målet är alltså dte ska bli 30min konstant löpning innan sommaren och då har jag övervunnit ett steg jag alltid intatlat mig själv (och försökt övertyga andra) att det är omöjligt. 

Vill tipsa om appen 5k runner (eller liknande) om du har en smartphone. Träningsupplägg för att på åtta veckor kunna springa fem kilometer. Jag är på femte veckan nu och det går framåt! Bara att sätta på och plugga in lurarna, och den talar om för dig om du ska springa eller gå :)
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (börja springa) skrev 2014-03-04 20:18:18 följande:

Vill tipsa om appen 5k runner (eller liknande) om du har en smartphone. Träningsupplägg för att på åtta veckor kunna springa fem kilometer. Jag är på femte veckan nu och det går framåt! Bara att sätta på och plugga in lurarna, och den talar om för dig om du ska springa eller gå :)
    Bra tips men telefon har inte sånna smartheter. Kört ett pass idag också. Till nästa gång blir det allt att öka till iaf 5min power walk och 2min löpning x 4 rundor. 
  • Anonym (Elin)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-04 21:05:57 följande:
    Bra tips men telefon har inte sånna smartheter. Kört ett pass idag också. Till nästa gång blir det allt att öka till iaf 5min power walk och 2min löpning x 4 rundor. 
    Jag tror att det är så man ska börja! Öka lite för varje gång. Jag tog en pw/joggingrunda på 7,1 km idag. Klarade det på exakt en timme.
  • Anonym (Elin)

Nu är jag så där jobbig och lägger upp bild igen. Ni minns väl mina favvojeans? De är för stora nu! Rensade ut 8 par byxor idag. Belönade mig med att köpa två par nya träningsbyxor.

• Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-04 21:23:23 följande:
    Nu är jag så där jobbig och lägger upp bild igen. Ni minns väl mina favvojeans? De är för stora nu! Rensade ut 8 par byxor idag. Belönade mig med att köpa två par nya träningsbyxor.

Oj vilken skillnad! Hur många kg ner är det nu? Suveränt jobbat!
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-04 21:34:57 följande:

Oj vilken skillnad! Hur många kg ner är det nu? Suveränt jobbat!
    I fredags stannade vågen på exakt -10 kg. Tänkte väga mig på torsdag eller fredag igen.
  • Anonym (IA)

Men shit, vilken skillnad! Starkt jobbat! Själv har jag kunnat gömma fläsket mellan breda höfter och fylliga tuttar, och har kunnat gå upp i vikt utan att det synts så mycket på mig. Men, nu äntligen har jag tappat runt höfterna, och tuttarna ryms i BH:n! Så jäkla skönt! Jag är kanske en av få kvinnor som blir lycklig av att brösten blir mindre, men rumpan och brösten har varit mina största komplex, så det är skönt att jag krympt just där! Fast jag undviker aktivt att se mig bakifrån i spegeln. Det lär inte vara så kul att se all lös hud...
  • Anonym (Li)

Missuppfatta mig rätt, men bara -10 kg? Ser ut som mer :). Väldigt bra jobbat!
Svar på tråden Anonyma viktklubben