• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)

Alltså kroppen är ju knäpp, efter att ha varit uppe på 75kg i en vecka igen, så på två dagar har jag kommit ner till 73,4kg... Och det trots lätt träningsvärk haha^^

Sen är jag överlycklig då jag har hittat receptet på Renee Voltaires kex, som är det enda brödliknande jag äter atm... Så har gjort min första batch nu över natten. :D

Anonym (Elin) skrev 2014-03-07 08:27:50 följande:

Har lite dålig koll men vart kan man köpa sånna frön? Hur tillagar du dem?

I vanliga matbutiker numera :) Risenta har en version, sen finns det säkert i hälsokostbutiker. Delvis kan man blanda ner dem i gröt, sallader, brödbaket osv för att höja protein och kostfiberhalten...

Men nu blandade jag dem med ris- och kokosmjölk, samt lite agave och vaniljpulver, la ner frysta blåbär och mangobitar och ställde in i kylen över natten.  :) Tog ut den till mellanmålet, strödde över lite kokosflingor och gottade mig ^^ recept: bakedbree.com/chia-seed-pudding-with-mango-and-blueberry

Något jag funderar på att prova istället för vanlig efterrätt är: 
    hoorayhurrah.com/kitchen-tidbit-healthy-chocolate-chia-seed-pudding/

• Anonym (87,4)

Hur har veckan gått då? Och vad har ni för er i helgen? Jag trodde det skulle bli en lugn helg men nu blir det grejer hela helgen istället. Men det ska nog gå bra att hålla maten under kontroll. Håller tummarna för ett minus på måndag. Och träningen går framåt. Idag joggade jag 45 minuter på bandet, 7-8 minuter var rask promenad som uppvärmning, resten jogg. Det går inte fort men framåt. :)

• Anonym (Li)

Här går det bra :), jag håller sockerråttan i schakt . Fick lite sug igårkväll men väntade ut det och det tog bara någon minut så var det över. Kändes skönt att inte ge med sig, sen valde jag att lägga mig för att slippa mer sug ;). Tyvärr kan jag inte cykla till jobb idag, får ta en PW eller försöka mig på lite styrketräning här hemma !

• Anonym (mammakropp)

Känns som jag är inne i en såndär mellanperiod. Går ju ner men man önskar det gått snabbare. Lätt att börja slarva och då går det ju verkligen inte snabbare ;) Har ju även avslutat mitt år som mammaledig nyligen och känner jag inte fått till riktigt bra rutiner för kosten än för att få in det i ekorhjulet till vardag. Har ju dock nyligen börjat mitt löptränings projekt och har iaf fått in det i min nya vardag så det känns ju iaf bra.

I helgen ska jag försöka laga punkteringen på min cykel så jag kan börja cykla för dagis hämtning/lämning och inte tvingas ta bussen de dagar det måste gå lite snabbare att hämta än när jag går.   

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-03-08 08:09:16 följande:
    Känns som jag är inne i en såndär mellanperiod. Går ju ner men man önskar det gått snabbare. Lätt att börja slarva och då går det ju verkligen inte snabbare ;) Har ju även avslutat mitt år som mammaledig nyligen och känner jag inte fått till riktigt bra rutiner för kosten än för att få in det i ekorhjulet till vardag. Har ju dock nyligen börjat mitt löptränings projekt och har iaf fått in det i min nya vardag så det känns ju iaf bra. I helgen ska jag försöka laga punkteringen på min cykel så jag kan börja cykla för dagis hämtning/lämning och inte tvingas ta bussen de dagar det måste gå lite snabbare att hämta än när jag går.   

Jag är också inne i en sådan där mellanperiod. Jag har inte gått ner något sen förra veckan trots att jag tränat och ätit bra. Men det är väl bara att fortsätta på samma sätt så ger kroppen med sig så småningom. Men man vill ju att det ska går fortare... Får väl nöja mig med att min fina Boomerangskjorta nu sitter bättre än till och med när jag köpte den för nästan fem år sedan. :)
  • Anonym (Elin)

Veckan har gått hyfsat. Tränade två gånger igår till och med. Vilodag idag men det blir nog en pw ändå. Ikväll ska vi på middag hos ett par kompisar... De brukar iofs oxå träna och äta rätt men någon frestelse kommer det nog att finnas. Men med tanke på att jag äter rätt alla andra dagar så oroar jag mig inte så mycket över sånt längre.

• Anonym (87,4)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-08 08:52:47 följande:
    Jag är också inne i en sådan där mellanperiod. Jag har inte gått ner något sen förra veckan trots att jag tränat och ätit bra. Men det är väl bara att fortsätta på samma sätt så ger kroppen med sig så småningom. Men man vill ju att det ska går fortare... Får väl nöja mig med att min fina Boomerangskjorta nu sitter bättre än till och med när jag köpte den för nästan fem år sedan. :)

Nåja, har gått ner 3 cm i midjan så nog händer det saker i alla fall. :)
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (87,4) skrev 2014-03-08 09:26:26 följande:

Nåja, har gått ner 3 cm i midjan så nog händer det saker i alla fall. :)
    Tycker det är lite synd att jag typ inte tog så mkt mått innan jag började. Började ju vid årskiftet men "vågade" inte änns ta en start vikt förren två veckor senare. Någon egentlig före bild har jag inte heller så får helt gå på hur jag kommer i olika referens klädesplagg. Kan vara lite synd såhär i efterhand när man hade behövt lite konkret pepp i att det går åt rätt håll.    
  • Anonym (Stor.)

Någon som vet hur man kan göra något åt magen utan att vara på golvet?
    Jag kan ju inte göra tex lankan eller sit ups.

• Anonym (Elin)
    Anonym (Stor.) skrev 2014-03-08 21:10:50 följande:
    Någon som vet hur man kan göra något åt magen utan att vara på golvet?

Jag kan ju inte göra tex lankan eller sit ups.

Om du har en smartphone kan jag tipsa om en app som heter JEFIT. Där kan man välja muskelgrupp man vill träna och få upp en hel bunt med övningar. Vissa med diverse redskap, maskiner, vikter och bollar men även övningar utan sånt. Till en början kan man kanske göra vissa övningar liggandes i sängen?
Svar på tråden Anonyma viktklubben