• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Idag har jag en sådan där "men fan vad kroppen är konstig" viktuppgång.... Plus 1,5 kg sedan i måndags bara för att jag har träningsvärk. Om jag bara hade en vägdag i veckan skulle det kännas ohållbart. Nu vet jag i alla fall att det är borta till i morgon eller på lördag.

• Anonym (Alice)

Nere på 74,0 igen! Puh.  Idag blir det styrketräning OCH promenad tror jag :) Till mellanmål ska jag prova det nya amerikanske fenomenet "chia pudding", blir spännande... 

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-06 08:05:10 följande:
    Idag har jag en sådan där "men fan vad kroppen är konstig" viktuppgång.... Plus 1,5 kg sedan i måndags bara för att jag har träningsvärk. Om jag bara hade en vägdag i veckan skulle det kännas ohållbart. Nu vet jag i alla fall att det är borta till i morgon eller på lördag.
    Jag har jordens träningsvärk så även här har det inte heller hänt några mirakel på vågen. Förvisso -300 gram men tror att det är mer. Får se vad vågen säger när träningsvärken är borta...
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-06 08:36:33 följande:

Nere på 74,0 igen! Puh.  Idag blir det styrketräning OCH promenad tror jag :) Till mellanmål ska jag prova det nya amerikanske fenomenet "chia pudding", blir spännande... 

Läste lite snabbt om chiafrön och det verkar inte helt tokigt! Kanske ska ta och testa. Du får gärna skriva vad du tyckte om det sen samt vad det smakade.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-03-06 12:17:05 följande:
    Läste lite snabbt om chiafrön och det verkar inte helt tokigt! Kanske ska ta och testa. Du får gärna skriva vad du tyckte om det sen samt vad det smakade.
    Det är lite som kall risgrynsgröt, men sjukt gott i min mening. Jag gjorde den med mycket vanilj och kokos, blåbär och mango till :) Det smakar ju ingenting i sig, så man får smaksätta det som man själv vill... Det finns ju de som gör det till chokladpudding t.ex. :P
  • Anonym (Bettan)

+ 0,6 kg. Suck.. Helgen var ju som sagt inte bra, undrar om det är de som sitter i. Får väga mig om någon dag igen och kolla läget. Så trist iaf.

• Anonym (IA)

-2,2 på en dryg vecka. Men det känns riktigt dåligt eftersom det beror på att jag mått skit och inte kunnat äta vettigt. Varit till läkaren idag och fått en kortisonkur för lungorna och piller mot misstänkt magkatarr. Hoppas jag kan må lite bättre snart. Få i mig mat, och kanske slippa hosta halvt ihjäl mig hela tiden. Det tar så mycket på humöret att inte orka!

• Anonym (Elin)

Dagens vägning utan träningsvärk from hell gick bättre. -1 kg (-11 kg totalt). Många bäckar små... 15 cm runt höfterna och 14 cm runt midjan. Mina biceps börjar även synas mer och mer.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-03-06 15:11:54 följande:
    + 0,6 kg. Suck.. Helgen var ju som sagt inte bra, undrar om det är de som sitter i. Får väga mig om någon dag igen och kolla läget. Så trist iaf.

Låter säkert klyschigt men ny dag och nya tag! Mäter du något eller väger du dig bara?
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-06 15:09:09 följande:
    Det är lite som kall risgrynsgröt, men sjukt gott i min mening. Jag gjorde den med mycket vanilj och kokos, blåbär och mango till :) Det smakar ju ingenting i sig, så man får smaksätta det som man själv vill... Det finns ju de som gör det till chokladpudding t.ex. :P

Har lite dålig koll men vart kan man köpa sånna frön? Hur tillagar du dem?
Svar på tråden Anonyma viktklubben