• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-08 21:10:50 följande:
    Någon som vet hur man kan göra något åt magen utan att vara på golvet?
    Jag kan ju inte göra tex lankan eller sit ups.
    Är det bara på rygg du inte kan ligga på golvet? Fick höra av en träningsnörd till kompis att för att råda bot på magmuskler var det plankan som gällde och sen skulle promenader vara väldigt bra. 
  • Anonym (Alice)
    Någon som vet hur man kan göra något åt magen utan att vara på golvet?
    Jag kan ju inte göra tex lankan eller sit ups.

Om du sitter på en stol "på sidan" så du inte har ryggen mot dig, sträck ut benen och luta dig lite bakåt, så du känner att det "drar" i magen, så får du lite samma effekt som plankan har på magmusklerna, men inte samma balansövning och ryggeffekt...

Här var någon övning också:

www.womansday.com/health-fitness/workout-routines/wall-push-ups
    www.fitbie.com/workout/15-minute-belly-blasting-workout/exercise/4
    www.redbookmag.com/health-wellness/advice/flat-tummy-exercises

• Anonym (IA)
    Någon som vet hur man kan göra något åt magen utan att vara på golvet? Jag kan ju inte göra tex lankan eller sit ups.

Jag köpte sona där MBT-skor för några år sedan, såna där med rundad sula (finns billigare varianter än MBT nuförtiden). De gör underverk för hållningen, och man använder bålmuskulaturen för att balansera kroppen. Det känns inte mer än att man rör sig lite lättare (när jag var som tyngst var de skorna min räddning, hade aldrig klarat jobbet utan dem). Jag skulle tro att väldigt många balansövningar stärker bålen också. Kanske ha en sån där fitnessboll att sitta på?
  • Anonym (Stor.)

Tack så jättemycket för svar. {#emotions_dlg.flower}
    Sätter jag mig på golvet så kommer jag inte upp.
    Har lyckats gå ner minst 15 kg sen i jan.
    Vet inte hur mycket då jag inte visste vad jag vägde när jag började. Det fanns ingen våg som orkade med mig.
    Väger nu 185 kg.

Får hem en fitnessboll idag. Ska bli spännande o se om jag kan sitta på en sån. Den ska iaf hålla mig. Glad

• Anonym (87,4)

Min helg har inte varit så bra i matväg. Det har varit svårt att hålla koll på när och vad som ska ätas att jag inte har en aning om hur mycket jag ätit. Dessutom åt jag för mycket vid två tillfällen just för att jag var för hungrig när maten väl serverades. I går kväll var magen olycklig och kändes spänd och uppblåst just för att det blev för mycket mat. Och det slutade med att jag inte kunde stå emot en bakelse som jag och brorsdottern skulle dela på idag. Jag åt nog 3/4 av den och känner mig alldeles sockertrött nu. Men jag ska i väg och leda ett pass nu så förhoppningsvis skakar jag av mig det. 

I veckan känner jag att jag måste återgå stenhårt till att väga och mäta allt som jag äter för att inte komma alltför långt bort från vägen. Omstart!

• Anonym (IA)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-09 13:17:02 följande:
    Tack så jättemycket för svar.  Sätter jag mig på golvet så kommer jag inte upp. Har lyckats gå ner minst 15 kg sen i jan. Vet inte hur mycket då jag inte visste vad jag vägde när jag började. Det fanns ingen våg som orkade med mig. Väger nu 185 kg. Får hem en fitnessboll idag. Ska bli spännande o se om jag kan sitta på en sån. Den ska iaf hålla mig. 

Grymt bra jobbat! Du kan ju börja att testa bollen korta stunder och se hur det känns. Jag hade en sån där fitnessboll att sitta på vid datorn på den tiden man hade fast modem och var tvungen att ha datorn i det hörnet där inget skrivbord rymdes... Eftersom jag hade ett alldeles för lågt bord så funkade bollen bättre att sitta på än en stol. Jag kom mig tyvärr aldrig för med att använda den till nån träning...
  • Anonym (Elin)

God morgon tjejer! Hoppas att ni har haft en trevlig helg! I lördags var det vilodag men det blev en långpromenad med sambo och barnvagn. Igår tränade jag ryggen rätt hårt så idag är det träningsvärk! En kompis tränar på ett gym som ligger här i närheten (mitt ligger på andra sidan stan) så jag ska hänga med och provträna där idag. De har dessutom en drive just nu för kvinnor. 2500 kr för ett årskort, kostar 3700 i vanliga fall så jag hoppas verkligen att jag gillar stället!

• Anonym (mammakropp)

Invägning idag och +0,7kg på en vecka. Undra om det är träningsvärken som gör det. Får väga om när den har släppt. Körde iaf ett löppas igår efter att jag kört hård "vardags"cykling. Premiärcyklade hela familjen ist för att ta bilen vilket innebar 30kg extra barnlass för min del. Tog ut mig lite väl i uppförsbackarna med en sambo som hejade på för att jag skulle klara hela vägen upp. 

• Anonym (Alice)

Tror jag har tarmvred, haft fruktansvärt ont senaste dygnet, sjukt spänd och gasig mage och ingenting vill röra på sig. Trodde jag skulle dö igår när tarmarna arbetade lite, kändes som knivar ._. 
    Aja, får se hur det utvecklas.

• Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-03-10 08:55:08 följande:
    Tror jag har tarmvred, haft fruktansvärt ont senaste dygnet, sjukt spänd och gasig mage och ingenting vill röra på sig. Trodde jag skulle dö igår när tarmarna arbetade lite, kändes som knivar ._.  Aja, får se hur det utvecklas.

Låter inte kul! Hade en liten sväng av det härom veckan, aldrig varit så glad över att få gå på toa...
Svar på tråden Anonyma viktklubben